Gå til innhold

Får ikke solgt bilen


Sophie-Ann

Anbefalte innlegg

Jeg får ikke solgt bilen min, det virker som om det er skikkelig dårlig marked for bruktbiler for tiden...Har dere noen råd til meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du nevner ikke noe om hvordan du hittil har prøvd å selge den...

Har du lagd en annonse på finn o.l? Har du sjekket om din bil ligger på gjennomsnittet i pris for modell? Hjelper veldig på om du bruker litt tid på å vaske den både innvendig og utvendig før du tar bilder, og som jeg forstår det skal de være et visst sett bilder i forskjellige vinkler som hjelper kjøperen å vurdere hvor slitt/i god stand bilen er :)

Nå vet ikke jeg hvor mye av dette du har gjort, men det er veldig mange som sjekker nettsider enn feks. en lapp på den lokale remabutikken din kan nå :)

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har satt ned prisen med 5000.-. Det er den eneste i mitt fylket i den årsmodellen som selges av en privatperson. Jeg har sett at forhandlere har tatt opp til 100000 kr for den samme bilen. Den er vasket, men jeg bruker den til dagen, så den er litt støvete, men det er jo ikke noe problem å fikse før noen skal se på den. Den er i tipp topp stand, har lagt ut 11 bilder av den. Den ligger på FINN.no samt i avisen vår her hver lørdag pluss på AutoDb, eller hva det nå heter. Blir helt motløs....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken bil er det?

Men ja, markedet er nok ikke helt på topp for tiden. Har lagt ut en jeg også, ingen responser på den heller, men det forventet jeg egentlig ikke heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Salg handler alltid om "rett pris". Dvs. det folk er villig til å betale for akkurat det produktet.

Solgte selv bilen min/vår i år på finn.no. Mannen min som la den ut, og til høyere pris enn hva jeg mente, men innenfor det andre tok. Dvs. forhandlere tok mer for samme bilen, men de hadde også bilen stående i lang tid (og jeg vet ikke om de til slutt fikk solgt til den prisen).

Etter en stund "overtok" jeg. Satte ned prisen (lit og litt) forløpende, med 4-5 dagers mellomrom. Da gikk det ikke så lang tid før folk begynte å ringe. Og bilen ble solgt. Vi trengte å få solgt bilen fort pga hadde en annen bil på "hånden".

Det går an å legge opp "prisreduksjonsintervallene" etter hvor god eller dårlig tid man har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den koster 2000 kr, og jeg syns det er fryktelig dyrt. Jeg kan ikke gå lenger ned, fordi da sitter jeg igjen med penger på lånet. Det er en Opel Zafira, 7 seter. Trodde jeg ikke skulle få problemer med å få solgt den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Markedet er trangt nå for alle biler.

Jeg er aktivt i et gitt bilmiljø, der er det mange som sliter med å få solgt alt fra motorer til biler, til de prisene de forlanger..

Dersom du er avhengig av å få solgt må du nesten bare skru ned prisen.

Personlig tror jeg ikke markedet endrer seg særlig før uti februar/mars..

Det er slik det pleier å være.

Mange sitter også på gjerdet for å slippe å betale neste års årsavgift for bilen de kjøper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er annonsen selgende nok? Skriv en god og detaljert beskrivelse av bilen, hvor du fremhever dens positive egenskaper.

Har du link til annonsen er det nok lettere for oss å uttale oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Consensio

Den koster 2000 kr, og jeg syns det er fryktelig dyrt. Jeg kan ikke gå lenger ned, fordi da sitter jeg igjen med penger på lånet. Det er en Opel Zafira, 7 seter. Trodde jeg ikke skulle få problemer med å få solgt den.

Vel, slik er livet.

Om du ikke betaler ned lånet fort nok, så må man regne med at man går litt i minus om man selger bilen etter en stund.

Biler er et tapsprosjekt og ingenting man vinner på.

Får du ikke solgt så kan du enten vente til en eller annen dukker opp som kanskje vil ha bilen, eller gå ned i pris

Edit: ble litt feil med uthevingen der

Endret av Consensio
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har satt ned prisen med 5000.-. Det er den eneste i mitt fylket i den årsmodellen som selges av en privatperson. Jeg har sett at forhandlere har tatt opp til 100000 kr for den samme bilen.

Ok, vel noen ganger må man nok bare bite i det sure eplet og ta inn over seg at en gammel Opel flerbruksbil med høy(?) kilometerstand kanskje ikke nødvendigvis er lett å selge. Bilen din er en bil som ikke appelerer til ungdommer heller, som ofte kjøper de "billige" bilene.

La oss se hva slags priser slikt noe ligger på:

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=25155252 - 65.000

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=25144972 - 55.000

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=25023786 - 53.272

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=24950137 - 49.999

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=25045440 - 43.000

Her ser du at prisene varierer fra 43 til 65 tusen kroner.

Så kan du faktorere at det neppe blir solgt til den prisen. Trekk fra minst 10-15%, folk pruter alltid - uansett.

Om vi skal gå ut fra at den billigste bilen har størst sjans for å få solgt, snakker vi da 38.000 kroner.

Dersom du da har annonsert DIN bil til salgs til 65.000 eller mer, vil jo det si at du vil være den siste personen noen ringer, dersom de ser på disse fem annonsene.

Den første personen jeg hadde ringt hadde jo vært den med lavest pris, dersom jeg var en som var ute etter en akkurat slik bil.

Jeg er nok dessverre redd for at du nok må akseptere at du ikke sitter på gull og diamanter, i form av en slik gammel Opel.

Hvis du vil få solgt må nok den annonserte prisen ned i femti tusen, og du må være forberedt på at folk vil prøve å prute ned mot 38.000. Så vil det endelige salgsresultatet avhenge av hvor ivrig kjøper er på akkurat din bil, i forhold til hvor villig du er til å fire på prisen, slik som i all annen forhandlingssituasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva betalte du for denne testen? Kan ikke finne noen pris på sidene der..

Prisene varierer blant annet ut fra type bil, drivstoff og hvorvidt du er NAF-medlem. En slik test koster fra 1790,-.

Snakket akkurat med mannen min, og han sa at det var flere som ringte som påpekte at vi hadde salgstest. Merk at man får merket annonsen med dette/NAF-logo. :)

Fra http://www.vg.no/dinepenger/artikkel.php?artid=570421

Ved salg av bil privat er det ofte usikkerhet rundt bilens tilstand. Det er ikke gitt at du som selger kjenner alle feil ved bilen. Ved å la bilen gjennomgå en NAF Salgstest kan du vise til at bilen er vurdert av en objektiv tredjepart. Denne vil være en del av avtalen, og tilstanden vil følgelig være kjent for og akseptert av kjøper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...