Gå til innhold

Ville du blitt sint...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ville du blitt sint om du fant ut at ditt voksne barn på 20 røykte hasj?

Man kan jo ikke gjøre noe akkurat fordi han/hun er voksen, men det er likevel barnet ditt.

Videoannonse
Annonse
Gjest wild bird
Skrevet

Nei, hva godt kommer det ut av å bli sint? Fortvilet og engstelig, ja. Sint, nei.

Skrevet

Ja jeg ville blitt sint!

Skrevet

Tror nok jeg hadde blitt passe irritert værtfall.Og meget,meget skuffet,engstelig og lei meg. Sikkert sagt en ting eller to og farmanet endel.Men direkte sint hadde jeg nok ikke blitt.

Skrevet

Hmm ja jo vet ikke jeg. Er 20 selv og er i det utforsknings perioden selv hehe. :grinele:

Men jeg tror at hvis jeg hadde et barn på 20 ville jeg blitt engstelig tror jeg. Men jeg vet ikke om jeg ville blitt sint.

However mamman min ville blitt sint tror jeg.. hvis hun visste om at jeg har prøvd hasj, men det er egentlig hyklerisk fordi jeg vet at hun festet og drakk mye som ung. Vet ikke om hun prøvde hasj da...

Skrevet

Hadde nok blitt sint, men mest skuffet. Som andre sier så hjelper det lite å bli sint. Men skuffelsen hadde vært meget stor!

Skrevet

Signerer svaret til wild bird jeg. Ville nok blitt utrolig skuffet, men å bli sint tjener ingen

Skrevet

Hmm ja jo vet ikke jeg. Er 20 selv og er i det utforsknings perioden selv hehe. :grinele:

Men jeg tror at hvis jeg hadde et barn på 20 ville jeg blitt engstelig tror jeg. Men jeg vet ikke om jeg ville blitt sint.

However mamman min ville blitt sint tror jeg.. hvis hun visste om at jeg har prøvd hasj, men det er egentlig hyklerisk fordi jeg vet at hun festet og drakk mye som ung. Vet ikke om hun prøvde hasj da...

Det er jo ikke hyklerisk likevel.

Skal man aldri kunne bli sint på barna sine fordi man har gjort det samme selv, da tror jeg ingen foreldre ville kunne blitt sint på barna for noe som helst. Jeg tror forøvrig sinne er et tegn på sterk bekymring og frykt.

Skrevet

Det er jo ikke hyklerisk likevel.

Skal man aldri kunne bli sint på barna sine fordi man har gjort det samme selv, da tror jeg ingen foreldre ville kunne blitt sint på barna for noe som helst. Jeg tror forøvrig sinne er et tegn på sterk bekymring og frykt.

Emh hehe jo du sier noe der. :gjeiper:

Ikke så veldig hyklerisk da nei.

Gjest wild bird
Skrevet

Når jeg sier jeg ikke hadde blitt sint, så handler det om at sinne ikke fører noe godt med seg. Mest sannsynlig ville mitt sinne drevet barnet mitt vekk fra meg, og det vil jeg jo ikke. Har man en dialog, kan man i det minste prøve å påvirke og hjelpe barnet sitt.

• Liker 1
Gjest redstar
Skrevet

Hadde nok blitt rasende først, men hadde heller gitt utrykk for at barnet mitt er en idiot... og jeg hadde blitt skuffende&sårende...

Hadde prøvd å prata om det, og spurt hvorfor i allverden h*n velger denne veien.

Skrevet

Når "barnet" er 20, så er det vel litt seint å starte oppdragelsen?

Hadde nok ikke blitt ekstremt fortvilt, hasj er ikke verdens undergang. Men bra er det jo ikke, så jeg hadde vel tillatt meg å komme med noen veldokumenterte fakta uten å freake helt ut.

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde heller blitt veldig skuffa. Hun hadde også fått beskjed om å ikke røyke hasj i mitt hus eller være her påvirket. Har mindre barn som jeg ikke vil at skal se søsteren stein. I tillegg hadde jeg gjort mitt for å gi gode råd og skaffe hjelp til henne.

Gjest wild bird
Skrevet

Hadde nok blitt rasende først, men hadde heller gitt utrykk for at barnet mitt er en idiot... og jeg hadde blitt skuffende&sårende...

Hadde prøvd å prata om det, og spurt hvorfor i allverden h*n velger denne veien.

Hengte meg opp i denne jeg, da. Du ville kalt barnet ditt en idiot?

Beklager, men det skjærer meg i hjertet. Faren min kaller meg det når jeg gjør ting han er uenig i, og jeg kan ikke tenke meg noe mer sårende. Han har sluttet med det, etter at jeg ga uttrykk for at jeg ikke finner meg i det.

Bare fordi han er faren min, tolererer jeg ikke å bli kalt det. Uansett hva jeg måtte ha gjort.

• Liker 1
Skrevet

I den alderen tester man ting. Jeg røkte selv hasj kanskje tre-fire ganger da jeg var 24-25 år, men syntes aldri det var særlig kult. Nå er jeg "voksen" og gjør aldri noe galt lenger. De fleste prøver ting i den alderen på den ene eller den andre måten, det er en del av det å bli voksen.

Gjest Airi Chikako
Skrevet

Nei. Har da gjort det selv, satser på at hun/han kommer til å innse at det har veldig begrenset/ikke-eksiterende underholdningsverdi, sånn som jeg gjorde.

Gjest idakaroline
Skrevet

Jeg hadde ikke blitt sint, men jeg hadde nok blitt veldig skuffet og lei meg. Hadde kanskje tatt det opp med h*n på en måte og sagt at det ikke er bra, men siden h*n er 20 så skulle h*n fått bestemme det selv til syvende og sist!

Skrevet

Jeg hadde blitt skuffet, men ikke sint. Er man 20 bestemmer bestemmer en selv :)

Skrevet

Ville jo sett på livsstilen til barnet ellers. Jeg klarer fint å skille mellom bruk og misbruk, og isolert sett ville det ikke vert noe mer bekymringsverdig for meg enn den ukentlige fyllekula mange 20åringer har.

Så lenge barnet overholder sitt ansvar og sine forpliktelser i dagliglivet, men velger å bli stein istedet for full en og annen helg så hadde jeg ikke gjort noe annet enn å be h*n være svært forsiktig ved anskaffelsen. Greit at det er digg, men ikke verdt å ha på rullebladet og bli botlagt for.

Skrevet

Sansynligvis er det nok bare litt uskyldig morro når han begynner i den alderen. De fleste som ender opp som narkomane,begynner med hasj allerede 15-16 årene, men alle er forskjellige...Du kan vel egentlig ikke gjøre noe siden han er voksen, enn å prøve å snakke med ham :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...