Gjest Gjest Skrevet 8. november 2010 #1 Skrevet 8. november 2010 Kjæresten min og jeg er litt rådville nå, så jeg spør her i håp om at noen andre har erfaring med dette. Kjæresten min og jeg har vært sammen i 3-4 måneder nå. Store deler av tiden har vi begge slitt med symptomer på det som angivelig skal være en soppinfeksjon. Vi har begge testet oss for kjønnssykdommer. Vi har begge fått behandling i form av kremer, og kjæresten min har fått noen vaginaltabletter hun har brukt. Alt dette har kun hjulpet midlertidig, og problemene har kommet tilbake etter to-tre uker. Hos meg har det gått helt bort, men så kommet tilbake etter at symtomene først har vært hos kjæresten min noen dager. Symptomene hos henne er kløe, svie, rødhet rundt sjedeåpningen. I tilegg kan jeg ved samleie kjenne at hun blir ekstra trang jo lengere inn jeg kommer, og at det er merkbart varmere enn vanlig. Hun har vært hos legen 4 ganger, men får kun resept på de samme medisinene, hvilket jeg tviler på at vil fungere. Grunnet bivirkninger har hun nå fått resept på nye p-piller. I forbindelse med det har legen hennes bedt henne prøve å teste to måneder uten pillen, for å se om symtomene der nede forbedrer seg. Jeg tror ikke legen hennes gjør jobben, og har bedt henne få henvisning til gynekolog. Er det noen som har erfaring med dette?
AnonymBruker Skrevet 8. november 2010 #2 Skrevet 8. november 2010 Det der er værre for menn enn for kvinner. Mange kvinnfolk lever i den villfarelsen at deres soppinfeksjon ikke smitter over på oss gutta. Det gjør den, så slutt å lure dere selv, kjerringer!!!! Min opplevelse av det å ha sex med noen som har sopp, er som din, det føles varmt, omtrent som de har litt sand i skjeden, og litt som om man har seg med noen som har mensen. Ugh. Selv opplever jeg det slik at det tar 10-12 dager med canesten-smøring på penis for å bli kvitt det. Helt forferdelig!!! Og ja, som du sier, det kommer tilbake når kjæresten din har det, jaggu, du fatter vel at det smitter over? HALLOOO!!!! La være å knulle dama når hun har sopp! Enkelt og greit! Så får hun finne ut hva som gjør at hun har sopp hele tida, evt slutte med tamponger og bruke bind hvis det er problemet.. faen heller! Dumme dama må jaggu slutte å få sopp hele tida.
Gjest Xelle Skrevet 8. november 2010 #3 Skrevet 8. november 2010 P-piller kan faktisk øke sjangsene for sopp noe drastisk. Så at hun anbefales å slutte en stund for å se om det er det som er årsaken skjønner jeg godt. Ellers, om dere vil ha sex når hun har sopp, bruk kondom..selv om det ikke er helt sikkert det heller. Så burde hun se på matvanene sine, mye mat som hjelper soppen igang.
AnonymBruker Skrevet 8. november 2010 #4 Skrevet 8. november 2010 Noen p-piller kan faktisk hjelpe mot sopp, andre gir sopp. - Det er veldig viktig å smøre noen dager også etter man er symptomfri. - Det er også viktig å smøre fra klitoris og helt opp til slutten av rumpesprekken i korsryggen. Alt må smøres hver gang. - Ikke ha sex når en av dere har soppinfeksjon. - Pass på å bruke bommullstruser og ikke de trangeste buksene - Unngå truseinnlegg, det gjør alt klammere og varmere, noe soppen liker godt. - Unngå for mye sukker, det gir næring til sopp. - Det finnes flere typer kremer og vagitorier, har hun bare prøvd en type? Eller så er jeg enig med deg at en gynekolog kan ofte hjelpe mye bedre enn en allmennlege.
AnonymBruker Skrevet 8. november 2010 #5 Skrevet 8. november 2010 Veldig bra innlegg, siste taler! Jeg tror dette med klær er viktig, ikke gå med syntetiske plagg hvis du sliter med sopp! Syntetstoffer skaper fukt og hindrer pusting. Derfor er det viktig at TS sin kjæreste ikke går med slike trange syntetiske bukser som nå er så populære, disse "wet look tightsene" hindrer jo all pusting! TS: Be henne om å gå i dongeribukser, og bommulsundertøy!!
AnonymBruker Skrevet 8. november 2010 #6 Skrevet 8. november 2010 (endret) Det der er værre for menn enn for kvinner. Mange kvinnfolk lever i den villfarelsen at deres soppinfeksjon ikke smitter over på oss gutta. Det gjør den, så slutt å lure dere selv, kjerringer!!!! Min opplevelse av det å ha sex med noen som har sopp, er som din, det føles varmt, omtrent som de har litt sand i skjeden, og litt som om man har seg med noen som har mensen. Ugh. Selv opplever jeg det slik at det tar 10-12 dager med canesten-smøring på penis for å bli kvitt det. Helt forferdelig!!! Og ja, som du sier, det kommer tilbake når kjæresten din har det, jaggu, du fatter vel at det smitter over? HALLOOO!!!! La være å knulle dama når hun har sopp! Enkelt og greit! Så får hun finne ut hva som gjør at hun har sopp hele tida, evt slutte med tamponger og bruke bind hvis det er problemet.. faen heller! Dumme dama må jaggu slutte å få sopp hele tida. Ta å les litt på nette og sopp.Det er ikke smittsomt,men om mannen ikke behandles kan han gi kvinnen sopp gang på gang. Innlegget er endret iht KGs regler. Supramundane, mod Endret 8. november 2010 av Supramundane
Supramundane Skrevet 8. november 2010 #7 Skrevet 8. november 2010 Tråden er ryddet iht KGs regler. Supramundane, mod
Heidipia Skrevet 9. november 2010 #8 Skrevet 9. november 2010 -Ikke ha sex når hun har sopp, det blir som å rive opp skorpa på ett sår og forlenger innfeksjonen -sørg for at undertøy ( bomull) blir vasket på minst 60 grader, uten skyllemiddel -ikke ta varme bad -ikke trange bukser -sørg for å være helt ren, også på fingrene når dere skal ha sex -ikke bruke tampong Dette er noen av forhåndsreglene som kan hjelpe... Kan og være lurt å sjekke blodsukkeret.
AnonymBruker Skrevet 9. november 2010 #9 Skrevet 9. november 2010 Har dere fått diflucan-piller? Det hjalp meg og kjæresten. Vi svelget en pille hver og alle plager ble borte! ...noen måneder, i hvert fall... Ellers har jeg merka at forskjellige krem-merker har helt forskjellig virkning. Canesten hjelper ikke meg i det hele tatt, pevaryl (sp?) derimot hjelper bra! Men man MÅ bruke det som det står på pakka: Vagitorie OG krem, kremen må brukes flere ganger om dagen i ca ti dager. Flere dager lenger enn symptomene varer, i hvert fall. Vask undertøyet på 60 grader, ikke bruk stringundertøy, sov naken nedentil.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå