Gå til innhold

CreaClip - Noen som har prøvd det?

Anbefalte innlegg

Gjest BabyBlue
Skrevet

Og synes det ser ut som noe jeg godt kunne ha hatt i skuffa på badet! For øyeblikket er jeg ikke spesielt interessert i fasong eller noe særlig fancy ettersom jeg bare stusser og sparer, så da kan det være greit å kunne klippe det rett av hjemme uten at det blir skeivt. En stuss nede på den lokale frisørsalongen koster 500, og jeg synes rett og slett det er sløseri! Og ikke minst dyrt ettersom jeg stusser det hver 3 måned :sjenert:

Her er hjemmesiden til CreaClip

Synes filmen er veldig "tv-shop!" men det ser jo ut som det funker?

Det koster fra 30 dollar (altså under 200 kr), men hvem vet hvor hårreisende dyr shippingen er? :snurt:

Tørr ikke kjøpe det før jeg har lest om folk fra Norge som er fornøyde... :fnise:

Noen som har kjøpt det og har fått det de håpet på?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Henger meg på her jeg også, enn så lenge får jeg venninna mi til å stusse meg, mye penger spart der.

Gjest BabyBlue
Skrevet

Fikk svar fra hun dama som har youtube accounten:

Meg: How much is it gonna cost to ship it to Norway? : /

Hun: We just lowered our shipping rates for a limited time $11.99 it takes 7-14 business days. Thanks for your interest!

Så å sende det til Norge vil koste meg 42 dollar, altså 240 kroner... blir det ikke ekstra kostnader hvis det i tollen koster over 200 kr? : )

Skrevet

Har ikke peiling på hårklippedingser, men det er bare hvis varen koster mer enn 200 at du må betale toll/moms! Sjekk selv på tollkalkulator her!

Ellers kan du jo prøve å google litt rundt på "CreaClip reviews" eller noe og se etter nettsider/diskusjonsforum hvor folk snakker om det (annet enn produsentens egne sider, hehe). :)

Gjest BabyBlue
Skrevet

Takk for svar : )

Greit å få avkreftet det med tollavgiften, da...

Joda, har kikket rundt på diverse sider, og etter hva jeg har lest så funker det fint så lenge man har glatt/rett hår. Noen med typisk Afrikansk hårtekstur som ikke er fornøyd med produktet. Nå har jeg jo typisk asiatisk, glatt hår, så tror det hadde fungert fint for meg.

Linker om folk som skriver hva de mener om produktet på diverse forumer:

Her

Her

Her

Video av en som prøver det

Skrevet

Jeg har kjøpt den :ler: Fungerer som bare det..så enkel og grei. Ingen toll, fikk den rett i postkassen. Jeg klipper det i lag slik som noen av videoene viser, altså med hodet opp ned. Det ble veldig bra. Fikk masse skryt dagene etterpå :rødme:

• Liker 1
Gjest BabyBlue
Skrevet

Jeg har kjøpt den :ler: Fungerer som bare det..så enkel og grei. Ingen toll, fikk den rett i postkassen. Jeg klipper det i lag slik som noen av videoene viser, altså med hodet opp ned. Det ble veldig bra. Fikk masse skryt dagene etterpå :rødme:

Så fint at det fungerte for deg! : D Tror jammen meg jeg skal kjøpe det... :jepp:

Skrevet

Samme prinsippet som hestehalemetoden, men jeg synes man har mer kontroll med hestehale, spesielt om man ikke har helt slett og tungt hår. Gratis er det også. Du velger selv hvor oppklippet du vil ha håret - lag hestehale foran ved pannen for oppklippet V-fasong, midt på hodet for litt oppklippet U-fasong, eller lenger ned for trimming uten de store forskjellene.

1: Lag en stram, godt gjennombørstet hestehale (plasser i forhold til ønsket effekt). Mange foretrekker å jobbe med fuktig hår, men jeg liker best at håret er tørt når jeg lager hestehalen, så sprayer jeg heller med litt vann før neste punkt.

2: Gre halen på nytt og fest en strikk som du drar ned til noen få cm. unna der du ønker å klippe. Gjør dette med hodet hengende ned.

3: Ta håret mellom pekefinger og mellomfinger i et godt grep, og klipp rett av under fingrene.

Anbefaler at du starter med hestehale som ikke er altfor høy, siden du alltids kan klippe mer om du ønsker, men du får ikke tilbake hår du har klippet av. Har du rett hårlinje må du klippe ganske mye av hestehalen, men ikke vær redd, du mister ikke mye lengde bak (med mindre du velger å klippe mye av underhåret, da). Sist jeg brukte denne metoden valgte jeg å feste hestehalen ved hårfestet foran og klippet av ca. 10 cm uten å miste noe lengde :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg vurderte også å kjøpe den, men når jeg spurte de om frakten, var det dyrere, og totalpris var på over 300 kr, så jeg droppet det. Men for 240 kr, kan jeg igjen vurdere det. Synes ideén er bra..

• 1 år senere...
Gjest Aria.
Skrevet

Dytter litt på denne jeg :)

Har nylig oppdaget dette produktet, og lurer på om det er noen flere som har prøvd det siden sist?

Gjest BabyBlue
Skrevet

Har helt glemt ut denne greia, og ble litt wææhh da jeg så at tråden ble bumpet opp :gjeiper: Ja, har flere kjøpt den? Ser nå at man også kan få den på ebay til en billigere penge...

Skrevet

Vil hvertfall anbefale dere å invistere i en ordentlig saks hvis dere skal klippe håret selv :)

Gjest Aria.
Skrevet

Vil hvertfall anbefale dere å invistere i en ordentlig saks hvis dere skal klippe håret selv :)

Skal gjøre det :Nikke:

Skrevet

jeg har kjøpt! Men vet ikke, har litt blandede følelser. På en sida ja, det er enklere å tørre å klippe håret sitt selv med den, på andre sida, det er virkelig ikke mye hjelp i den, sånn egentlig. Man trenger egentlig ikke noe mer enn saks, kam og kanskje også hårstrikk.. Så, jeg har den, og jeg bruker den ikke nå, brukte i begynnelsen. Men jeg stusser håret mitt selv, og klipper også luggen selv, ca hver andre uke.

Wow, den tråden er gammel, :gjeiper:

Gjest Aria.
Skrevet

jeg har kjøpt! Men vet ikke, har litt blandede følelser. På en sida ja, det er enklere å tørre å klippe håret sitt selv med den, på andre sida, det er virkelig ikke mye hjelp i den, sånn egentlig. Man trenger egentlig ikke noe mer enn saks, kam og kanskje også hårstrikk.. Så, jeg har den, og jeg bruker den ikke nå, brukte i begynnelsen. Men jeg stusser håret mitt selv, og klipper også luggen selv, ca hver andre uke.

Wow, den tråden er gammel, :gjeiper:

Tenkte meg det, at det er en sånn greie man bruker 3 ganger og så ligger den i en skuff. Men hva mener du med at det ikke er mye hjelp i den? Ble ikke resultatet pent? Jeg har et par ganger klippet det sånn at jeg grer alt håret fremover, sånn at det henger foran ansiktet, tar det i en strikk og sitter på en stol mens en venninne har klipper tvers over. Det blir fint, men ujevnt. Derfor jeg tenkte denne var fin å bruke. Eller blir det ujenvt med creaclip? :vetikke:

Skrevet

Ja, jeg opplevde at det blir like ujevnt med creaclip som med strikk-metoden. Må uansett ta saks og kam og jevne litt mer etterpå.. Eneste jeg tenker Creaclip er bra for, er å klippe hår på barn (langt hår da), for at det går fortere og gir noen lunde ok resultat fra første forsøk, og barn er som kjent veldig utålmodige når det kommer til å måtte sitte stille.

Gjest BabyBlue
Skrevet

Ja, jeg opplevde at det blir like ujevnt med creaclip som med strikk-metoden. Må uansett ta saks og kam og jevne litt mer etterpå.. Eneste jeg tenker Creaclip er bra for, er å klippe hår på barn (langt hår da), for at det går fortere og gir noen lunde ok resultat fra første forsøk, og barn er som kjent veldig utålmodige når det kommer til å måtte sitte stille.

Har du helt rett hår da? Nesten alle som blir klippet på de creaclip tutorialsene har helt pinnrett og langt hår, så antar at det er de det er beregnet på? :klo:

Skrevet (endret)

Nei, det er akkurat det jeg ikke har :( Tenker også at det fungerer kanskje best på rett, tynt hår. Men det er jo håret som er enklest å klippe, uansett.

Håret mitt er fint (altså tynt), men det er mye av det og det er bølgete. Jeg må rette det før jeg bruker creaclip. Og jeg så det forresten i en av disse creaclip-videoer, et tips om hvordan klippe krøllet hår med creaclip - man må rette håret først.

Endret av RedFox81
Gjest Aria.
Skrevet

Oi, tungvint. Jeg har litt fall, så måtte vel også har rettet der ført. Håret mitt er også veldig tykt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...