Gå til innhold

Tråkket over


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tråkket over for en måned siden, og ble veldig hoven. Det ble bedre etter noen dager, dro til legen og de sa at jeg antagelig hadde forstuet foten, og at jeg skulle bruke en støtte-sak når jeg anstrengte med fysisk. Hovenheten (er det et ord? :) ) ble ca borte etter en uke.

Nå, tre-fire uker senere er jeg plutselig blitt ganske hoven igjen, slik som jeg var på dag 2. etter at jeg tråkket over. Burde jeg gå til legen, eller er dette vanlig etter en forstuing? Vil ikke gå til legen hvis det ikke er nødvendig, litt vanskeligheter med å ta med fri på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En kompis av sønnen vår tråkket over og hovnet opp i fjord sommer.

Han gikk til legen, fikk en tyn støttebandasje til å ha på ankelen de første dagene.

(den var så kort at den gikk bare rundt ankelen 2 ganger)

Legen mente også dette var en forstuing.

Hovenheten gikk litt ned etter noen dager. Men han hadde en del vondt med varierende hovenhet rundt ankelen.

3 uker senere gikk han til legen på nytt siden ankelen ikke ble bra.

Etter sterkt påtrykk fra mamman hans, ble han omsider sendt til MR. Ventetid på MR var 4 uker.

Da MR resultatet omsider kom, viste seg at ankelen var knekt begge veier i ankelleddet.

Dette måtte knekkes opp igjen på sykehuset og ble lagt gips på etterpå.

Han gikk med gips i 6 uker, men ankelen har ikke blitt helt som var ennå 1 år senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tråkket over for en måned siden, og ble veldig hoven. Det ble bedre etter noen dager, dro til legen og de sa at jeg antagelig hadde forstuet foten, og at jeg skulle bruke en støtte-sak når jeg anstrengte med fysisk. Hovenheten (er det et ord? :) ) ble ca borte etter en uke.

Nå, tre-fire uker senere er jeg plutselig blitt ganske hoven igjen, slik som jeg var på dag 2. etter at jeg tråkket over. Burde jeg gå til legen, eller er dette vanlig etter en forstuing? Vil ikke gå til legen hvis det ikke er nødvendig, litt vanskeligheter med å ta med fri på jobb.

Kom deg til legen du! Kan være bruskskade eller som gjest skriver, brudd. Står litt om ankelskade her, så kan du jo vurdere selv! :) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...