Gå til innhold

Kaffekroken

Tabris

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, bøkene er temmelig dårlig skrevet. Men det hadde også vært ok i seg selv, hadde det ikke vært for det synet hun romantiserer.

Men jeg skal si èn positiv ting om Twilight: Jeg har sett mange kule øyefarger på vampyrer i ulike filmer og spill - svarte, røde, gule, isblå... men de topaz-fargede øynene i Twilight var usedvanlig vakre! :sjenert:

Whatever floats your boat, honey! :ler:

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker! :)

Litt småtravel i dag. Har sittet nå og jobbet videre med prosjektbeskrivelsen (må få den ferdig i dag). Nå skal jeg snart avgårde og kjøre mor til tannlegen og gjøre et par ærender. Så er det hjem, rask middag og (forhåpentligvis) gjøre ferdig prosjektbeskrivelsen. Deretter er det barnevakt en times tid. Puh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, bøkene er temmelig dårlig skrevet. Men det hadde også vært ok i seg selv, hadde det ikke vært for det synet hun romantiserer.

Men jeg skal si èn positiv ting om Twilight: Jeg har sett mange kule øyefarger på vampyrer i ulike filmer og spill - svarte, røde, gule, isblå... men de topaz-fargede øynene i Twilight var usedvanlig vakre! :sjenert:

:ler:

Her må jo frøken twilight kommentere =D Jeg må si meg enig i at hun kunne skrevet bøkene bedre, men at hun på en eller annen måte har vekket interessen min for literatur :D Nå er jeg veldig glad i bøker og har ingen andre enn twilight-serien å takke for dette :D Skal også sies at mitt bilde av Edward Cullen får tennene mine til å gå i vann :rodmer::sjenert: :sjenert: :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da en stressedag! Håper du har tid til en :kaffekopp: og en pust i bakken i mellom slagene :)

Får håpe det. Nå er jeg hjemme igjen. Liten KG-runde før jeg må hoppe i skrivingen mens laksen ligger i vannbad og tines.

Her må jo frøken twilight kommentere =D Jeg må si meg enig i at hun kunne skrevet bøkene bedre, men at hun på en eller annen måte har vekket interessen min for literatur :D Nå er jeg veldig glad i bøker og har ingen andre enn twilight-serien å takke for dette :D Skal også sies at mitt bilde av Edward Cullen får tennene mine til å gå i vann :rodmer::sjenert: :sjenert: :sjenert:

Ingenting er bedre enn om de bøkene fikk deg til å begynne å lese. (Prøvd Harry Potter? ;) ). Robert Pattinson spilte jo i en HP-film, så jeg har litt sansen for ham. Det hjalp litt på når jeg så filmene. ;)

Problemet for meg er vel ikke om bøkene er godt skrevet eller ikke, jeg kan selv kose meg med en Margit Sandemo bok når jeg er i det humøret. Det er mer det synet på forhold og kvinner hun romantiserer jeg reagerer på. :)

Velkommen innom i Kaffekroken, forresten! :goodbye:

Endret av Tabris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mohaha, nå måtte jeg krangle litt med deg i Dawkins-tråden! :twisted:

(jeg er redd jeg var sånn kjedelig saklig og unngikk personangrep... neste gang, kanskje?)

Twilight, ja. Må si jeg er imponert over at du setter deg inn i det, jeg så første filmen og der dabbet jaggu interessen av. På en måte er det jo litt kult å følge med på hvordan vampyrsjangeren utvikler seg over årene, og hun har gjort endel morsomme moderne fremstillinger av de klassiske vampyrgreiene (f.eks. glitringen i sollys... men gud så mye kjeft hun har fått for det ! :ler:)

I dag har Alan Rickman bursdag. Hurra for Snape!

*kaste blomster*

*dukker unna for en eller annen grinete forbannelse*

Endret av Pingting
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har følt meg så flink i Dawkinstråden, har klart å holde meg saklig gjennom flere sider! Kjenner jeg trang til noe annet, så får jeg trekke pusten til jeg får roet meg igjen. God argumentasjonstrening!

Gratulerer med dagen, Snape! Eller Rickman! :gratulerer:

Det skal feires med... eh, jobbings. Og kanskje litt mer saklig krangling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du - det slo meg faktisk at all den diskuteringen jeg har gjort på nett faktisk må ha bidratt noe helt enormt til skriveegenskapene mine! Hah, kongeunnskyldning! :bolledeig:

Og ja, du er flink til å være saklig. Flinkedamen! :happy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått sendt avgårde førsteutkast til prosjektbeskrivelsen til gjennomlesing og vurdering av min bachelorveileder! :haar:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Såpass, ja. Ja da gjelder det vel å være så kompakt som mulig, da. Jeg hater sånt. Er mye lettere å skrive langt enn kort. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes det var langt nok, spesielt med tanke på at jeg egentlig ikke bør bruke tid på noe annet enn masteroppgaven uansett. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Da har jeg fått sendt avgårde førsteutkast til prosjektbeskrivelsen til gjennomlesing og vurdering av min bachelorveileder! :haar:

Skummelt og spennende! Krysser fingre for at det går slik du ønsker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det blir det! Nå har jeg nettopp stått og skal få i meg frokost (svart kaffe og Dark Chocolate Nutrilette Bar). Så må jeg benytte tiden mens jeg venter på svar til å jobbe videre med analysen på masteroppgaven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...