Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bruker å pynte med lilla før første helgen i advent, også pynter jeg med rødt litt nærmere opp mot jul etter at julevasken er tatt.

Men i dag var jeg ute å kjøpte inn masse fin rød julpynt, så nå har jeg nesten lyst å begynne å pynte med en gang ;-) Gleder meg :-)

Når bruker dere å begynne å pynte til jul?

:nissegutt:

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lille julaften. Irriterer meg grønn over folk som pynter huset en måned før det faktisk er jul.

Gjest Sandbekken
Skrevet

Jeg pleier å begynne å pynte 1.desember.. Gleder meg sånn!!!

• Liker 2
Skrevet

Lille julaften. Irriterer meg grønn over folk som pynter huset en måned før det faktisk er jul.

Samme her, men folk får nå gjøre som de vil, egentlig.. :sjenert:

Skrevet

22. eller 23. des :) Blir drittlei av pyntetn med en gang, og ingenting er så deilig som å hive den ut, når den tid er inne

Skrevet

Jeg begynner første søndag i advent!

Jeg elsker jula, men synes på mange måter den er over når 3. juledag kommer, og det er litt kort tid. Derfor velger jeg å utvide jula andre veien.

Første søndag i advent henger vi opp adventsstjerne, setter opp syvarmet lysestake og henger julekrans på døra. Etter dette tar jeg litt etter hvert. Gardiner kommer opp tidlig i desember, det samme med julevinduer. Ei uke før jul (eventuelt siste helga før jul, kommer an på hva som passer best) ferdigpyntes det med nisser og juletre.

Lurer forresten på litt hvorfor noen irriterer seg over andres valg?

Jeg synes det er helt greit at noen ikke pynter noe som helst før lillejulaften. Faktisk synes jeg det er fint at vi skaper våre egne tradisjoner og at ikke alt trenger å følge et mønster bestemt av andre.

Gjest Avocado
Skrevet

Adventstjerne og adventslys første søndagen i advent. Det holder for meg og jeg er fornøyd med meg selv om jeg rekker alle juleforberedelsene OG husker å tenne lys hver søndag.. Deretter vier jeg lille julaften til julepynt, sette opp pepperkakehus og juletre. Ingenting er som å sette seg sliten og fornøyd ned i sofaen lillejulaften, beundre verket og vente på hovmesteren og grevinnen med gløgg i koppen :)

Skrevet

Henger opp julestjerne, julekalender og adventsstake til 1. desember og eventuelt første adventshelg.

Selveste julepynten kommer ikke før natt til juleaften.

Men i med at vi reiser bort et par dager før juleaften, så tar jeg det dagen før vi reiser, så det er hengt opp og koselig her inne når vi kommer hjem i romjul :)

Skrevet

Begynner å pynte til jul første søndag i advent. Da setter jeg frem Goebel englene våres og skifter gardiner på kjøkkenet, tar frem vakre julete duker, så finner jeg frem nisseservicet, adventsstjerna og et par elektriske lysestaker. Etterhvert som julaften nærmer seg setter jeg frem noen nisser.. Når det gjelder farger så er jeg så hekta på detaljer så jeg velger farger som står i stil med fargene vi har ellers i stua.. I steden for lilla lys i adventstaka velger jeg gjerne hvite kubbelys f.eks..

• Liker 1
Skrevet (endret)

Ivrig etter å poste i dag... he he

Endret av *smak*
Skrevet

Jeg pynter ikke.

Syns det er koselig å dra på besøk til folk som har pyntet til alle kunstens regler, men bare ikke i mitt hjem. Liker det ikke.

Litt merkelig egentlig..

Skrevet

Jeg har pyntet ferdig til jul 1.desember jeg :fnise: Begynner 1.desember og koser meg med pynting resten av dagen. Hehe

• Liker 1
Skrevet

I år tror jeg ikke at jeg gidder å pynte. Skal bort i jula og synes det er så mye styr å rydde i etterkant.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Ingen fast dato, par dager før jul med mindre vi får besøk. Da pyntes det litt før. :) Har heldigvis ikke så mye pynt, duker, lysestaker, dorullnisser a la MsFoster 4 år og denslags.. :)

Skrevet

Jeg legger på lilla løper, setter fram adventstaken og henger opp stjerna lørdagen før 1. søndag i advent. Så tennes stjerna og det første lyset på søndagen :) Trivsel.

Julepynten (dvs. tre nisser elns) settes fram dagen/helga før vi reiser på juleferie. Og den lilla løperen byttes selvfølgelig ut med rød duk el. løper samtidig.

Jeg liker jul :)

Skrevet

Tror det kommer til å gå mest i hvit, sølv og lilla pynt her, så kan nok hende jeg begynner å pynte tidlig :jepp:

Skrevet

Vi bruker ikke så mye lilla, men det kommer litt lys og duker når adventsstaken kommer frem dagen før første søndag i advent :) Den røde julepynten kommer lille julaften, før treet pyntes!

Skrevet

Når jeg bodde hjemme hos mamma og pappa pyntet vi ikke huset før vi i hvertfall nærmet oss 23 desember. Nå bor jeg alene og ofte er jeg bortreist hele julen, derfor pynter jeg tidligere likevel. Begynner smått første søndag i advend og i starten av desember også øker jeg litt etter hvert. Vil ha juletre selv om jeg ikke feirer julaften her, så det pynter jeg nok en uke før jul eller noe sånt.

• Liker 1
Skrevet

Pynter med adventsstjerne og adventsstake og noen fine julekuler i sølv lagt på fat 1. søndag i advent.

Resten venter jeg med til lillejulefaten.

Men det pleier og ta lang tid, og vi blir alltid ferdig så sent på lillejulaften. Og plutselig detter det inn besøk og greier, så vurderer faktisk og pynte litt 22.des og kun pynte juletreet på lillejulaften i år :sjenert:

Da kanskje vi kommer oss i seng såpass tidlig at vi rekker julefrokost før 3 nøtter til askepott. Har hatt en drøm om det i flere år nå, men har aldri blitt noe av :fnise:

Pynter ikke så mye, men er veldig nøye på hvor ting skal stå...så tar litt tid..haha

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...