Gå til innhold

Det blir ikke noe på meg

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Trenger litt råd her.

Jeg har et problem som er i ferd med å vokse seg til et mangehodet troll.

Jeg og typen har holdt sammen i sju år. Han er drømmemannen på de aller fleste måter og jeg elsker ham høyt. Men jeg er langt fra fornøyd med sexlivet vårt.

For å si det sånn det er kan det gå uker og måneder mellom hver gang vi har sex. Og da er det de gangene han tar initiativ. Om jeg tar initiativ så ”er han så sliten” og vanligvis sender han de signalene lenge før det kommer så langt at sex er på tale. I starten hadde vi sex oftere, men etter hvert dabba det av, og de siste årene har det vært sånn som dette. Jeg savner et mer ”vanlig” sex liv… sex en gang eller to i uka ville vært passe for meg.

Jeg har prøvd ALT fra sexy undertøy til intimbarbering (som han ikke legger merke til) til sexleketøy (som han synes er forstyrrende) til de fleste stillinger. Men ingenting virker.

Om vi ikke tar det etter hans klokke så vil ikke utstyret holde seg oppe. Det samme med stillinger. Om ikke han får ligge på rygg og jeg oppå så blir den myk etter noen få minutter. Når vi gjør det slik vi pleier så er det bra sex… men veldig lite variert da. Det blir på hans premisser for at den skal holde seg oppe.

Vi har ”snakket om det” veldig mange ganger. Hver gang er det jeg som tar det opp og hver gang skjer det samme: han hevder han synes jeg er kjempesexy og elsker meg og elsker å ha sex med meg og sier at det bare handler om at han er sliten og at han ikke trenger så mye sex. Og så sier jeg at kanskje behovet er noe som vil komme oftere om vi har sex oftere og så blir vi enige om at vi skal prøve å gjøre det oftere enn vi gjør. Egentlig så har jeg en følelse av at han bare snakker meg etter munnen fordi han vil at ”snakke om problemet-situasjonen” skal forsvinne.

Og det tar det knapt en uke før alt er som det var. Og han virker strålende fornøyd med at det er sånn. Han påstår at han tenker like mye på det som jeg, men jeg tror ikke på det lengre. For om han gjorde det så hadde han også prøvd å strekke seg for å ordne opp i problemene våre. Og da hadde han også prøvd å forande på ting ved å ta det opp og finne ut hva vi bør gjøre. Eller bare gjøre noe med det for den del.

Jeg sier ikke at vi skal ha sex så ofte som jeg vil… men litt oftere enn 6 ganger i året burde være mulig. Nå har det vært sånn så lenge og vi har gått runden så mange ganger at jeg er virkelig i ferd med å bli desillusjonert. Han lover og lover og snakker meg etter munnen og tror det sikkert mens han sier det, men han følger det ikke opp. Nå greier jeg ikke å stole på noe av det han sier lengere. Jeg greier ikke å stole på at han synes jeg er tiltrekkende, eller at han synes jeg er sexy eller at noen i hele verden kan synes det. Og det ødelegger det for meg de gangene vi faktisk har sex. Jeg føler meg ekkel og sex-fiksert skammer meg over å være kåt på kjæresten min. Og all avvisingen gjør noe med selvbildet mitt. Nå tviler jeg på alt. Jeg tviler nesten på om han ønsker sex noen gang. Av og til virker det som om det å ha sex med meg er noe han gjør av plikt fordi han synes han må.

Egentlig så er jeg både sint på ham og skuffa over ham. Lite sex kan jeg greie å leve med (det er det jeg gjør nå for eksempel) Men det at han ikke prøver å forandre noe som jeg har fortalt så mange ganger er viktig for meg og som han vet ødelegger selv bildet mitt, skuffer meg veldig mye

Jeg vet at jeg legger alt ansvare over på han nå, og jeg har sikkert noe ansvar selv også. Men for å si det rett ut har jeg prøvd alt. Alle måter å ta det opp på, fra full forståelse ”vi tar ting som det kommer” til å være sint, til å late som ingenting og IKKE ta det opp i nesten et år for at han skulle få fred for masinga mi. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre nå. Å gå fra ham er ikke aktuelt for vi har (utrolig nok) barn sammen, og jeg elsker han. Det jeg ønsker er å fikse dette på et eller annet vis. Nå inn til han og i alle fall finne ut hvorfor det er sånn. For jeg vet jo ikke engang det.

Så om noen har orket å lese alt dette tar jeg veldig gjerne imot råd

:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Egentlig så er denne problemstillingen litt biologisk betinget. (Om dere er i 30 årene da eller mer....) Kvinner får økt sexlyst og mennenes dabber noe eller mye av......Hormoner, hva med at din mann kan ta noen urte-greier for å øke hans sex lyst?

:klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Dette er det klassiske fenomenet. Mange menn(kvinner også) mister faktisk ofte lysten på sin partner etter noen år. De er ofte like kåte som før, men de vil heller onanere i stedet. Menn er som regel "for snille"(eller feige), til å si det som det er til sin partner.

Som oftest er det veldig lite man kan gjøre når dette inntreffer. Man har to valg, enten å bryte forholdet, eller å avfinne seg med situasjonen, og surre videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm dette høres ikke bra ut. Kom dere til noe rådgiving.. det høres ut som om dere har kjørt dere helt fast her.

Det finnes sikkert sexologer eller samlivseksperter som kan stille de rette spørsmålene og hjelpe dere å komme dere videre. Og da blir jo kjæresten din tvunget til å ta i et tak han også.

Men jeg vet ikke hvordan man kommer i kontakt med slike eksperter...

Lykke til i alle fall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da blir jo kjæresten din tvunget til å ta i et tak han også.  

Så du mener at tvang er et riktig virkemiddel??? :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var egentlig skrevet med et slagt skeivt smil.

Vet ikke helt hva jeg synes... på den ene sida skjønner jeg at den ene parten i et kjæresteforhold ikke synes det er ok med sex 6 ganger i året. Men samtidig synes jeg naturligvis ikke at noen har plikt til å ha seks med andre uansett samlivsform.

Men jeg synes det (med all respekt til hovedinnleggskriveren) høres ut som fyren er litt tafatt og bare jatter med. Og det man bør kunne kreve i et forhold er ærlighet og respekt. Og det bør bety at fyren tar dette mer på alvor når det tydeligvis er noe som sliter på dama hans.

Så en samlivs-ekspert/terepeut-ting er kanskje en ide?

Og det bør han føle seg litt forplikta (eller tvunget) til å bli med på synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Egentlig så er denne problemstillingen litt biologisk betinget. (Om dere er i 30 årene da eller mer....) Kvinner får økt sexlyst og mennenes dabber noe eller mye av......Hormoner, hva med at din mann kan ta noen urte-greier for å øke hans sex lyst?

:klø:

Litt rart hvordan det er helt forskjellige teorier om menns seksualitet her, og f.eks i Brazors innlegg under tråden "kneppe som kaniner"? Det er klart at vi alle er biologiske vesener, men jeg tror nok mye annet også spiller inn. Jeg tror i alle fall ikke det er slik at våre behov og preferanser liksom er "forhåndsprogrammert" slik at vi ikke har mulighet til å ta styringen selv over våre egne liv. Det er nok også veldig stor spennvidde i sexbehov både hos menn og kvinner.

Så jeg tror ikke man skal bare gi opp og si at det ikke nytter å forandre på ting. Det er som regel viljen til fornyelse det skorter på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Hmmm dette høres ikke bra ut. Kom dere til noe rådgiving.. det høres ut som om dere har kjørt dere helt fast her.  

Det finnes sikkert sexologer eller samlivseksperter som kan stille de rette spørsmålene og hjelpe dere å komme dere videre. Og da blir jo kjæresten din tvunget til å ta i et tak han også.  

Men jeg vet ikke hvordan man kommer i kontakt med slike eksperter...

Lykke til i alle fall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan d være d at denne typen din har npe på si`at d er derfor han er uinterressert i deg?

Vet du, d tenkte jeg også.......turte ikke si det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest uten sex igjen

Nei... utroskap er det ikke. Det er jeg helt sikker på av veldig mange grunner. Så det er faktisk en avsporing. Sex livet vårt har aldri vært bra. Det var bedre helt i starten før vi ble vant til hverandre og før barn og sånn. Men det har aldri vært sånn som i forhold jeg har hatt før. Tror jeg skal prøve å få dratt inn en fagperson, for dette greier jeg ikke å få orden på alene.

Noen som vet hva slags tereapeuter som er riktige å snakke med og hvordan man gjør det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...