Gå til innhold

HJELP!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! Jeg skal bake denne kaka:

225 g smør

410 g sukker

4 egg

375 g mel

3 ts vaniljesukker

1 ts bakepulver

1,75 ts natron

60 g bakekakao

3,5 dl kulturmelk

Pisk smør og sukker sammen, tilsett deretter et og et egg av gangen bland deretter vekselsvis vått og tørt og bland godt sammen. Ha i en godt smurt kakeform.

Er ikke så veldig erfaren og skjønner ikke om smøret skal smeltes eller ikke...?

HJELP :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det skal det nok ikke. Det blir mykt når du pisker det sammen med sukkeret.

Skrevet

Oppskriften var litt vag, synes jeg, så ikke rart om du ikke skjønner hva du skal gjøre ut fra det som står der.

Jeg ville rørt smør og sukker hvitt, som det heter, det er vanlig. Smøret skal da ikke smeltes, men det bør være romtemperert og mykt, da går det mye lettere å få det luftig og hvitt. Sett gjerne bollen i varmt vann en stund i oppvakskummen først hvis du bare har kjøleskapskaldt smør og ikke har tid til å vente på at det blir romtemperert. Så pisker du smør og sukker sammen i mikseren til massen blir hvitaktig, luftig og sukkeret er oppløst. :)

Skrevet

Smøret skal ikke smeltes, men piskes hvitt sammen med sukkeret.

Skrevet

Ikke smeltes, men la gjerne smøret stå ute en stund så det blir romtemperert. Det er lettere å piske det sammen med sukkeret da :)

Skrevet

Jeg pleier alltid å smelte smøret når det står sånt.. :klø: men kan jo godt hende jeg har bomma.. Bruker man veldig hardt smør må det jo rimelig vanskelig? Hmm.... Eller så bruker jeg sånt smør (vita lett hjertego ellerno) som er flytende

Skrevet

Man romtempererer smøret, da blir det mykere :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...