Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

hei

nrk sener i morgen et program i brenpunkt om saken jeg har nevnt om barnevernet unner

det handler om amanda på 11 år som har asperger syndrom, da hun slutet og spise eter dødsfal i familien og flytting søkte foreldrene hjelp i hjelpeaparatet hun ble lakt in i psykiatrisk men skrevet ut som frisk og foreldrene melt til barnevernet, foreldrene vile ha hene utredet for mulig diagnose men barnevernet nektet, til slut fik foreldrene en utredning igjenom og hun fik en asperger diagnose men det førte ike til at barnevernet sa på saken med pa en ny måte

jenta var plasert i fosterhjem ekspertene anbefalte at hun ble flytet hjem men barnevernet vile ike hore på det, de vile flyte hene til et nyt fosterhjem med nesten ingen kontakt med familien, moren valgte da og flykte ut av landet med jenta og søsknene, hun bor na i østerike, jenta far na hjelp pa et senter for autisme

her er en pressemeling om saken :)

brenpunkt programet skal se pa problemstilingene runt dene saken

di skal ogsa ta op situasjonen runt fosterbarn som ma flyte flere ganger gjenom opvekssten og blir ingens bar som di lakte en sak om tidligere, jeg vil anbefale ale og se dete programet

i traden uner har jeg samlet en del linker om dene saken og asperger om noen vil diskutere dete

hilsen

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei

da har jeg set programet og jeg sitter igjen med mange intrykk.

i saken om jenta syns jeg det er rart at de la så vekt på omsorgsvikt her hjemme samtidig som de ikke begjerte henne utlevert da foreldrene stak, da mente di familien i det landet kune hjelpe bra nok

det er bra at saken er henlakt og vi far hape det ordner seg for familien

Jeg syns ike det kom fram så mye i om asperger uten det, det er klart at dersom et barn har en diagnose som foreldrene ikke vet va er sa kan koneskvensen bli omsorgsvikt dersom foreldrene ike er i stand til og gi barnet den omsorgen det trenger ut fra sin situasjon man vet ike vordan man skal handere en diagnose uten at man vet vilken det er

jeg syns barnevernet uanset var lit avisende til diagnosen

nar det gjelder det med fosterbarna ma jeg riste lit pa hodet, det fokuseres pa det med opsigelsesfristen og at foreldrene kan kreve barnet tilbakelevert men ike pa om terskelen for at barnevernet skal kune flyte barnet kan vere hoyere

jeg syns det ble mye snak runt grøten og lite nyt

jeg vil si at barnevernet unergraver lit sin autoritet overfor meg nar di forst sier stabilitet er viktig men sa i nar fosterforeldrene ike er enig i dotreningen da er det ike sa viktig lenger da fratar di barnet di foreldrene det har hat hele tiden jeg lurer pa va di er lakt av for og greie det og enda mener di at di er skiket til joben

og en ting til, foreldrenes sjanse for og fa barnet tilbake eter at det er gat to ar er jo lik omtrent nul dersom det ike har skjed dramatiske endringer i barnets situasjon og foreldrenes sin situasjon

Skrevet

Dette viser igjen hvor absurd barnevernet er. Både det å lage sak fordi et barn har aspeberger og det at barn må flytte fra fosterhjem til fosterhjem. Det virker helt sinnsykt, også de metodene de bruker. Skammelig.

Lurer på om utseenndet til de som jobber i bsrnevernet har noe å si. Er man en taper der så skjønner man seg kanskje ikke på mennesker i allminnelighet, man tror vel det verste om alle.

Skrevet

HJÆÆÆLPpp , nå ble jeg skremt !

Så også programmet og er helt sjokkskada ennå.

FY FLATE!

Skrevet

Lurer på om utseenndet til de som jobber i bsrnevernet har noe å si. Er man en taper der så skjønner man seg kanskje ikke på mennesker i allminnelighet, man tror vel det verste om alle.

Kan barnevernet spekulere, og si at diagnose overhodet ikke har noe med saken å gjøre, så kan vel jeg....! Spekuler, gjør det verste en kan gjøre; skille barnet fra foreldrene - så hvorfor ikke oggså skille saksbehandlere fra jobben (gi de sparken mao)?! Kanskje løsningen ligger der. Hvem vet?? Man kan jo aldri si i ettertid at noe var galt eller rett (som barnevernet selv sa).

I andre etater hadde man med slike svar fått sparken forlengst.

Skrevet

Jeg vil påstå at barnevernet leker med mennesker, barna. Her snakker man om stakkers Christoffer, men jammen er det mange grusomme voksne ellers der ute også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...