Cinzia Skrevet 8. november 2010 #1 Skrevet 8. november 2010 Jeg har non laksefileter i fryseren og skal ha ei venninne på middag onsdag. Noen som har tips til en god lakserett? Gjerne noe som er raskt å lage.
Independent_ Skrevet 8. november 2010 #2 Skrevet 8. november 2010 http://www.godfisk.no/page?id=2617&query=%28data%2Fkey%2Fraw_material%2Fcontent%2F%40key%3D%221394%22%29&raw_material=1394&coursetype=&occasion=&search=s%C3%B8k På denne linken fins mange sider med oppskrifter på retter med laks.
Frk. Belle Skrevet 9. november 2010 #3 Skrevet 9. november 2010 Hva med ovsnbakt laks og wookgrønsaker med ris eller nudler? Jeg bruker ofte frossene wokgrønsaker fordi det er så kjapt og greit, men du kan jo også kutte opp det du liker. Som saus på bruker jeg en blanding av hot&sweet, soya saus, lime og gjerne en skje peanøttsmør (bruker en grov type fra helsekost som kun inneholder kunuste peanøtter +litt salt). Laksen kan pensles med soyasus og så rulles i sesamefrø..mm..
AnonymBruker Skrevet 9. november 2010 #4 Skrevet 9. november 2010 Min favoritt: Smør ei stor ildfast form med olje eller smør. Ha salt og pepper på begge sider av laksefiletene og legg dem i formen med litt mellomrom. Skjær et par sitroner eller lime i tynne skiver og legg dem jevnt mellom og rundt laksefiletene. Bland krydder i et beger med creme fraiche. Jeg pleier å bruke masse skjærgårdskrydder, pepper, litt salt og finhakket frisk gressløk. Legg blandingen utover laksefiletene. Strø over hakket gressløk til slutt. Stekes i ovnen i ca. 20 minutter på 180 grader. Serveres med f.eks. brokkoli og asparges. Nam!
Gjest navnelapp Skrevet 9. november 2010 #5 Skrevet 9. november 2010 Denne laksen bakt med fetaost er god: http://altgodt.wordpress.com/2009/07/09/fetabakt-laks/
Skylines Skrevet 9. november 2010 #6 Skrevet 9. november 2010 Min favoritt: Hakk filetene i en stekepanne på medium varme (ha i olje først). Krydre godt med salt og sitronpepper. Når dette er ferdig stekt, ha i en hel boks med lettrømme eller creme fraiche og rør inn. Smak til, mulig du trenger mer sitronpepper. For mer sitronsmak (om du vil dempe fiskesmaken) kan du ha i noen dråper sitronsaft. Serveres med båndspaghetti. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå