Gjest Gjest Skrevet 3. november 2010 #1 Skrevet 3. november 2010 Dersom man skal på ultralyd for å sjekke om man har cyster på eggstokken - kan de alltid se det på ultralyd? Eller f.eks kun ved eggløsning (den tiden det gjør mest vondt for meg i alle fall). Og hvordan foregår ultralyden? Helt vanlig, eller opp i skjeden?
AnonymBruker Skrevet 3. november 2010 #2 Skrevet 3. november 2010 Det brukes innvendig UL og det kan sees uansett i syklusen.
Gjest idakaroline Skrevet 3. november 2010 #3 Skrevet 3. november 2010 Har vært borti både innvendig og utvendig ultralyd for undersøkelse av cyste. På den utvendige undersøkelsen, var dem ekstremt grundige og brukte ekstremt god tid. På den innvendige var det så vidt inn, se litt også ut igjen. Da jeg var på den utvendige, trodde de at de hadde funnet en cyste, men etter litt nærmere undersøkelse med annet ultralyd apperat (et som visstnok var bedre) så viste det seg at det ikke var det likevel
AnonymBruker Skrevet 3. november 2010 #4 Skrevet 3. november 2010 Jeg har cyster på eggstokkene og har kun vært til innvendig UL for sjekk. Eggstokkene sitter jo langt ned i det lille bekkenet så det må være vanskelige å se på utvendig UL, man må jo være min. 12 uker på vei for å kunne se skikkelig når man er gravid. Men det er fort gjort da, tar bare ca ett min.
Cata Skrevet 3. november 2010 #5 Skrevet 3. november 2010 Nei, de kan ikke alltid se det. Da jeg var til utredning i fjor så de en cyste (nokså stor) og da de opererte så viste det seg å være tre. Jeg tar forbehold om at de to siste kan ha dukket opp mellom utredning og operasjon, -det gikk et par måneder mellom de to hendelsene.
AnonymBruker Skrevet 4. november 2010 #6 Skrevet 4. november 2010 Fant en cyste på meg med UL idag. En liten en. Om det var det. Det var såpass usikkert at jeg skal ta ny UL om en uke siden syklusen kunne ha en innvirkning her.
AnonymBruker Skrevet 6. november 2010 #7 Skrevet 6. november 2010 Det her blir litt off topic, men tenkte at jeg likevel kunne spørre her istedet for å lage en helt ny tråd - åssen type smerter kan man kjenne om man faktisk har en cyste?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå