Gå til innhold

Bil


Trekkoppfuglen

Anbefalte innlegg

Vi har to barn på 2 og 4 år, venter tvillinger i mars. Noen med erfaring som kan komme med forslag til bil? Må ha plass til fire barnestoler og tvillingvogn. Vi tenker helst 7-seter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Etter å ha kikket litt rundt, så kom jeg over dinside.no som har testet biler. Volkswagen Touran stakk av med seieren. Jeg har sett 7 seteren i bruk av en storfamilie og de fikk plass til barneseter og stor barnevogn i bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha kikket litt rundt, så kom jeg over dinside.no som har testet biler. Volkswagen Touran stakk av med seieren. Jeg har sett 7 seteren i bruk av en storfamilie og de fikk plass til barneseter og stor barnevogn i bilen.

Takk for svar. :) Touran blir alt for liten for oss, får ikke plass til vogna. Har sett litt på Ford Galaxy, og den kan være et alternativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Caravelle er nok vanskelig å slå ja. Har sett den bli foreslått gang på gang til dette bruket, og de som har en er storfornøyde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Touran holder absolutt ikke! Når du har opp tredje seterad, er det nesten ikke bagasjerom igjen.

Vi har straks fire unger (men ikke så tett som dere), hvorav tre barneseter og en røslig 13-åring. Vi har nettopp kjøpt oss en Ford S-max, vurderte også Galaxy, som dere. Litt tilfeldig at det ble S-max, egentlig, var det som var til salgs akkurat nå. Galaxyen er bittelitt større, men kan ikke si at vi merket veldig stor forskjell da vi prøvekjørte de to. Når vi har opp seks seter er det fint plass til barnevogn vsa. det bakerste setet, men jeg er jaggu ikke sikker på om vi får plass til søskenvogn (ikke kjøpt ennå). Det kommer vel like mye an på vogna som bilen...

Vi vurderte IKKE Sharan, fordi de ekstra setene må lagres når de ikke brukes (de må altså tas ut av bilen). Vi har vanligvis bare to seterader oppe - det er ikke så ofte hele familien er ute på tur sammen - og da setter vi pris på den enorme bagasjeromkapasiteten til S-maxen. Her slås setene ned i gulvet, noe som sikkert gir litt mindre lagringsplass høydemessig enn i en Sharan, men det er så enormt god plass at dette foreløpig ikke har hatt noe å si.

Lykke til med valg av bil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med Nissan Pathfinder 7 seter?

Det er i allefall min drømmefamiliebil når jeg får stor ungeflokk.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. :) Ford S-max og Galaxy er favoritter så langt, men skal sjekke ut Nissan også. Eller, mannen får sjekke det, jeg har ikke peiling på bil. :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En familie med trillinger som jeg kjenner har plass til trillingvognen i bagasjerommet, så da har ved Sharanen plass til en tvillingvogn. Den har også veldig smarte seter når barna blir større, de slås opp på en måte slik at de har mindre sete og fotstøtte.

Men leste nettopp om en Sharan i Bergen som tok fyr uten videre. Skremmende, ble helt dårlig av å lese det. Tenk om man har mer enn ett barn som trenger hjelp for å komme seg ut av bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. :) Ford S-max og Galaxy er favoritter så langt, men skal sjekke ut Nissan også. Eller, mannen får sjekke det, jeg har ikke peiling på bil. :rødme:

Jeg har alltid vært veldig fornøyd med de nissanene jeg har hatt. Et stort pluss med den er at den ser veldig bra ut. :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid vært veldig fornøyd med de nissanene jeg har hatt. Et stort pluss med den er at den ser veldig bra ut. :rødme:

Det viktigste for oss er en bil som har plass nok til alle seks og vogn etc. Utseende spiller svært liten rolle for oss nå. :)

Tror mannen min har et ørlite problem med å svelge akkurat dette. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dersom økonomi ikke står i veien ville jeg helt klart gått for VW Caravelle. Der har du plass til alt og enda mer; særlig hvis du velger lang utgave! :gjeiper: God kjørekomfort også! Det som er negativt med Caravelle er at du ikke får både 4motion og automatgir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det ikke vært for at mannen har en relativt sterk sperre mot Caravelle, hadde vi nok kjøpt den. Og med årene blir det nok det vi ender opp med. Men spranget fra stasjonsvogn og til Caravelle er visst i største laget for min bedre halvdel. :ler:

Dyre er de i hvertfall! Det er forsåvidt 7-seterene også hvis du skal ha en ganske ny utgave.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er negativt med Caravelle er at du ikke får både 4motion og automatgir.

Du får den som Multivan med 4motion og DSG på dieselmotorene med 140/180 hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dersom økonomi ikke står i veien ville jeg helt klart gått for VW Caravelle. Der har du plass til alt og enda mer; særlig hvis du velger lang utgave! :gjeiper: God kjørekomfort også! Det som er negativt med Caravelle er at du ikke får både 4motion og automatgir.

Jo, på de nyeste (fra midten av 2009 og nyere) får du DSG og 4motion sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, på de nyeste (fra midten av 2009 og nyere) får du DSG og 4motion sammen.

Det var jeg ikke klar over.. Men da er altså Caravelle den perfekte familiebil da. Vi er nemlig helt avhengig av firhjulstrekk og automatgir er etter min mening et nødvendig gode :jepp: Bare synd de nyeste modellene er så sinnsykt dyre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...