Gå til innhold

blod i avføring, trøtthet hos hund

Anbefalte innlegg

Skrevet

For to dager siden begynte hunden min å få litt løs mage, men jeg tenkte det var siden vi har brukt et annet for i ca 3 uker mens vi var hjemme hos foreldrene mine og nå har kommet hjem og begynt å bruke det foret hun bruker til vanlig igjen, Royal Canin.

Men i går var avføringen først ganske fast, men så bæsja hun flere ganger og de to siste gangen kom det bloddråper i stedet for avføring.

Så ikke ut som hun hadde vondt når verken når hun "bæsja" eller ellers. Men hun virker veldig trøtt når hun er inne, mens når hun er ute er hun veldig våken.

Har også lagt merke til noe som ser ut som noe som er hovent mellom de bakerste pattene og lårene. På begge sidene. Er det kanskje lymfekjertler der?

Har ikke tatt temperaturen hennes, men hun virker ganske varm. Igår var hun ganske ofte varm på nesen.

Hun har også hatt lite lyst på maten sin, men har lyst på all annen mat.

Idag hadde hun ingen blod i avføringen og den var ikke løs. Hun er fortsatt ganske trøtt og ikke lyst på tørrforet sitt, så spiser derfor lite.

Det er alle symptomene jeg har lagt merke til.. Noen som aner hva dette kan være?

En teori jeg har er at det kan være at hun har fått en liten rift i tarmen og når hun hadde diare fikk ikke såret gro og kanskje blitt betent. Og siden det er en betennelse i kroppen ble lymfekjertlene hovne og hun har kanskje feber. Og grunnen til at hun er trøtt er kanskje bare siden hun ikke får spist så mye?

KAN det være så enkelt? Eller burde jeg få sjekka hos veterinær? Kan det være noe mer alvorlig?

Takk for alle svar..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke noe svar på hva det kan være, men jeg ville ringt veterinær bare for å være sikker. Det at hunden er trøtt vil nok komme av at tilstanden ellers er som den er. Du trenger sikkert ikke å få sjekket hunden i kveld, men en telefon til veterinæren skader aldri.

Skrevet

analkjertler kan bli betente og gi smerter + kløe hos hund

Mulig det er de du har sett hos din hund ? Du burde kontakte vetrinær og få hunden sjekket da analkjertler gir smerte/ubehag for hunden og den må ha hjelp til å tømme disse om de er fulle.

Dette gjøres lett hos vetrinær de første gangene ,så kan du selv lære og gjøre slikt (om nødvendig) hjemme (helst ute da dette stinker enormt)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...