Tabris Skrevet 7. februar 2011 Forfatter #601 Del Skrevet 7. februar 2011 God morgen. Ja, synes det er en herlig snutt. Har sett den mange ganger, men blir ikke lei. I dag skal jeg være hjemme og ta en skikkelig runde husarbeid, er planen. Fikk melding på mobilen fra kommunen i natt, det har vært en stor vannlekkasje i bygda, så store deler er helt uten vann. Andre har vann, men med lite trykk. Vi har vann, men jeg har fått det for meg at det smaker og lukter jord (siden S-mannen nevnte det). Så nå synes jeg kaffen smaker rart, og jeg tør ikke dusje enda. Bra jeg skal være hjemme! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 7. februar 2011 #602 Del Skrevet 7. februar 2011 God morgen! Ny uke, nye muligheter Isj, slitsomt med vannet da. Håper de fikser det relativt kjapt, er så irriterende å ikke ha vann (eller å ha det, emn synes at det smaker jord ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ann kristin Skrevet 7. februar 2011 #603 Del Skrevet 7. februar 2011 hei hei. titter innom for å ønske deg en fin mandag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 7. februar 2011 Forfatter #604 Del Skrevet 7. februar 2011 God mandag. Vannet kom tilbake i morges, så nå har jeg ingen unnskyldning for ikke å ta gulvvasken lenger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 7. februar 2011 #605 Del Skrevet 7. februar 2011 (endret) Men... hvis det smakte jord, kan det jo hende det ER jord i det? Bare litt lite synlig jord? Kan'ke vaske gulvet med jord, vettu! (bare tulla. Gjør gulvvasken, jente! ) Endret 7. februar 2011 av Pingting Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 7. februar 2011 Forfatter #606 Del Skrevet 7. februar 2011 Kanskje det er best å vente med gulvvask til i morgen? Bare sånn for sikkerhets skyld? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 8. februar 2011 #607 Del Skrevet 8. februar 2011 God morgen Gulvvask eller ikke, ha en fin dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 8. februar 2011 #608 Del Skrevet 8. februar 2011 Hvordan ble det med gulvvasken i går? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 8. februar 2011 Forfatter #609 Del Skrevet 8. februar 2011 God formiddag. Joda, ble gulvvask. Kjøkken og stua, i hvert fall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sobril Skrevet 8. februar 2011 #610 Del Skrevet 8. februar 2011 God ettermiddag - da var dagboken fortært fra første til siste side (kaffe og kaffe; her går det mest i te om dagen, men i dag dristet jeg meg til cappucino). Jeg er imponert over innsatsen både når det gjelder studier og trening. Ikke minst at du trener om MORGENEN. Herregud, kvinne!! Jeg har forsøkt - jeg har VIRKELIG forsøkt, men for min del vil ikke bena lystre før sen ettermiddag/kveld. Når det gjelder religion så er jeg også agnostiker. Jeg tør ikke fornekte alt, for jeg liker ikke å være bastant på noe jeg ærlig talt ikke har så mye peil på. Men, at det er mye å lære av Darwin, ja - dét tror jeg. Vokste opp med en pinsevenn som mor (dvs, hun ble pinsevenn da jeg var 10), og jeg har fått kristendom langt opp i halsen. Er riktignok medlem av statskirken - selv om jeg verken er døpt eller konfirmert, men da jeg ringte for å melde meg ut var dama så fordømt hyggelig at jeg ikke hadde samvittighet til å gjøre det Så det får bare stå til. Hedning er jeg uansett Trist med hunden. Jeg har hatt kvota med hund jeg også, og har nå en halvgal 7 måneder gammel cockerpoo (blanding mellom engelsk cocker og dvergpuddel). Han er VELDIG søt og snill, men FRYKTELIG masete. Et kjempepluss er dog at han IKKE røyter. Det var et must da jeg skaffet meg denne hunden. Den forrige jeg hadde var en hvit boxer, og jeg brukte 2 (to) timer på å få bort alle hårene i bagasjerommet i bilen. Aldri mer! Men... til gjengjeld har katten begynt å røyte 10 ganger så mye enn hva hun gjorde tidligere. Skal det INGEN enda ta liksom Nuvel (mitt mest brukte ord nest etter "definitivt"). Det ble ingen søvn på meg i dag, men jeg var lur og ryddet istedenfor. Nå er det fint og flott her, og om noen minutter skal jeg ut og løpe med bikkja. De sier at man ikke skal løpe med dem før de er 1 år, men guttungen har så mye energi at så lenge jeg følger hans tempo og han ikke sliter seg ut så ser jeg ikke helt faren (innvendinger? ). Jeg har "prøvd ham ut" en stund nå for å se hva han tåler. Og det er IKKE lite (dessverre ) :gjeiper: Du snakket om å trene med manko på søvn. Skal bli spennende å se hvordan denne joggeturen bærer i vei, for jeg kjenner kroppen har mest lyst til å sove etter kun to timers søvn i natt. Hyggelig å hilse på her inne. Du skal ikke se bort ifra at jeg kommer innom støtt og stadig i fremtiden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 8. februar 2011 Forfatter #611 Del Skrevet 8. februar 2011 Langt svar i dagboka mi! Velkommen innom, Sobril. Jeg er imponert over innsatsen både når det gjelder studier og trening. Ikke minst at du trener om MORGENEN. Herregud, kvinne!! Jeg har forsøkt - jeg har VIRKELIG forsøkt, men for min del vil ikke bena lystre før sen ettermiddag/kveld. Takker! Må innrømme at treningen har sklidd ut nå de siste ukene. Jeg kjenner, som andre har skrevet tidligere, at jeg begynner å bli litt stresset med tanke på oppgaven, og tror jeg må prioritere den foran alt annet nå i innspurten. Noe som egentlig er ganske tåpelig siden jeg nå kan legge opp dagene akkurat slik jeg ønsker - noe jeg ikke kan gjøre når jeg begynner å jobbe - så dette er egentlig den helt perfekte anledning til å trene skikkelig. Og noe skal jeg selvsagt trene, men får se om jeg ikke reduserer fra tre til to ganger i uka. Så kan jeg kanskje forsøke meg på å gå litt turer ofte. Når det gjelder religion så er jeg også agnostiker. Jeg tør ikke fornekte alt, for jeg liker ikke å være bastant på noe jeg ærlig talt ikke har så mye peil på. Men, at det er mye å lære av Darwin, ja - dét tror jeg. Vokste opp med en pinsevenn som mor (dvs, hun ble pinsevenn da jeg var 10), og jeg har fått kristendom langt opp i halsen. Er riktignok medlem av statskirken - selv om jeg verken er døpt eller konfirmert, men da jeg ringte for å melde meg ut var dama så fordømt hyggelig at jeg ikke hadde samvittighet til å gjøre det Så det får bare stå til. Hedning er jeg uansett Jeg har ikke fått meldt meg ut, jeg heller. Har bare ikke blitt. Vel, først gjorde jeg det ikke fordi jeg trodde man måtte ha dåpsattesten, noe jeg ikke har (ligger innelåst i en safe i barndomshjemmet som vi har glemt koden til. Forholdsvis smart). Så fant jeg ut at det ikke var nødvendig, men da var det et skjema jeg måtte printe ut, fylle inn og sende inn pr. brev. Og dermed har jeg ikke kommet lenger. Holder det med en telefon nå? Trist med hunden. Jeg har hatt kvota med hund jeg også, og har nå en halvgal 7 måneder gammel cockerpoo (blanding mellom engelsk cocker og dvergpuddel). Han er VELDIG søt og snill, men FRYKTELIG masete. Et kjempepluss er dog at han IKKE røyter. Det var et must da jeg skaffet meg denne hunden. Den forrige jeg hadde var en hvit boxer, og jeg brukte 2 (to) timer på å få bort alle hårene i bagasjerommet i bilen. Aldri mer! Men... til gjengjeld har katten begynt å røyte 10 ganger så mye enn hva hun gjorde tidligere. Skal det INGEN enda ta liksom Hehe, kjenner til røyting. Har fortsatt en katt og to her inne, og de røyter masse. Jeg finner fortsatt hybelkaniner etter hunden vi passet i to uker, selv etter flere runder med støvsuger og gulvvask. Har hørt om Cockerpoo, ja. (Synes de navnene høres så hjemmelagde ut. ). Jeg vet disse puddel-hybridene har fått litt kritikk, men høres ut som en flott blanding. Nuvel (mitt mest brukte ord nest etter "definitivt"). Det ble ingen søvn på meg i dag, men jeg var lur og ryddet istedenfor. Nå er det fint og flott her, og om noen minutter skal jeg ut og løpe med bikkja. De sier at man ikke skal løpe med dem før de er 1 år, men guttungen har så mye energi at så lenge jeg følger hans tempo og han ikke sliter seg ut så ser jeg ikke helt faren (innvendinger? ). Jeg har "prøvd ham ut" en stund nå for å se hva han tåler. Og det er IKKE lite (dessverre ) :gjeiper: Du snakket om å trene med manko på søvn. Skal bli spennende å se hvordan denne joggeturen bærer i vei, for jeg kjenner kroppen har mest lyst til å sove etter kun to timers søvn i natt. Det er ikke problem å løpe med hunden i blant, selv når den er "ungdom". Rådet er vel heller at man skal være forsiktig med for mye hopping og løping på store hunderaser før skjelettet er skikkelig utviklet. Men å slite ut hunden i mellom uten å gjøre for mye ut av det (ikke jogge på asfalt, ikke raskere enn at hunden traver), ser jeg ikke problemet med. Hyggelig å hilse på her inne. Du skal ikke se bort ifra at jeg kommer innom støtt og stadig i fremtiden Hyggelig å bli hilst på, kaffekroken er åpen, den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sobril Skrevet 8. februar 2011 #612 Del Skrevet 8. februar 2011 (endret) Langt svar i dagboka mi! Velkommen innom, Sobril. Thank you Jeg har ikke fått meldt meg ut, jeg heller. Har bare ikke blitt. Vel, først gjorde jeg det ikke fordi jeg trodde man måtte ha dåpsattesten, noe jeg ikke har (ligger innelåst i en safe i barndomshjemmet som vi har glemt koden til. Forholdsvis smart). Så fant jeg ut at det ikke var nødvendig, men da var det et skjema jeg måtte printe ut, fylle inn og sende inn pr. brev. Og dermed har jeg ikke kommet lenger. Holder det med en telefon nå? Jada. Den veeeldig hyggelig damen spurte: "Skal jeg melde deg ut?", hvorpå jeg trakk på det og svarte: "Neida, det går bra. Han en fin dag, da!" (hun ble sikkert ansatt kun for å ta imot slike henvendelser) Hehe, kjenner til røyting. Har fortsatt en katt og to her inne, og de røyter masse. Jeg finner fortsatt hybelkaniner etter hunden vi passet i to uker, selv etter flere runder med støvsuger og gulvvask. Har hørt om Cockerpoo, ja. (Synes de navnene høres så hjemmelagde ut. ). Jeg vet disse puddel-hybridene har fått litt kritikk, men høres ut som en flott blanding. Cockerpoo-blandingen har sin utspring fra amerikas 50-tall visstnok, og er i dag en av de mest populære "rasene" der borte. Jeg har hatt cocker før (både amerikansk og blanding engelsk/amerikansk), men det var tisper Denne fyren her er noe for seg selv Verdens snilleste, søteste - men akk så krevende. Han er en "dilter", og selv hvis jeg må på toalettet om natten så følger han etter. Felles for alle generasjon F1 cockerpoo (dvs blanding cocker/puddel) er at genet til puddelens pels er dominant - hunden blir røytefri (de slipper dog hår slik vi mennesker gjør, og pelsen må klippes). Men utrolig lite vedlikehold av pelsen. Jeg børster han bare annenhver uke ca. Det er som å gre menneskehår (nei, han har IKKE puddelkrøller - mer lokker) Noe annet som er veldig positivt er at det stort sett er lite helseproblemer med disse kjøterne, så forventet levealder er fra 15-20 år Det er ikke problem å løpe med hunden i blant, selv når den er "ungdom". Rådet er vel heller at man skal være forsiktig med for mye hopping og løping på store hunderaser før skjelettet er skikkelig utviklet. Men å slite ut hunden i mellom uten å gjøre for mye ut av det (ikke jogge på asfalt, ikke raskere enn at hunden traver), ser jeg ikke problemet med. Jeg løper da ikke SÅ fort heller. Fint å ha en unnskyldning for å ikke presse seg for hardt også. Og hunden må da få lov til å få et par tissepauser :gjeiper: Hyggelig å bli hilst på, kaffekroken er åpen, den. Takk ska'rru ha Drikker faktisk cappucino nå. Kaffe har aldri klart å holde meg våken. Ha en fin natt Endret 8. februar 2011 av Sobril Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 9. februar 2011 #613 Del Skrevet 9. februar 2011 Hei Ikke så langt innlegg herfra, men jeg kikker da innom for å hilse på, i det minste. Ha en fin onsdag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 9. februar 2011 Forfatter #614 Del Skrevet 9. februar 2011 God aften, alle i kaffekroken. Jeg tror jeg har funnet meg et smutthull! Nåja, sånn nesten, i hvertfall. Jeg forsøker å kombinere det å være sjokoman med å gå ned i vekt på best mulig måte. Med varierende resultat. Det har kommet en ny smaksvariant i Freia Premium serien (mørk sjokolade i svart papir). Jeg liker ikke mørk sjokolade i det hele tatt, så lenge den er ren. Men denne har fyll av sjokolademousse og mørk sjokoladesaus. Det gjør at den er svært mektig, og en bit eller to til kveldskaffen er nok til å mette sjokoladesuget. Helt til jeg blir vant til den, og den ikke er så mektig lenger, den heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 10. februar 2011 #615 Del Skrevet 10. februar 2011 Jeg er også sjokoman, men klarer ikke mørk sjokkis, det smaker så beskt og bittert. Jeg spiser litt sjokkis hver dag, det er et MUST etter middagen.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 10. februar 2011 Forfatter #616 Del Skrevet 10. februar 2011 Nei, ikke jeg heller. Kun hvis den har søtt fyll. God morgen, alle! Nå har jeg kommet meg avgårde til universitetet, og sitter på biblioteket her. Jeg går innom kaffebaren for å kjøpe meg en kaffe om morgenen, og der spiller de som regel alltid behagelig jazz om morgenen. Billie Holiday og den type. Med dempet belysning, sjokoladefylte wienerbrød og behagelige sofaer, så holder det hardt å ikke starte dagen godt nedsunket i en av sofaene der. *sukk* Men nå - jobbings! Etter en liten runde på KG... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sobril Skrevet 10. februar 2011 #617 Del Skrevet 10. februar 2011 Gooood morgen!! Stakk innom en tur allikevel, jeg Kos deg på universitetet. Fælt at de skal lage slike steder så behagelig at man har mest lyst til å gjøre alt annet enn å lese. Burde vært som i kirken; harde, kalde ubehagelig seter og en autoritær fyr som passer på at alle gjør det de skal Igjen; kos deg & vær flink Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ember Skrevet 10. februar 2011 #618 Del Skrevet 10. februar 2011 God formiddag Tabris Obligatorisk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 10. februar 2011 Forfatter #619 Del Skrevet 10. februar 2011 Kos deg på universitetet. Fælt at de skal lage slike steder så behagelig at man har mest lyst til å gjøre alt annet enn å lese. Burde vært som i kirken; harde, kalde ubehagelig seter og en autoritær fyr som passer på at alle gjør det de skal Igjen; kos deg & vær flink Det er en fordel med det hele - det er så kaldt og trekkfullt der inne at det frister lite å sitte i lengden. Og takker! Har vært flink, runde èn. Nå må jeg være flink runde to. God formiddag Tabris Obligatorisk God formiddag! Jepp, obligatorisk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ann kristin Skrevet 10. februar 2011 #620 Del Skrevet 10. februar 2011 God morgen Tabris. med en god og mye ny lesing i kaffekroken ble det endelig en hyggelig, stille og rolig morgen på meg igjen. ( sånn som jeg helst liker å ha det) Men du verden hvor mye jeg har klart å få til de siste dagene. Alt løsnet liksom sånn helt uten at jeg skjønte helt hva jeg gjorde rett. til og med hjemmeside har jeg klart å få til å lage (stort siden jeg egentlig kan null og nix på dette området) Så morsomt med laaaangt besøk fra sobril Vet du at det faktisk er sundt med ett par-3-4 biter om dagen. Det hever også humøre og trivsel..Så det kan du med fordel bare unne deg Ha en fin dag på uni Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå