Cannavaro Skrevet 4. november 2010 #1 Skrevet 4. november 2010 Tenkte litt på dette her om dagen ; Hva kan virkelig gi deg en god følelse i hjertet ditt i hverdagen ? Når du ser eller opplever noe som gir deg ekstra omtanke, du stopper livet ditt i noen sekunder eller minutter. Du får den "godfølelsen" inni deg.....hva er det ? eller hva kan det være ? Selv så har jeg noen opplevelser/øyeblikk som fikk meg til å tenke eller rett og slett bli glad : -da jeg stoppet opp på en sykkeltur i marka og hørte på stillheten og nøt utsikten. Hørte kun min egen puls og fikk en sterk følelse av eksistens og ro. -da jeg hjalp gamle fru Olsen med å skifte ei pære i taklampa og hun takket med å by på kaffe. I samtalen som fulgte fikk jeg et innblikk i det å være gammel og alene... -en morgen på vei til jobb da jeg møtte blikket til en fremmed, vakker dame og vi smilte til hverandre... -når jeg får melding fra sønnen min som sier : jeg er glad i deg pappa... -den gangen jeg ble overrasket med en blomsterbukett på jobben Del gjerne opplevelser/tanker rundt dette du også....
Gjest wild bird Skrevet 4. november 2010 #2 Skrevet 4. november 2010 Jeg er ikke så vanskelig å glede. Små ting kan glede like mye som store Eksempler kan være: - barna mine sier de er glade i meg - en kollega sier noe hyggelig til meg - vinne 50 kr i lotto - en god venninne ringer bare for å skravle - å gå hjem fra jobb og kjenne på at jeg virkelig har fått til noe bra - en god samtale med samboeren min
Gjest Prøvis Skrevet 4. november 2010 #3 Skrevet 4. november 2010 - når barnet mitt sier at jeg er glad i deg mamma - når barnet mitt gir meg en klem - når jeg får en uventet klem fra andre - når jeg på våren ser vårblomstene presser seg fram på de mest karrige steder som bergsprekker o.l. - småfuglene som synger om våren - når katten min kommer løpende mot meg i yr gjensynsglede - når katten min stryker seg inntil meg - en klar blå himmel og sol når jeg minst venter det i en ellers mørk november, som i dag - et smil i forbifarten - når jeg får en varm melding fra den nye mannen i mitt liv Det er de små tingene som varmer mitt hverdagshjerte
Krill Skrevet 5. november 2010 #4 Skrevet 5. november 2010 Jeg prøver å kjenne etter gode følelser hver dag og noen ganger kan jeg virkelig kjenne lykke av små små ting. I går kjente jeg det bruste i kroppen fordi jeg hadde en fridag og dro til London for å shoppe å gjøre noe annet. Det var 16 grader og sol og jeg tok av jakken og slentret oppover Oxford Street midt på en torsdag. Jeg følte meg som verdens heldigste!! Ellers denne uken: * Fikk uventet ros på jobb med kopi til 2 direktører. Ble rørt og glad * Da jeg la meg i rent sengetøy forrige helg. Den myke senga mi og varme dyna. Jeg elsker å legge meg! * Da jeg tuslet ut i bilen i dag i den nye buksa mi. Følte meg fin! * Da jeg fikk latterkrampe av en kollega i lunsjen. Tenkte på hvor heldig jeg er som har så gode kollegaer! * Da jeg kom hjem fra skogstur på søndag og kjente jeg var sliten i hele kroppen. Bollen med melis lå godt i magen og solen skinte. Føler meg egentlig ganske lykkelig flere ganger hver dag..
K.B.E Skrevet 5. november 2010 #5 Skrevet 5. november 2010 Å tilfeldig treffe på en person jeg liker veldig godt. Når noen sier de er glad i meg. Når katten min kommer oppi sengen min og maler når jeg legger meg. Få gode karakterer. Når folk sier jeg gjør noe bra.
Tabris Skrevet 5. november 2010 #6 Skrevet 5. november 2010 (endret) Det jeg kommer på akkurat nå: - Når katten kommer i fanget og klatrer opp for å dytte snuten mot halsen min - Når det kommer et uttrykningskjøretøy med blålys, og jeg ser alle bilene som legger seg inn for å slippe den forbi - Når leiligheten er ren og pen, og jeg har kaffe, god musikk og god sjokolade i sofaen - Høstvinden som blåser gjennom trærne og håret mitt Endret 5. november 2010 av Tabris
Gjest brutal_mann Skrevet 5. november 2010 #7 Skrevet 5. november 2010 Når laget mitt vinner føler jeg glede i opptil 30 - 40 sekunder...
Gjest Blondie65 Skrevet 5. november 2010 #8 Skrevet 5. november 2010 Å stå en mørk november kveld der det er stjerneklart og kunne se opp mot himmelen og se "evigheten". Å fullføre et stort prosjekt som har krevd mye arbeid. Å fly med fly!
Chiyo Skrevet 5. november 2010 #9 Skrevet 5. november 2010 *Stillhet ute i naturen *Når noen sier at jeg er flink *Når noen sier jeg er søt :rødme: *Når jeg prater med bestevenninnen min på skype. *Når jeg prater med pappa på skype (og mamma, men pappa ser faktisk meg i øynene isteden for å se på fotballkamp). *Når jeg koser meg intullet i en dyne etter en god varm dusj og ser på kjærlighetskomedier mens jeg spiser sjokolade.++++
Capricorn Skrevet 5. november 2010 #10 Skrevet 5. november 2010 Stemmen til tantebarnet mitt kan lyse opp dagen En stor, våt nuss fra en iskald kattesnute Når mamma sier "Jenta mi" Smilet til mannnen min Når en altfor stor hund som tror den er liten og gjerne vil ligge på fanget
Krill Skrevet 5. november 2010 #11 Skrevet 5. november 2010 Når laget mitt vinner føler jeg glede i opptil 30 - 40 sekunder... Kom igjen à BT, kom på èn ting til.. Bare èn!!
Envy Skrevet 5. november 2010 #12 Skrevet 5. november 2010 åh, det er mye Kjæresten varmer hjertet mitt hver gang han sier at han elsker meg, og når han kommer med søte og gode ord. Kattejenta mi varmer hjertet mitt hver gang hun kommer mjauende med raggsokker i munnen "se på meg, mamma!" Det varmer hjertet mitt hver kveld når jeg, sambo og pus ligger i senga og koser som en liten familie. Det er sikkert mye mer, men det er disse tingene som virkelig er det man trenger for å komme gjennom eventuell motgang
Katana Skrevet 5. november 2010 #13 Skrevet 5. november 2010 Å stå en mørk november kveld der det er stjerneklart og kunne se opp mot himmelen og se "evigheten". Dette er noe jeg også setter veldig stor pris på. Det betyr også mye for meg når jeg har mulighet til å utgjøre en forskjell for andre, å kunne hjelpe. Jeg er glad jeg er en del av en familie som tar godt vare på hverandre, og som stiller opp, uansett. Gode venner. Kunne sikkert laget en lang liste, men dette er det jeg kommer på i øyeblikket.
Gjest brutal_mann Skrevet 5. november 2010 #14 Skrevet 5. november 2010 Kom igjen à BT, kom på èn ting til.. Bare èn!! Når motstanderen taper føler jeg glede i ca like lang tid... Jeg _tror_ i alle fall det er den følelsen som heter glede, men sikker er jeg ikke.
Katana Skrevet 5. november 2010 #15 Skrevet 5. november 2010 Når motstanderen taper føler jeg glede i ca like lang tid... Jeg _tror_ i alle fall det er den følelsen som heter glede, men sikker er jeg ikke. Rekdal er en bra mann, eller?
Gjest wild bird Skrevet 5. november 2010 #16 Skrevet 5. november 2010 Når motstanderen taper føler jeg glede i ca like lang tid... Jeg _tror_ i alle fall det er den følelsen som heter glede, men sikker er jeg ikke. Det eneste som gir deg glede, er fotball? Du har da barn. De må da gi deg glede?
AnonymBruker Skrevet 5. november 2010 #17 Skrevet 5. november 2010 Det eneste som gir deg glede, er fotball? Du har da barn. De må da gi deg glede? Ikke hvis du har et hjerte av stein.
Gjest wild bird Skrevet 5. november 2010 #18 Skrevet 5. november 2010 Ikke hvis du har et hjerte av stein. Det har han ikke. Han bare later som
Gjest brutal_mann Skrevet 5. november 2010 #19 Skrevet 5. november 2010 Rekdal er en bra mann, eller? "Ha dæ vekk din alkis!" Jeg lo så jeg grein Og ja, Rekdal har imponert. Det eneste som gir deg glede, er fotball? Du har da barn. De må da gi deg glede? Barn gir begrenset glede. En vet at de vokser opp og drar for godt. Slik sett er barndommen ikke annet enn å forberede seg på at de blir selvstendige individer med egne liv. I tillegg kommer utallige bekymringer for deres ve og vel.
Krill Skrevet 5. november 2010 #20 Skrevet 5. november 2010 Når motstanderen taper føler jeg glede i ca like lang tid... Jeg _tror_ i alle fall det er den følelsen som heter glede, men sikker er jeg ikke. Ikke gæli! Klarer du enda en?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå