Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg søker for tiden ny jobb, og har ikke så mange gode referanser/relevante i forhold til jobbene jeg søker fra tidligere, men vet jeg har gjort det veldig bra i jobben jeg gjør nå. Jobber som en slags account manager for større og mindre bedrifter over hele landet, og er godt likt av bla. eiere i disse bedriftene som har ganske etablerte navn i bransjen og jeg vet også at om jeg spurte ville de gjerne stilt som referanse for meg.

Vil det bli sett på som rart for ny arbeidsgiver å sette opp kunder som referanser? Når en god del av jobben består av det å yte god service tenker jeg de vil få et godt inntrykk av meg hvis de får kunder som snakker pent om meg oppgitt som referanse, men jeg har aldri hørt at noen har gjort dette tidligere.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge du ikke har BARE kunder som referanser må vel det bare være positivt?

Skrevet

Takk for svar. Da skal jeg sette opp en av mine gode kunder, så får vi ser hvordan det går i jobbsøkerprosessen - er et tøft marked nå har jeg inntrykk av!

Gjest Spinell
Skrevet

Takk for svar. Da skal jeg sette opp en av mine gode kunder, så får vi ser hvordan det går i jobbsøkerprosessen - er et tøft marked nå har jeg inntrykk av!

Du er inne på det selv, men jeg sier det for sikkerhets skyld: snakk med kunden først slik at du vet det er ok for dem å bli satt opp som referanse.

Skrevet

Du er inne på det selv, men jeg sier det for sikkerhets skyld: snakk med kunden først slik at du vet det er ok for dem å bli satt opp som referanse.

Selvfølgelig :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...