Gå til innhold

KIMs LEK, hvordan er den?


Sulosi

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg trenger litt hjelp i forbindelse med samling i en barnehage. Har tenkt å lese ei bok og så ha en liten lek hvor jeg kan bestemme hvor lenge vi skal holde på. Jeg har hørt et Kim`s Lek skal være fin men jeg aner ikke hvordan den er. Noen som kan "reglene"??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du mener Kim il Sung's lek, tror jeg det går i at du lar en million barn fortelle myndighetene om alt det rare og morsomme foreldrene har sagt, og så fengsler eller henretter du foreldrene.

Sorry. Den hang så fristende og dinglet foran nesa mi... :sjenert:

Her!

Med ettervirkninger...

Endret av Kamikatze
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn som vi spilte den som barn, gikk den ut på å legge en del forskjellige gjenstander på et bord eller på gulvet. Så skal deltakerne studere disse en stund, før den som leder leken legger et teppe over, og fjerner én gjenstand. Den deltakeren som så først klarer å se hvilken gjenstand som er borte, vinner eller får poeng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du lar ungene smake på, lukte på eller ta på forskjellige ting etter tur uten at de ser hva det er, også får de gjette. :)

Vi har lekt dette i barnehagen både med litt forskjellige frukter kuttet opp i småbiter som de har smakt på, og med forskjellige gjenstander som de skal kjenne på. (f.eks en legokloss, en blyant, et garnnøste osv..)

Poenget er at de skal få stimulert sansene sine :)

Edit: Ser nå, etter linken til Wikipedia lengre oppe her, at det jeg kaller Kims lek ikke er det ;)

Men det som tydeligvis er den ordentlige Kims lek er også veldig populær hos ungene hos oss ;)

Endret av Jesse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til Kamikatze, litt humos skader ikke ;)

Og til dere andre, tusen takk. Nå kan jeg sette meg ned og skrive ferdig planen for i morgen :) Bra forslag å bruke smaker, skal huske det til en annen gang. I morgen blir det "litt" for mange barn tilstede under samlingen så da blir det bare texas..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...