Gå til innhold

Endelig!


frk_fantasy

Anbefalte innlegg

Vi har etter lang tid sammen endelig blitt forlovet. Han gikk ned på kne med ring og hele pakka, og var såå søt og flink! :rødme:

Og vi har begynt å planlegge bryllup! Det er så gøy. Endelig, etter mange års venting og tålmodighet fra min side :fnise:

Vet ikke helt hva jeg vil med denne "dagboken", og kommer sikkert ikke til å skrive hver dag, men er deilig å ha et sted å skrive ut tanker og følelser rundt det hele. Plutselig kommer jeg kanskje på en ide jeg bare må lufte for noen, og da er kg et koselig sted å starte ;)

Hurra, jeg er så glad, og kan ikke vente til jeg skal ut og titte på brudekjoler!

Hittil har vi bestilt kirke og lokale, men det er det. Hva er neste sted nå liksom? Hm... Mye å huske på, og mye å sette seg inn i!

Men det er spennende, og en helt ny fase i livet :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jippi, et besøk! :danse:

Tusen takk Yvonne!

Du gifter deg også neste år, gjør du ikke? Var det august? Har fulgt med litt vet du ;)

Bestemte meg for å lage en bruker nå som jeg faktisk har noe å skrive om, ellers har det mest gått i å lese innlegg her..

Lurer litt på når man skal begynne å se på/kjøpe kjole og sånn jeg.. Redd for å kjøpe for tidlig, tilfelle jeg plutselig går veldig opp/ned i vekt eller noe :fnise:

Og så synes jeg det er vanskelig å skulle begynne å tenke på fargetema f.eks. Er ikke såå god på sånne ting, og klarer ikke å forestille meg hvordan det blir.. Meen, får vel bare begynne å søke litt rundt og prøve å finne ut av det :fnise:

Om ikke lenge skal vel jeg og min kjære ut å se på forlovelses-/gifteringer også! Det blir kos! :rødme: Foreløpig har jeg forlovelsesring på fingeren (den han fridde med), men vil jo gjerne ha en ring han også, så da kjøper vi ringer som vi også skal bruke som gifteringer. Den vi kjøper til meg da blir nok liggende et trygt sted fram mot bryllupet. Føles litt merkelig å gå rundt med to forlovelsesringer :P hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo:

Gratulerer med forlovelsen! Når skal dere gifte dere?

Tusen takk! :)

Vi gifter oss i august neste år :rødme: Så har vel sånn ca 10 måneder å planlegge på. Tror (håper) det er helt passe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mahareth

Så nå at det står i undertittelen på dagboka di jo :fnise:

10 mnd er mer enn nok tid til å planlegge et bryllup :jepp:

Da jeg giftet meg kjøpte jeg kjolen 5 mnd før bryllupet. Spurte på en brudesalong om hvor lang tid før jeg måtte kjøpe, og da var det 3-5 mnd leveringstid! Så det kan nok lønne seg å planlegge kjolekjøp i god tid, med mindre du skal ned i vekt før bryllupet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er kanskje like greit å ha kjolen i boks så tidlig som mulig. Da kan man jo tilpasse bukett, frisyre osv etter kjolen, og også gå på jakt etter sko og undertøy? :)

Lurer på om jeg skal ta en tur ut med et par venninner og sondere kjoleterrenget :jepp: Kan bli artig! Har ingen planer å gå ned i vekt før bryllupet, bare holde meg sånn som jeg har vært de siste 5-6 årene :) Og kanskje trene litt styrke, så jeg klarer å bære kjolen med rett holdning og ikke altfor grevinne-vinke-underarmer :fnise: hihi.

Blir spennende å se åssen kjole jeg havner på. Vil gjerne ha en som er så billig som mulig, siden jeg ikke har så mye penger. Men samtidig vil jeg liksom finne "den rette". Så kanskje drømme meg litt bort i brudesalongene, og så finne en tilsvarende kjole på finn.no eller ebay? Litt skeptisk til å kjøpe over nett, men har lest her om mange som har positive opplevelser med det..? Noen som kan tipse om et bra nettsted for billige brudekjoler? Og hvordan vet man om kjolen kommer til å passe?

og så dette med sko da.. Jeg hater å gå med høyhelte sko! Men skjønner jo at det kanskje blir penest, og mest elegant. Håper jeg finner noen sko som har bare litt høye heler, men uten at jeg føler meg som en kråke :fnise:

Når giftet du deg Mahareth?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mahareth

Ja, lurt å planlegge alt av tilbehør etter kjolen! :jepp: Det er jo den som er det alle vil se, så det er jo den som er viktigst. Dessuten kommer både de som lager brudebuketten og frisøren til å spørre om kjolen når du bestiller/har prøvetime for å kunne lage noe som passer til :)

Jeg gifta meg 24. juli i år :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, lurt å planlegge alt av tilbehør etter kjolen! :jepp: Det er jo den som er det alle vil se, så det er jo den som er viktigst. Dessuten kommer både de som lager brudebuketten og frisøren til å spørre om kjolen når du bestiller/har prøvetime for å kunne lage noe som passer til :)

Jeg gifta meg 24. juli i år :rødme:

Ååå, så koselig! Hvordan er livet som nygift? :)

Var det veldig varmt å gifte seg midt på sommeren? Må innrømme jeg er litt redd for at det skal bli for varmt, er vel ikke så kult å svette i en fin og hvit brudekjole.. :S Er egentlig ganske kald av meg, men på bryllupsdagen blir det vel heitere, med nervøsitet sammen med sommervarme. :P Gud, så mange små bekymreinger jeg klarer å tenke på! :fnise:

I dag har jeg sittet og laget "fargeprøver" i photoshop. Satt sammen flere fargekombinasjoner jeg synes er fine, og flere skal det bli! Så får heller gutten min se på til slutt og være med å velge ut ;) Han er ikke sååå interessert i fargetema, så står egentlig helt fritt. Men er jo greit å høre at han synes det er fint i alle fall :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen skal jeg ut og se på brudekjoler! :)

Det blir første gang jeg i det hele tatt har vært inne i en brudebutikk, så det blir veldig spennende. Er spent på hvordan det vil føles å ha på en brudekjole for første gang!

Skal foreløpig bare sondere terrenget, og få en liten ide om hva jeg kan tenkte meg av kjole. Så etter runden i morgen har jeg forhåpentlig vis en liten anelse av hva jeg kler, hva jeg liker og hvor mye dette vil koste.

Gleder meg!! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mahareth

Var ikke veldig varmt nei, den dagen var det ca 20 grader. Dessuten var vi jo inne mesteparten av tida.

Helt, helt ærlig så er livet akkurat likt på det vi hadde før vi gifta oss :fnise:

Lykke til med brudekjolekikkingen i morra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Oppdatering siden sist:

Jeg har vært og titta på brudekjoler på to salonger fant 1-2 jeg likte, men fikk ikke helt følelsen av at det var Kjolen med stor K. Så må titte litt til. Tror ikke jeg får tid før ut i januar, og håper ikke det blir for sent for evt bestilling og sånn..

Men ellers har vi faktisk kjøpt gifteringene siden sist. Jeg "sparer" min, mens forloveden min går med sin. Han ville jo også gå med ring for å vise at han skulle gifte seg <3

Foreløpig klart:

Kirke

Lokale

Forlovere

Ringer

Neste på planen:

Brudekjole

Rom for bryllupsnatten

Sjekke med fotografen

Begynne å google reisemål til bryllupsreise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...