Gå til innhold

Omgangssyke

Fremhevede innlegg

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Hei!

I huset mitt er vi to stykker, og nå har den ene (voksen mann) spydd og vært kjempedårlig i over tolv timer og han blir ikke bedre.

Siden vi bor i samme hus regner jeg bare med at det er min tur rimelig snart.

Og det er greit å være forberedt..

Er det noen som har kjempegode tips til å unngå problemet?

Eventuelt noen kjerringråd når sykdommen først har slått inn?

Og finnes det kvalmedempende midler som ikke er reseptbelagt? Litt somm paracet og ibux, bare mot kvalme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

her er det bare å skjerpe inn med bedre hygiene som gjelder tvert. Vær kjempe nøye på håndhygiene spesielt.

Gjest Consensio
Skrevet

Når man allerede ligger å spyr, så hjelper det veldig å blande 50/50 eplemost og farris. Hjelper litt på kvalmen, men mest mot selve det å kaste opp.

Ellers får man bare pleie seg selv, spise mariekjeks og drikke godt :fnise:

Skrevet

ja alt av epler hjelper synes jeg. Gikk på antibiotika i 6 år i strekk og fikk lett trøbbel, så epler var genialt.

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Takk for svar!

Jeg har gått over alle dørhåndtak, lysbrytere, fjernkontroller, datatastatur osv med antibac, og passer på å bruke antibacen flittig.

Vi er allerede nøye på ting som håndklær og spisetøy, så da er det bare å vente på at han blir frisk og håpe på at jeg ikke blir syk selv..

Men ingen svarte på dette med kvalmedempende medisiner uten resept. Finnes ikke dette? :/

Gjest Consensio
Skrevet

Jeg mener å huske at min mann kjøpte noe kvalmedempende en gang i tiden uten å være hos legen først, men tør ikke si sikkert at det går nå lengre

Gjest Eurodice
Skrevet (endret)

Men ingen svarte på dette med kvalmedempende medisiner uten resept. Finnes ikke dette? :/

Du får kjøpt forskjellige typer reisesyketabletter uten resept. De kan sikkert brukes mot annen type kvalme også. Ellers er ingefær et klassisk botemiddel mot kvalme. Drikk ingefærøl utover dagen i små slurker.

Endret av Belladonna
Skrevet

God håndhygiene, og vask over badet og kjøkkenet. Dassen bør også vaskes oftere enn vanlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...