Gå til innhold

Kaffekroken

Tabris

Anbefalte innlegg

Har du andre alternativer for vinterferien, da? :)

Nei, det er en bok jeg har kjøpt selv, som er utenom bokklubben. Jeg kjøpte den egentlig for et par år siden, men har ikke begynt å lese den før nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du andre alternativer for vinterferien, da? :)

Nei, det er en bok jeg har kjøpt selv, som er utenom bokklubben. Jeg kjøpte den egentlig for et par år siden, men har ikke begynt å lese den før nå.

Foreløpig leker jeg med tanken på å dra til Portugal, men sist jeg sjekket var det ganske dyrt. Er uansett ikke et alternativ å bli her / dra til Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den boken hørtes interessant ut. :) Beklager at jeg enda ikke har skravlet noe på geekforumet, beklager så mye! Jeg glemmer det ut hele tiden....... :sjenert: Får legge inn en påminnelse på mobilen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreløpig leker jeg med tanken på å dra til Portugal, men sist jeg sjekket var det ganske dyrt. Er uansett ikke et alternativ å bli her / dra til Norge.

Får se hvor du havner, kjekt blir det jo uansett. :)

Den boka høres ut som nor jeg burde lese! Og muligens anbefale til foreldrene på jobb :lur:. Håper mandagen blir fin :)

:kaffekopp:

Hehe, kan jeg meget godt tro! All ære til deres som jobber i barnehage, jeg hadde aldri hatt tålmodighet til det.

Den boken hørtes interessant ut. :) Beklager at jeg enda ikke har skravlet noe på geekforumet, beklager så mye! Jeg glemmer det ut hele tiden....... :sjenert: Får legge inn en påminnelse på mobilen. ;)

Du trenger da ikke beklage, skrive på forum gjør man bare når man har lyst og tid. Det er ingen plikt. :)

Ikke så mye og melde her. Satser på å gjøre de siste gavekjøpene på fredag. Sjefen hadde tre intervjuer i dag (og en eller to på fredag), så jeg krysser fingrer for at de har funnet noen som kan begynne tidlig januar! Da begynner ting og løsne, og jeg trenger bare gjøre ekstrajobb noen få uker. :)

Ellers tror jeg at jeg skal slappe av med en film i dag, og S-mannen driver og lager lusekatter. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, de var veldig gode, hadde med meg noen på jobb i dag. :)

Snakker om jobb, det ble litt dramatikk i dag. Jeg gikk ned til etasjen under meg for å prate med en kollega, da jeg plutselig ser en håndfull folk som står midt i gangen - og en annen kollega som har kollapset inntil veggen. De ringte ambulanse, og jeg kunne høre at voksne mannen var på gråten av smerte. Det var helt forferdelig, jeg var satt ut i flere timer etterpå.

Han hadde voldsomme magesmerter, og på sykehuset sa de det var "stress", hva nå det vil si. Det må da være noe fysiologisk som de kan gjøre noe med selv om kanskje stress har utløst det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antagelig greit nok (etter forholdene), siden sykehuset sa det antagelig var "stress". Hva nå det kan være for en diagnose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, han jobber ikke i direkte i min avdeling, men han er en jeg samarbeider en del med. Han er en av dem som faktisk blir fast ansatt, men jeg vet han har det litt tøft på hjemmefronten nå av ulike grunner, og det har vært mye for ham å gjøre og sette seg inn i. Jeg har ingen problemer med å se at han kan lide av alvorlig stress for tiden, men jeg har aldri hørt om at man kollapser med voldsomme magesmerter utelukkende av stress. Men jeg er ikke lege heller, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Det er utrolig hvordan psykiske ting kan påvirke det fysiske hos et menneske. Kropp og sjel henger sammen i større grad enn vi kanskje tror.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har ingen problem med å forstå at stress gir seg utslag fysisk, både i form av magesmerter, hodepine, nedsatt immunforsvar osv. Men det virker rart og uvant på meg at man kan få så ekstreme smerter hvis det ikke ligger noe mer fysiologisk bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sliten i dag, var en svært travel dag på jobb. Jeg oppdaget også et tilfelle av bestikkelse, noe som blir sett svært alvorlig på i bedriften. Tror jeg fikk en stjerne i boka hos noen av sjefene der. :smilbla:

Når det gjelder han som havnet på sykehus, så fant de en nyresten i dag. Må innrømme jeg ble litt lettet, da er et noe konkret som forårsaket smerten, og som de kan gjøre noe med. (Dvs, det må vel bare gå sin gang, men likevel).

Ellers møtte jeg to venninner rett etter jobb i dag, og pratet film, bøker og spill med dem. Veldig gøy. Det var også filmquiz på kafeen hvor vi satt, så vi deltok der også - kom på tredje plass (av fire lag :P ).

Nå skal jeg bare slappe av før det er leggetid igjen. Jeg kjenner jeg er sliten om dagene når jeg kommer hjem, det skal bli godt med noen dager fri i jula.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Bestikkelser faktisk! :overrasket:. Godt du er våken og rapporterer sånne ting! Og skjønner at det føles som en lettelse at det var nyrestein hos kollegaen. Det er visst nok veldig smertefullt, så jeg skjønner at han kollapset.

Ha en fin kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at de oppdaget nyresteinen. Ikke at jeg unner ham å ha nyrestein, men det går iallfall an å gjøre noe med den.

Bra du er våken og får med deg bestikkelser. :jepp:

Jeg må skryte over at det gikk bra på eksamen, ikke strålende men ganske bra.

Ellers har mener studentidretten her at for å få nytt passord når man har glemt det forrige så må man registrere det gamle. Hvordan skal jeg gjøre det når det er det jeg har glemt. :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, han med nyrestenen var på jobb i dag, frisk og i fin form igjen. :)

Gratulerer, Kitten! :blomst: Da er det juleferie? Og ikke spør om IT-logikk, den er av og til vanskelig å se. ;)

Firmaet jeg jobber i blir bare bedre og bedre. Jeg har fått ros fra tre managers for at jeg fant bestikkelsessaken, og i dag sa finanssjefen at jeg skal få en gave/premie for det. Han synes jeg gikk "above and beyond", og mente jeg burde være kirurg med et slikt falkeblikk. :fnise:

Jeg har aldri blitt så verdsatt noe sted i jobbsammenheng. Fikk en liten klump i halsen av alt dette, hadde aldri trodd jeg ville oppleve noe slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, dere! :klem: Det er jo lett å bli motivert til å gjøre en god jobb med slike tilbakemeldinger også, da. :)

I morgen skal jeg til Kvadrat (stort kjøpesenter) og kjøpe resten av julegavene etter jobb. Vel, muligens med unntak av siste gaven til S-mannen, siden han også skal være med. Men Kvadrat en fredagsettermiddag i førjulsstria? Det er bra jeg har helgen fri og ingen planer. :P S-mannen har jobbehelg, så blir avslapping for meg. Skal bli godt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...