Gå til innhold

Koster dere av snøen på biltaket?

Miss Diamond87

Anbefalte innlegg

Bilen står i garasje så får ikke snø på taket :fnise:

Men når jeg ikke hadde garasje kostet jeg av snøen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Litt skremmende tankegang på enkelte her ser jeg :)

Men hva om det ikke er løssnø som har lagt seg på bilen da? Hva om det er kram, tung snø?

Og hva med panseret? Noen som koster av det da? Er jo større sjangse for å få snøballer i frontruta av sin egen bil enn av den forran :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du opplever å få snø fra taket på bilen foran deg i frontruta, ligger du ikke da litt vel nært bilen foran?

var den til meg ?

Og hva med panseret? Noen som koster av det da? Er jo større sjangse for å få snøballer i frontruta av sin egen bil enn av den forran :)

koster hele bilen... alltid. de to minuttene har jeg tid til å bruke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg koster ikke av snøen, om den ikke er tung og kram så viskerne ikke klarer å ta snøen unna.

Bremser litt hardt et par ganger før jeg begir meg helt ut på veien, så jeg slipper å få alt nedover ruta om det skulle være noe kritisk.

Edit; koster ikke av panseret heller. I grunn koster jeg bare av vinduet om jeg MÅ (pleier å la det være å satse på det beste) og kanskje lyktene/speil om det er veldig mye snø.

Endret av Zaphireh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke bil, men børster snø av lua.

Vel, har hatt Ford Econovan og VW Caravelle uten teleskoparmer. Brukte heller teleskopskaft på skyveren. Snøen slipper taket lett om kupeen forvarmes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dersom du opplever å få snø fra taket på bilen foran deg i frontruta, ligger du ikke da litt vel nært bilen foran?

Ved en bråbrems tenker du? Ikke nødvendigvis, kupeen blir varm og smelter snøen som ligger nederst. Ved lett nedbremsing kan man risikere at denne snøen sklir elegant ned på frontruta, evt. bakover og rett framfor bilisten som kommer bak deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var den til meg ?

Nei, det var egentlig til kladd...

For all del, misforstå meg rett. Jeg måker selvsagt av bilen dersom det ligger mye tung snø. Som regel har man vært ute og kjørt tidligere på dagen, eller dagen før. Det er ikke all verdens med snø som vanligvis legger seg da, og da er det bare å måke fri rutene og kjøre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heldigvis garasje, men de gangene bilen står ute, fjerner jeg snø.

Har opplevd å få snø og is over frontruta i 80 km/t, en lite hyggelig situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg koster ikke av snøen, om den ikke er tung og kram så viskerne ikke klarer å ta snøen unna.

Bremser litt hardt et par ganger før jeg begir meg helt ut på veien, så jeg slipper å få alt nedover ruta om det skulle være noe kritisk.

Edit; koster ikke av panseret heller. I grunn koster jeg bare av vinduet om jeg MÅ (pleier å la det være å satse på det beste) og kanskje lyktene/speil om det er veldig mye snø.

Oi,oi,oi! :nei:

Og du har aldri vært ut for en ulykke pga snø?

Nå vet ikke jeg hvor mye snø dere anser som mye da, men mye snø for meg er 10 cm og oppover. Med så mye snø på taket, panseret og vinduene så er faren for en kræsj veldig stor!

Jeg koster av snøen på panser, vinduer og speil om det så er bare 1cm. Jeg skal jo tross alt SE hvor jeg kjører. De gangene jeg har hatt stasjonsvogn så har jeg også kostet/skrapet av snø og is på de vinduene i bagasjerommet. Man vet jo aldri når man får bruk for å se ut gjennom de. Og det synes jeg mange bør tenke på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gidder ikke koste av snøen på taket dersom det kun er snakk om et par cm puddersnø, men fjerner snø som er utenfor denne kategorien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fjerner all snø om jeg kjører småbil, både på panser, tak, speil, vindu og sider, men når ikke opp til taket om jeg kjører varebilen. Den har heldigvis en frontrute snøen ikke kan legge seg på dersom den sklir ned fra taket. Men jeg visste faktisk ikke at det var påbudt å fjerne snø fra taket på bilen. Da har jeg lært noe nytt i dag også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På gamlebilen aldri. Var hiace, så snøen seilte av i en av bakkene ned til hovedveien. Men som regel var det ikke snø på taket, da bilen sto i garasje. Nå står nyebilen i garasjen hver dag, så da er det lite snø på taket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Det er faktisk en selvfølge..... Kan forstå alt ikke alle når til alle steder på taket på en stor varebil eller høy 4WD.

Koster hele bilen; Tak, panser, vinduer, speil, lykter og bagasjelokk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det var egentlig til kladd...

For all del, misforstå meg rett. Jeg måker selvsagt av bilen dersom det ligger mye tung snø. Som regel har man vært ute og kjørt tidligere på dagen, eller dagen før. Det er ikke all verdens med snø som vanligvis legger seg da, og da er det bare å måke fri rutene og kjøre...

Mulig at det kun gjelder litt større biler (lastebiler osv). :) Men husker iallefall å ha fått snø dumpende ned på ruta fra bilen foran - ikke særlig gøy! .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg koster av all snøen på lik linje som jeg skraper alle vinduene. Jeg vil se!

De få gangene jeg ikke har fått av snøen på taket fordi den har vært så hard (tint og frosset) så har jeg fått meg noen stygge overraskelser når den raser ned frontruta. Jeg glemmer nemlig snøen når jeg har begynt å kjøre ellers så hadde jeg stoppet når kupeen var litt oppvarmet og det dermed lot seg gjøre å få bort snøen på taket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...