Gå til innhold

Menssmerter i endetarmen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg opplever å ha menssmerter i/rundt endetarmen. De kommer som bølger i perioder, kanskje 10 ganger per dag. Det er innmari vondt, så vondt at hvis jeg for eksempel er ute å går må jeg ofte stopppe opp noen sekunder til det går over.

Noen andre her som har noe liknende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du vondt utenom mensen?

Gjør det vondt når du kniper? Har avføring?

Det kan være hemoroider ja.

Skrevet

Jeg har hatt sånne smerter i 1-2 år, men aldri utenom mensen, så jeg regner med at det er en sammengeng der.

Gjør av og til vondt under avføring, men ikke når jeg kniper.

Skrevet

endometriose?

Kontakt legen,du skal ikke gå rundt å ha det vondt

Skrevet

Jeg har opplevd det samme når jeg har hatt veldig sterke menssmerter/kramper. Det kjennes ut som om krampene forplanter seg til endetarmen. Det er ikke noe galt med meg, har ingen hemmoroider eller noe annet.

Skrevet

Man kan ha endometriose i tarmen, og det gjør vondt under mensen. Og da kan det også komme blod.

Jeg har en press og smertefølelse noen ganger i endetarmen på de verste dagene under mensen. Ingen smertestillende jeg har prøvd (og det er mye) har klart å ta de smertene. Jeg tror det er fordi det enten er luft eller press. Det gjør skikkelig vondt! Men varer heldigvis ikke noe mer enn en dag.

Skrevet

Jeg har menssmertene fra helvete, og de sitter bl.a i endetarmen. Jeg har lite smerter på de tradisjonelle stedene som mage og korsrygg, men som sagt i endetarm samt rumpeballer og baksiden av lårene. Noen har det slik og jeg er blitt forklart at det har med nerver i livmor, hvor de går, og hvordan de reagerer :)

Skrevet

Takk for svar alle sammen!

Virker som det er flere som opplever det samme, så da er jeg litt beroliget :)

Skrevet

Jeg har det samme. Det føles som det er vondt oppe i rompa, og av og til er det som om jeg må sitte bom stille eller stå stille til det går over. Kommer som sånne skudd på en måte.

Jeg trodde først det kunne vært endometriose, men har slått det ifra meg, da det er ikke er så ille at jeg blir direkte plaget.

Men ja, jeg har hatt det ganske lenge, men er nok ikke noe å være redd for :)

Skrevet

endometriose?

Kontakt legen,du skal ikke gå rundt å ha det vondt

SKal man ikke? mange med endo har mye vondt, og man kan ikke alltid gjøre noe med det. Mange ting her i verden som gjør at man får det vondt, uten at legen kan gjøre så mye med det.

Skrevet

SKal man ikke? mange med endo har mye vondt, og man kan ikke alltid gjøre noe med det. Mange ting her i verden som gjør at man får det vondt, uten at legen kan gjøre så mye med det.

Kverulant da...

Ha vondt UTEN å vite hvorfor ,de fleste ønsker å vite hvorfor-natrulig nok

selvfølgelig er det ganger da legene ikke vet hvorfor og en må kansje leve uten å vite.

• 1 år senere...
Gjest Ellen
Skrevet

Er det endometriose bør du kontakte spesialist. Var på foredrag med en fra ullevål. Han sa at om endometriosen får utvikle seg i tarmen kan mye være ødelagt. Det kan aktisk være farlig. Man skal heller ikke gå å ha vondt....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...