Isiselin Skrevet 11. oktober 2003 #1 Skrevet 11. oktober 2003 Jeg og min kjære reiser til London og skal være der i en uke neste lørdag. Nå har vi begge vært der en gang før og har derfor sett/skal se de mest populære turistgreiene. Vi har vært på/skal se: - St. Pauls Cathedral - Tower Bridge - Tower of London - National Gallery - British Museum - Madame Tussauds Vet dere noe annet som er verdt å oppleve mens vi er der?
Gjest Embla s Skrevet 12. oktober 2003 #2 Skrevet 12. oktober 2003 London Doungen (?) er ganske morsomt og informativt. Freud museet, selvfølgelig!, markedene, Tower of London en gang til (!) British Museum (der blir man jo aldri ferdig), kunst gallerier, være med på sånne vandringer i byen med ulike tema (eks Jack the Ripper, Sherlock Hom,es, etc)
monja Skrevet 12. oktober 2003 #3 Skrevet 12. oktober 2003 Hva med Planetarium? Lå ikke det vegg i vegg med Madammen tro? Men nå er det lenge siden jeg har vært i London altså. Camden market kanskje?
chimp Skrevet 12. oktober 2003 #4 Skrevet 12. oktober 2003 Kings Road i Chelsea....om ikke annet så bare for å tenke at d var her d foregikk på 60-tallet....her pop-moten oppsto, de første berømte moteskaperne utenom de franske og italienske mer sofistikerte motehusene, spes Mary Quant og hennes lansering av miniskjørtene, Twiggy, Beatles, Stones og alle de hippe folka fra den tiden!
Ingeborg Skrevet 12. oktober 2003 #5 Skrevet 12. oktober 2003 Shakespeare's Globe Theatre, en gjenoppbygging av forfatterheltens teater fra 1500-tallet. Kjempeålreit, lærte masse der.
Rannva Skrevet 12. oktober 2003 #6 Skrevet 12. oktober 2003 Camden Locks er bra. Og det nye milenniunshjulet ved elvebredden, utenfor akvariet (akvariet er ikke noe særlig dersom ikke er spesielt interessert).
Silfen Skrevet 12. oktober 2003 #7 Skrevet 12. oktober 2003 De har vannvittig gode puber i King`s Road, nærmere Fulham enn sentrum. Selv gjorde jeg ikke turistsaker da jeg bodde der, utenom London dungeon. Der var det bra! Ellers liker jeg å spankulere rundt når jeg er på nye steder, finne små sjapper i bakgater og koselige steder, istedet for alle turistgreiene. Kan anbefale, om været er fint, å ta en tur til richmond. Nydelig liten "landsby" i utkanten av London og så ligger slottet til Richard, Henry, en eller annen den åttende(han som kappa hodet av kjerringene), 5 min. å kjøre derfra.
Isiselin Skrevet 13. oktober 2003 Forfatter #8 Skrevet 13. oktober 2003 Takk og takk for mange gode råd! :-D Skal se om vi ikke rekker å gjøre noen av tingene dere har foreslått i allefall!
Gjest Anonymous Skrevet 13. oktober 2003 #9 Skrevet 13. oktober 2003 Lørdagen bør tilbringes i Portobello Road, urstilig marked med alt fra åndssnobbeffekter til rent tyvegods... Camden Lock er en ideell søndagsutflukt! Og så rekker dere kanskje en fotballkamp? Ta gjerne en billig kamp i lavere divisjoner, uansett får dere frisket opp kunnskapen på nyere bannskap...
Isiselin Skrevet 13. oktober 2003 Forfatter #11 Skrevet 13. oktober 2003 Og så rekker dere kanskje en fotballkamp? Ta gjerne en billig kamp i lavere divisjoner, uansett får dere frisket opp kunnskapen på nyere bannskap... hehe! Ja, vi skal på fotballkamp på tirsdag, men ikke i London da... Min kjære er ihuga supporter av laget Norwich så vi reiser dit tirsdag og skal se den der. Jeg tror han gleder seg veldig. Selv liker jeg ikke fotball, men det er jo en tur for oss begge og jeg vet at jeg kommer til å synes at det er artig når jeg vet at han får oppfyllt en drøm! :-) Får more meg med bannskapen, jeg da...
Edie Skrevet 17. oktober 2003 #13 Skrevet 17. oktober 2003 London Eye (millenniumshjulet) er bra. Går sakte, så du får med deg utsikten over hele London. Tror en runde tar en halvtime. Ta kanalbåt til Camden Lock. Mye festlig å se på. Absolutt alt mulig. Masse koselige småbutikker i Notting Hill. Shopper dere i Oxford Street, gå også inn noen sidegater. Utrolig mange koselige restauranter. Og så stille og rolig. Skulle ikke tro at man fem minutter unna Oxford Street. Og selvom du ikke er så interessert i fotball, å gå på fotballkamp i England er en opplevelse i seg selv!
Edie Skrevet 17. oktober 2003 #14 Skrevet 17. oktober 2003 Covent Garden? Angrer på at jeg ikke kjøpte noen av de utrolige fine albumene de hadde der...
Isiselin Skrevet 17. oktober 2003 Forfatter #15 Skrevet 17. oktober 2003 *glede seg* I morgen tidlig drar vi!! Takk for enda flere tips. De er alle skrevet opp og så får vi se hva vi rekker! :-)
Gjest gloria Skrevet 26. oktober 2003 #17 Skrevet 26. oktober 2003 HARRODS! Det er svindyrt, men utrolig masse fint der. Tar du en tur innom toalettet der vasker de hendene for deg !!
Edie Skrevet 26. oktober 2003 #18 Skrevet 26. oktober 2003 HARRODS! Det er svindyrt' date=' men utrolig masse fint der. Tar du en tur innom toalettet der vasker de hendene for deg !! [/quote'] Det er til og med dyrt å gå på do der, men det er verdt det!!
Isiselin Skrevet 1. november 2003 Forfatter #19 Skrevet 1. november 2003 *angre på at jeg ikke gikk på do på Harrods da...* Men Harrods var morsomt likevel... Dyrebutikken der var helt hysterisk! Neglelakk og parfyme for katter og hunder, smoking til hunder og halsbånd spekket med diamanter! Hjelpesmeg! Vi kjøpe adventskalender til pusene våre der vi... ;-)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå