Gå til innhold

Kaffekroken

Tabris

Anbefalte innlegg

Gjest Purple Haze

Så godt å se at du har gode dager :) Og jeg kan tenke meg at du rusher hjem etter jobb for å kunne kose med lillepusen ;)

Bidrar med litt ettermiddags- :kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takker, Purple. :kaffekopp:

Talos har fått vaksine, og nå sitter jeg og slapper av. Ikke så mye nytt å melde. Det går seg til med voksenpusen også, hun kan nå være i samme rom som ham uten å murre. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kommer seg fra dag til dag. Vi ser hele tiden fremskritt, så vi må bare gi henne litt mer tid.

I dag er jeg helt utslitt. Det er så utrolig travelt og intenst på jobb nå. Hele systemet var jo sirupstregt i nesten to uker, så vi er på etterskudd alle mann. Og i stedet for å kunne sette meg ned og få ting unna, så må jeg bruke tid på møter, workshops, lære opp ny person, svare på spørsmål fra sjefen min (som også er ny i jobben), gjøre litt avslutningsarbeid for den andre sjefen min som har sluttet og ellers litt ad-hoc på mail fra andre. Så jeg føler jeg suser rundt hele dagen uten å få gjort det jeg egentlig skal gjøre. :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, kjenner jeg er litt sliten. Men har fått unna det verste i dag, og satser på at jeg blir noenlunde a jour i løpet av neste uke, hvis jeg kanskje jobber litt overtid.

Det har snødd masse her i dag! :overrasket: Vinteren fant plutselig ut at den hadde glemt oss av, og ga oss tre måneders mengde med snø i løpet av et døgn. Tok meg en del lenger tid å komme på jobb i dag, ja, var masse snø, glatt føre og vind. Men gikk greit.

I kveld skal S-mannen og jeg ut med noen venner og spise på indisk restaurant, og i morgen kveld får vi besøk av en felles venninne. Da blir det sitronmarengspai (jeg har alltid syntes det høres så utrolig godt ut, så i morgen skal S-mannen lage det til oss) og filmkveld. Søndag skal vi ut til svigerbror og dama på kaffe. Så blir en sosial og hyggelig helg, kan komme godt med etter en tøff uke.

Ønsker alle som stikker innom en herlig helg, og kos dere med litt helge :kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

:helen: for :kaffekopp: Den var veldig god.

Jeg var på kaffebrenneri med ei venninne i dag, og drakk espresso med brownie-nøtte-og-mandelsmak. :sikle:

I gårkveld smakte jeg en rett fra de franske aplene. Den inneholdt ost, fløte, bacon og poteter. Så hadde vi grønn salat til som tilbehør. :sikle:

Ellers har jeg nettopp lært at vi har en kirkegård på universitetsplassen her. :daane:

Æsj, jeg må gjøre oppgave. God helg! Kos deg med besøk i kveld, og i besøk på søndag. :hug:

Forresten, så er det kanskje på tide å ta av seg nisseluen. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, den espressoen høres fantastisk ut! Lykke til med oppgaven! :vinke:

Nisseluen tok jeg av rett etter jul, du må oppdatere cachen. ;)

Vi har bare èn laptop, og den er nå temmelig gammel og sliten, så for å feire lønnsøkningen, så skal vi ut og kjøpe ny laptop! :hoppe:

Så innimellom alle besøkene i helga, så blir det masse fikling med nytt leketøy - gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahem, never mind, jeg hadde visst nisseluen fortsatt. Jeg så ikke det før jeg gikk på KG med den nye laptopen (yay, ny laptop!). Pinlig, pinlig, gå med nisselue så lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Gratulerer med ny laptop! Det har jeg kjøpt meg også, men har ikke skikkelig bredbånd enda, så det er begrenset hvor mye jeg gleder meg over den...Men alltid artig med nye leketøy ;)

Når jeg er inne på profilen din fra iPaden, er profilbildet ditt et høstmotiv. På pc'n har du nisselue. Veldig rart :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grattis med nytt leketøy i hus, en lappis er aldri å forakte. ;) Masse snø ja, tell me about it!! Flere av kollegaene mine hadde ufrivillig hjemmekontor på freddan, de stod bom fast i kø og snudde for å dra hjem igjen. Jeg har veldig kort vei til jobb og pleier aldri å oppleve kø men jaggu måtte jeg også stå i kø 30 min!

Veiene var jo ikke brøytet, flere kom seg ikke opp slake bakker en gang, kanskje ikke så rart med et tjukt lag med nysnø over is.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo:

Kan jeg få et råd av deg, hvis du får en :kaffekopp: av meg?

Før jul, var det to i klassen som kjøpte gaver til professorene våre, uten å si noe om det resten av oss. I utgangspunktet en fin tanke, og noe jeg gjerne er med å spleise på. Problemet er at jeg ikke får prisen til å stemme. De har klart å bruke 1300 kroner, på 3 små pyntefigurer. Høres det sannsynlig ut? :klo:

Om det stemmer, lurer jeg på om det er riktig at alle skal være med å betale like mye. Når det tross alt var dem, som valgte noe dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kitten: Hvis det er ekte krystall, f.eks, så kan det være en reell pris. Og det er ikke så dyrt, hvis det er mange studenter som går sammen om det. Men siden de ikke sa noe om det på forhånd, så ville jeg bare gitt det jeg selv var komfortabel med. Så velg en pris du synes er ok for din lommebok, og gi det til dem.

mocci: Ja, det var litt galskap her med snøen en stund. Men som forventet så smeltet det hele i løpet av en natt. :P

Purple: Håper du får bredbånd i orden snart, så du også kan fikle med nytt leketøy! :hoppe:

Vi har hatt en veldig hyggelig helg, vært sosial hver dag i helgen med hyggelige folk og god mat. Og i dag var det stress på jobb som vanlig, hvor jeg forsøker å lære opp ny person, hjelpe min nye sjef, gjøre min jobb samt 40% ekstra samtidig. :bond: Men det går seg til, og finance manager sa til meg i dag at de ser arbeidet jeg gjør for tiden. Så det føles godt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Purple Haze

Godt at det blir lagt merke til at du legger inn skikkelig innsats på jobb! Alltid godt med positive tilbakemeldinger :)

Bredbåndet blir innstallert den 22. her, så litt ventetid blir det. Enn så lenge bruker jeg det mobile nettet vi har, men det er jo ikke all verden.

Wolfmoon: Tror neppe det er noen gamle cookies på pc`n min. Den er jo helt ny. Men jeg har jo ikke peiling på sånt :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skiftet til høstavataren for bare noen dager siden, men fjernet nisseluen tidlig i januar. Det så jeg på min gamle PC, men da jeg skiftet til ny PC, så hadde jeg nisselue igjen. Snodig.

Kaos på jobb fortsatt, men i dag satte min kollega foten ned og gikk til våre sjefer og sa at i morgen bytter hun og jeg plass (hun sitter i en etasje hvor det er lite folk for øyeblikket), slik at jeg kan få litt arbeidsro og få ting gjort. Gleder meg til det.

Traff ei venninne på kaffe i dag, men ble kort visit siden kafeen stengte tidlig. Nå må jeg bare avstresse litt i løpet av kvelden, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Har du og kollegaen din byttet plass permanent? Eller er det bare midlertidig? Blir godt med arbeidsro i hvert fall. :jepp:

I går kveld, skulle jeg skrive oppgave. Så da dro jeg på ost-og-vinkveld. Det synes jeg var riktig prioritering av tid. :fnise:

Jeg lærte meg en ting i går da. Jeg har alltid lurt på hvorfor "idag" på fransk heter "aujourd'hui." Det er særlig "d'hui" delen av ordet som har fått meg til å vri mine små grå.h

Det jeg kom frem til, er at au er preposisjonen à (preposisjon)+le (som betyr at substantivet er hankjønn) "jour" betyr "dag" "d'hui" stammer fra nederlandsk, og betyr "den gjeldende." Så det man egentlig sier på fransk er: "På den dag, den gjeldende." Eller "på den gjeldende dagen." Siste blir vel bedre norsk. :)

Endret av The Kitten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...