Gå til innhold

Rødvin og.......

Fremhevede innlegg

Gjest Embla s
Skrevet

Hvis du skal kose deg med et glass rødvin - hva liker du å spise til (her er det ikke snakk om at du har vin til noe, men at du har noe til vinen. skjønner?!)

Jeg syns potetgull med salt og pepper er veldig godt til rødvin. (eks til Maci Valpoliciella og lignende..)

andre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du tenker altså på snacks? Hva med gulrøtter og dip, eller ost og kjeks :briller:

Gjest Embla s
Skrevet

Tja, ja, jeg gjør vel det.. Det du syns er godt å putte i munnen samtidig med at du drikker rødvin..

(jeg nå: Fleur Du Cap, Merlot og potetgull m salt og pepper. Det høres kanskje idiotisk/rånete ut, men det er faktisk utrolig godt sammen. Opphøyes i en tredje smak eller noe :eeeh: )

Skrevet

Ost og kjeks - er spesielt glad i salinas med creme cherie og kornmo med brie.

Skrevet

Jeg elsker vin - og til det meste egentlig!!

Men noe som er spesielt godt, og som jeg som oftest gjør, er å drikke rødvin og spise:

druer

ost/kjeks (brie er min favoritt)

marinerte oliven

middag!

Skrevet

Mine favorittgodter til rødvin:

- Ostepop (blir litt som ost og rødvin, serru)

- Søt lakris.

Skrevet
mørk sjokolade.

Å så deilig at det ikke bare er meg - jeg eeelsker sjokolade til rødvin (mørk 70% sjokolade vel og merke) og har fått noen merkelige blikk fra omgivelsene pga dette. :roll:

Godt å vite jeg kan melde at jeg faktisk ikke er alene :ler:

...ellers kan jeg nevne at et lite stykke parmesanost også er nyyydelig til rødvin...

Skrevet

Mmmmmm Mørk sjokolade.

Og faktisk også kokesjokolade!

Skrevet

Er vanligvis ikke noe glad i rødvin, men til ost og kjeks er det godt! :P

Skrevet

mørk ja. men ikke mer enn 70% - da blir den for besk. ble lett fortvilt da Bocca ble trukket fra markedet.

Skrevet

Det aller beste rødvinssnackset jeg vet er hjemmebakte ostekjeks, bakt med ordentlig engelsk cheddar. Nydelig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...