Gå til innhold

Migrene

Fremhevede innlegg

Gjest heijhei
Skrevet

Til dere som er plaget med migrene med aura (eller dere som kjenner noen). Hvilket prevensjonsmiddel bruker dere, eller anbefaler dere? :D

(Noe annet en p-piller)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det varierer fra person til person.Selv har jeg brukt marvelon 28 og hadde mye migrene.Vet ikke om det var relatert til pillen eller om den økte migrene anfallene

Har brukt diane i etterkant (flere år) og hatt samme antall anfall som før pillene.Nå bruker jeg cerazette og har ikke merket noen forandring på min migrene.

Har du en nevrolog? I såfall burde denne kunne hjelpe deg med dette og kunne anbefale deg prevensjon,alt etter din sykdomshistorie

Mulig du kan endre hvilke migrene medikamenter du bruker,forebyggendes og anfallsmedisiner.

Gjest heijhei
Skrevet

takk for svar :D Jeg brukte mercilon først, så cerazette. Likte ingen av dem noe særlig ;p

Har ikke nevrolog for øyeblikket, men skal og snakke med lege om ikke lenge ;)

Har veldig dårlige erfaringer med migrene og p-pille bruk. Det er ikke å anbelfale! Derfor lurer jeg veldig på om sånn p-sprøyter osv er noe jeg kan prøve.

Snakket med helsesøster som ikke ville anbefale ring, plaster o.l pga samme symptomer som på p-piller.

Så jeg er glad om dere deler deres erfaringer :D

Skrevet (endret)

Jeg brukte Loette 28 før jeg ble gravid, og migrenen var helt lik når jeg brukte de som når jeg ikke brukte de. Det var disse gynekologen anbefalte til alle som har migrene, fordi at de fungerer til de aller meste (altså at migrenen ikke forverrer seg) :)

Edit: ser nå at du ikke ville ha p-piller! Ops :klaske:

Endret av GUNS
Skrevet

spiral ? (hormon ,kobber) kondom?

p-spøyte har jeg ingen erfaring med men hva om du reagerer på den?

Skrevet (endret)

.

Endret av Fantomina
Gjest heijhei
Skrevet

Jeg bruker p-ring, og synes det fungerer ganske greit. Etter å ha gått gjennom Yasmin, Trionetta, Cerazette, Microgynon og fuglene må vite hva annet, så er det p-ringen som har fungert best. Etter maaange samtaler med maaange leger, har jeg kommet fram til at ringen og hormonspiral er de beste alternativene mine. Er spiral aktuelt for deg?

P-ring høres mer fristende ut enn en spiral (a)

Er det ikke slik at spiralen må settes inn rett før samleie, og tas ut etterpå. Mens ringen har man i i ca.3 uker eller noe? :D

Har tenkt masse på p-ringen selv, hørt om andre som har hatt positive tilbakemeldinger om den, men helsesøster anbefalte meg den ikke. Frister å prøve den litt lell :D

Skrevet

Før jeg begynte med Yasmin hadde jeg migreneanfall flere ganger i måneden, etter at jeg startet med yasmin gikk det ned til 1-2 omtrent. Ikke hver måned at jeg har det en gang.

Gjest heijhei
Skrevet

Før jeg begynte med Yasmin hadde jeg migreneanfall flere ganger i måneden, etter at jeg startet med yasmin gikk det ned til 1-2 omtrent. Ikke hver måned at jeg har det en gang.

Trodde det var omvendt jeg ;p Det er vel sikkert forskjellig fra person til person hvordan man reagerer.

Skrevet

Ja det er nettopp det, at det er så individuelt at det går ikke an at alt som fungerer for en person fungerer for en annen.

Du må dessverre teste mye selv som alle andre.

Skrevet (endret)

.

Endret av Fantomina
Gjest heijhei
Skrevet

P-ringen byttes hver tredje uke, hvis man vil hoppe over mensen, putter man inn en ny ring med en gang, hvis ikke har man en ringfri uke. Spiral settes inn hos lege og sitter inne i opptil fem år. En stor engangskostnad, men da varer den altså i fem år. Les mer om spiral her.

I 5 år?? oi, trodde ikke det;p Men er det noe ubehageligheter eller bivirkninger av den da? :)

Gjest heijhei
Skrevet

Leser at det er mye forsiktighetsregler osv. Eks: at man bør ha født ett eller to barn. Noe jeg ikke har gjort;p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...