Gjest Gjest Skrevet 6. november 2010 #1 Skrevet 6. november 2010 jeg går med konstant skuldrene opptil ørene. Prøver jeg å slippe de ned og slappe av i nakke/skuldre er det som jeg presser de ned og jeg tøyer ut. Føles unaturlig. Jeg jobber på kontor og sitter stort sett. Når jeg kommer hjem etter endt arbeidsdag vil jeg helst ha 10 min på sofaen. For å strekke ut ryggen. Har muskelknuter i rygg/nakke/skuldre. Jeg har dårlig holdning når jeg sitter, prøver å rette meg opp, men det er tungt i lengden. Glemmer meg og faller sammen igjen. Som en potetsekk. Når jeg står og ser meg i speilet har jeg tydelig svai i ryggen. Jeg er sunn og frisk. Jeg er ikke sengeliggende og har ikke utholdelige smerter. Men jeg er sliten i kroppen. Jeg føler jeg syter. Typisk meg å føle at jeg er til bry. Er 28 år. Har ikke hatt problem med rygg/nakke tidligere. Bør jeg ta grep nå? I så tilfelle hva? Er jo så uendelig mye.. fysio, kiroprator, napropat, manuellterapi?
AnonymBruker Skrevet 6. november 2010 #2 Skrevet 6. november 2010 Jeg anbefaler kiroprakter. Har selv hatt mye rygg/nakke problemer pga høyden min. Prøvd fysio og kiro og kiro er absolutt det som fungerer best... for meg! Har hørt andre anbefale det også mtp på slike problemer i forhold til f.eks. fysio. Men du kan spørre fastlegen din, best med henvisning uansett, så du ikke trenger betale full pris. Men antageligvis vil plagene vedvare hvis du ikke lærer deg å få bedre holdning. Grunnen til at det er slitsomt i starten er fordi de musklene som holder deg rett i ryggen ikke er trent, men etterhvert blir det bedre, og det vil ikke føles slitsomt!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå