Gå til innhold

Hvor sitter du i drosjen

Fremhevede innlegg

Gjest Linda sofie
Skrevet

Jeg setter meg som regel foran jeg :) Som en sa her så føles det rart å skulle sette seg bak hvis det er ledig foran.

Videoannonse
Annonse
Gjest brutal_mann
Skrevet

Setter du deg i framsete ved sjåføren eller i baksetet?

Jeg setter meg alltid i framsete.

Tar ikke drosje. Er en prinsippsak.

Skrevet

Når jeg er alene setter jeg meg alltid bak på høyre side. Er heller ikke så intressert i å småprate med sjåføren.

Jeg kan godt sitte foran hvis jeg tar drosje med flere men gjør det ikke når jeg er alene.

Gjest Uglefot
Skrevet

Tar ikke drosje. Er en prinsippsak.

Det er notert bak øret,takk for info!

Skrevet

Tror det kommer an på situasjonen -men egentlig så tenker jeg vel ikke så mye over det, det som passer meg der og da er det jeg gjør! Er større sjanse for at det blir baksetet når jeg er på vei hem fra byen (og da tenker jeg ikke spesielt over hvor jeg setter meg), mens jeg kanskje oftere setter meg foran når jeg stresser på vei til tog/buss eller er forsinka til jobb. Men det er sjelden jeg tar taxi i det hele tatt, jeg tar når jeg absolutt må!

Gjest Sommertid
Skrevet

Jeg setter meg alltid i fremsetet. Har aldri tenkt over at sjåføren ikke vil ha folk der.

For meg er det mest naturlig å sette seg fremme så lenge det er et ledig sete der.

Skrevet

som regel foran! :) Vet ikke helt hvorfor:P

Gjest wild bird
Skrevet

Sitter alltid foran. Pleier å spørre sjåføren om han foretrekker at jeg sitter foran eller bak, og har enda ikke opplevd noen som har sagt at jeg skal sette meg bak.

Skrevet

Setter meg alltid bak. Hvilken side er ikke så nøye.

Endte opp med å sette meg foran for litt siden ved en slags feiltakelse, og det var ganske pinlig i grunn. Vet ikke hvorfor. Det føltes bare litt for nært, som om jeg satt på med en kompis og ikke en fremmed taxisjåfør.

Skrevet

Trodde de fleste satt i baksetet jeg, men ser jo nå at det ikke er slik. Jeg setter meg konsekvent i baksetet. Synes det å sitte i forsetet er fryktelig ukomfortabelt.

Skrevet

Når jeg er alene setter jeg meg alltid bak på høyre side. Er heller ikke så intressert i å småprate med sjåføren.

Jeg kan godt sitte foran hvis jeg tar drosje med flere men gjør det ikke når jeg er alene.

ditto.

føler meg ikke trygg foran med fremmed mann i ukjent bil osv. er det kvinnelig sjåfør så kan jeg fint sitte foran.

Skrevet

Jeg sitter alltid bak, på motsatt side av sjåføren, om jeg skulle ta taxi. Men det gjør jeg stort sett bare i utlandet.

Man blir tross alt kjørt. Ser du Kongen sitte foran i bilen, kanskje? ;)

Å skulle sitte foran føles for nært og intimt. Det syns jeg bare hører hjemme om man i så fall kjenner sjåføren (eller om man fyller opp baksetet og derfor må sitte foran).

Gjest Charming
Skrevet

Jeg har alltid satt meg i forsetet. Det virker det jo så unormalt å skulle sette seg bak der man ser mindre og har mindre "kontroll" når det er ledig foran. Har satt meg bak før hvis vi har vært fler sammen, men jeg føler jeg setter taxisjåføren enda mer i en tjenerrolle ved å sette meg bak. Ja, jeg betaler dyrt for å sitte på - men liker at folk skal føle seg som likemennesker og av en eller annen grunn føler jeg at jeg setter sjåføren litt ned på den lista ved at jeg velger ikke å ville sitte sammen med han - men at jeg er så "fin på det" at jeg må sitte bak alene.

Flere som har denne tanken? Rart at en sånn filleting kan vekke så mange tanker.:)

Skrevet

Setter meg alltid på fanget til sjåføren.

Gjest Eventyr3
Skrevet

bak hvis sjåføren er mann, foran hvis det er kvinne.

haha neida, bak til høyre uansett.

Skrevet

i framsetet som regel.

men enig med personen over som sa noe om hvilken situasjon du er i. er jeg stressa/dårlig tid setter jeg meg foran vs. sliten, da slenger jeg meg bak :)

Gjest Uglefot
Skrevet

Jeg har alltid satt meg i forsetet. Det virker det jo så unormalt å skulle sette seg bak der man ser mindre og har mindre "kontroll" når det er ledig foran. Har satt meg bak før hvis vi har vært fler sammen, men jeg føler jeg setter taxisjåføren enda mer i en tjenerrolle ved å sette meg bak. Ja, jeg betaler dyrt for å sitte på - men liker at folk skal føle seg som likemennesker og av en eller annen grunn føler jeg at jeg setter sjåføren litt ned på den lista ved at jeg velger ikke å ville sitte sammen med han - men at jeg er så "fin på det" at jeg må sitte bak alene.

Flere som har denne tanken? Rart at en sånn filleting kan vekke så mange tanker.:)

Jeg har den tanken! Jeg fant bare ikke helt ordene for det uten at det virker som om det å sette seg i baksetet er en "høy på pæra" ting.. :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...