Gå til innhold

Merkelig og vondt

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hmm, har et merkelig problem (syns jeg selv ihvertfall).

I flere mnd har jeg har hatt en hvit remse på tommelneglen min, nå har hele neglen blitt helt hvit, fingeren klør og det gjør vondt å ta på den. Neglen får heller ikke rødfargen sånn som de andre fingrene mine gjør når man presser på undersiden.

Hva kan dette være? Kan det skyldes usunt kosthold?

Mener å ha lest det et sted for lenge siden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm, har et merkelig problem (syns jeg selv ihvertfall).

I flere mnd har jeg har hatt en hvit remse på tommelneglen min, nå har hele neglen blitt helt hvit, fingeren klør og det gjør vondt å ta på den. Neglen får heller ikke rødfargen sånn som de andre fingrene mine gjør når man presser på undersiden.

Hva kan dette være? Kan det skyldes usunt kosthold?

Mener å ha lest det et sted for lenge siden.

Leuconychia?

Skrevet

Causes of Leuconychia

Local trauma

Systematic Disease

Psychogenic stresses

Vitamin deficiency can cause a loss of luster or brittle nails

Disturbed Nutrition

This condition may be hereditary and no treatment is required as the spots will grow out with the nail plate. Food like green leafy vegetables, whole grains, nuts and should be consumed in daily life for the deficiency of zinc, which attributed to appearance of white spots.

Skrevet

Åh, takk for hjelpa.

Jaja, får vel gå å handle inn masse grønnsaker og vitaminer på mandag jeg da vel. Må jo innrømme at det ikke har blitt så mye sunn mat på meg i det siste.

Skrevet

Leuconychia gir vel hvite flekker på neglene, men det innebærer vel ikke at hele neglen blir hvit, von og klør?

Jeg syntes dette hørtes mer ut som sopp eller noe,

jeg hadde nok spurt fagfolk om dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...