Gå til innhold

Tenk deg glad av Dr Burns

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det noen som har lest: Tenk deg glad av Dr Burns? Dette er en selvhjelpsbok og kognitiv terapi. Er det noen som har erfaringer eller synspunkter om boken?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har lest den. er en god bok, ganske inspirerende, men krever mye "tenking" og selvevaluering hvis du skal gjøre de øvelsene han beskriver.

• Liker 2
  • 2 måneder senere...
Skrevet

Jeg kjøpte boken og synes desverre ikke at den var bra. Ble blant annet for kunstige eller ikke relevante eksempler/oppgaver. For all del, dette er noe jeg mener..... Kan jo fungere for andre.

• 1 år senere...
Skrevet

Noen andre her som har lest den? Vet dette er en gammel tråd, men unødvendig å lage en ny en.

• Liker 1
Gjest Impreza
Skrevet

Jeg også lurer på dette. Jeg har nemlig kjøpt boka, men har ikke lest mer enn ca 100 sider i den, og den kom i posten for ca 3 uker siden. synes den er tunglest hittil, så vil gjerne høre om andres erfaringer, som har lest hele boka :)

Skrevet

Jeg synes den var veldig lettlest, men det kommer vel an på hva man er vant til å lese ellers. Utfordringen er jo å få gjort alle oppgavene.

Jeg synes det er en god bok, men den kan godt suppleres med med annen lignende litteratur. Husker jeg leste en god bok om samme tema, men husker dessverre ikke navnet på forfatteren nå. Ble også anbefalt en som heter Selvfølelse nå av en psykolog, men den har jeg ikke fått lest ennå.

• Liker 1
Skrevet

Dette er den beste boken innen denne sjangeren og er vitenskapelig testet med gode resultater.

Den passer til de som orker å være disiplinert nok til å følge instruksjonene og gjøre oppgavene som står i den. Som forfatteren også gjentar uttalige ganger: Det hjelper ikke å bare lese boken.

Jeg er dessverre veldig dårlig på å gjøre slike oppgaver, så jeg bare leste den. Synes likevel det ga meg noe da jeg fikk mer innsikt i sykdommen. Og det det var noe betryggende og beroligende i det å lese om det og ikke føle meg alene om å ha det slik. Jeg var dog alvorlig deprimert, helt uten håp og fullstendig fortvilelse, og tror kanskje boken passer best for de som ikke er helt "borte". Men mer mot moderat depresjon kanskje.

• 2 år senere...
Skrevet

Trekker frem denne tråden igjen.

Noen flere som har lest boka?

Jeg sliter ikke med "skikkelig" angst, eller hva jeg kan kalle det, men har endel hverdagsproblemer og er mye stresset og engstelig. Er denne boken for folk med mer psykiske problemer?

Hvilke oppgaver er det man skal gjøre? Er det typ "tenk på fem positive ting før du legger deg" eller krever det mye tid å gjennomføre?

Anonymous poster hash: 00777...976
Skrevet

Ja, jeg har lest boka!

Fantastisk bok, den hjalp meg masse å komme igang med angst og depresjonen min!

Det er egne kapitler for stress, angst, depresjon osv. Kjæresten min stresser mye, og lærte seg mye tekniker i stress-kapitlet f.eks.

Så den hjelper bare mot stress også. Er jo bare å låne den på biblioteket og se gjennom den.

Jeg anbefaler den på det sterkeste. :)

Anonymous poster hash: b4820...01f
  • Liker 2
Skrevet

Det er vel neppe tilfeldig at de fleste fastleger har en kopi på kontoret sitt.

Anonymous poster hash: 55cfb...477
  • 1 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har brukt den, min mor også.

Bra bok, lærte masse!

Anonymous poster hash: f5918...52c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...