Gå til innhold

XMRV viruset og ME


Daniel84

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

For å teste deg for XMRV/HGRV/MLV nå må du gjøre det enten via Lillestrøm Helseklinikk eller via Professor Kenny De Meirleir ved Himmunitasklinikken i Belgia. Han tar imot pasienter i Norge med ujevne mellomrom. Begge deler er privat og du må betale prøvene selv. Det er flere ulike prøver som taes og tilsammen koster det mange, mange tusen å teste seg for XMRV/HGRV/MLV nå i dag. Kanskje vil det etterhvert bli mulig å ta denne testen innen det offentlige helsevesenet, men jeg tipper det blir lenge til...

Selv har jeg testet negativt på to typer XMRV/HGRV/MLV-prøver og venter fortsatt på svar på den tredje og siste. Spennende og skummelt på en gang. :sjenert:

Det er jo også verdt å vurdere hvorfor man ønsker å teste seg før man eventuelt betaler såpass mye for det. Har man for eksempel råd til å følge opp en eventuell behandling, som helt sikkert vil være svinedyr og noe man må dekke helt og holdent fra egen lomme? Og hvordan vil det føles å vite at man er positiv hvis man ikke har råd til behandling? Kanskje vil man vite for å kunne være obs på eventuell smittefare? Eller er man rett og slett bare "nysgjerrig" og villig til å betale for å få vite?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg valgte det fordi jeg uansett betaler for Professor De Meirleirs behandling og er blitt mye, mye bedre. Men nå har bedringen stoppa opp, og vi finner ikke ut hvorfor. Da er det nærliggende å tenke at jeg kan ha dette retroviruset, og at det i såfall er det som hindrer meg i å oppleve videre bedring uansett hvor mange andre ting som blir behandla og retta på.

Men jeg vet jo ikke. Jeg vet ikke om jeg er positiv enda, og jeg vet ikke om en eventuell behandling av XMRV/HGRV/MLV vil hjelpe meg, og om det i det hele tatt er dette retroviruset som gjør at formen min ikke lenger stiger. Men jeg er villig til å prøve, og jeg er heldig nok til å ha mulighet til å skrape sammen de pengene som trengs for å finne ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah.. åssn type behandling er det da om jeg får spørre? Om du orker å svare :) har hørt navnet , men ikke noe om behandlingen.. Håper du snart fortsetter å bli bedre da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er rett og slett en svært klok og engasjert mann som sjekker sine pasienter fra topp til tå og behandler det han finner som er galt. Og hos ME-pasienter er det ofte mye å finne.

I mitt tilfelle har det vært snakk om blant annet kronisk borreliose etter flåttbitt, alvorlige allergier og fruktosemalabsorpsjon, alvorlige streptokokk- og stafylokokkinfeksjoner, en medfødt hjertefeil, sykelig lavt blodtrykk, veldig svekket immunforsvar, kronisk kyssesyke, sår i mage og spiserør, altfor lavt oksygenopptak i cellene, mangel på fordøyelsesenzymer og lekk tarm. Noen av problemene er nå borte, og noe er fortsatt under behandling. I tillegg har flere kroniske følgesykdommer forsvunnet, og det er jo en svært god bonus. :-)

Ingenting av dette er noe hokus pokus og alt kunne i teorien vært undersøkt og behandlet innen det offentlige helsevesenet her i landet, men det er jo "ingen" som orker å så mye som ta i ME-pasienter her i Norge, og ergo er det ingen hjelp å få. Og etter 30 år som alvorlig funksjonshemmet fikk jeg rett og slett nok og tok ansvar for å finne min egen behandling, koste hva det koste ville. Hva skulle jeg med egen leilighet, fine klær, god mat og penger i banken når jeg verken kunne gå, pusse tenner selv eller treffe menneskene jeg var glad i? Så nå er jeg "fattig", men har fått tilbake livet mitt. Og det er jeg uendelig takknemlig for. Og skulle XMRV vise seg å være den siste brikken og noe som faktisk kan behandles og dermed holdes i sjakk, har jeg fått det jeg ønsker meg mest her i livet: Muligheten til å delta, og ikke lenger bare måtte se på at livet passerer uten meg.

:-)

Du kan lese mer om De Meirleirs behandling på dette forumet: www.me-behandling.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han er rett og slett en svært klok og engasjert mann som sjekker sine pasienter fra topp til tå og behandler det han finner som er galt. Og hos ME-pasienter er det ofte mye å finne.

I mitt tilfelle har det vært snakk om blant annet kronisk borreliose etter flåttbitt, alvorlige allergier og fruktosemalabsorpsjon, alvorlige streptokokk- og stafylokokkinfeksjoner, en medfødt hjertefeil, sykelig lavt blodtrykk, veldig svekket immunforsvar, kronisk kyssesyke, sår i mage og spiserør, altfor lavt oksygenopptak i cellene, mangel på fordøyelsesenzymer og lekk tarm. Noen av problemene er nå borte, og noe er fortsatt under behandling. I tillegg har flere kroniske følgesykdommer forsvunnet, og det er jo en svært god bonus. :-)

Ingenting av dette er noe hokus pokus og alt kunne i teorien vært undersøkt og behandlet innen det offentlige helsevesenet her i landet, men det er jo "ingen" som orker å så mye som ta i ME-pasienter her i Norge, og ergo er det ingen hjelp å få. Og etter 30 år som alvorlig funksjonshemmet fikk jeg rett og slett nok og tok ansvar for å finne min egen behandling, koste hva det koste ville. Hva skulle jeg med egen leilighet, fine klær, god mat og penger i banken når jeg verken kunne gå, pusse tenner selv eller treffe menneskene jeg var glad i? Så nå er jeg "fattig", men har fått tilbake livet mitt. Og det er jeg uendelig takknemlig for. Og skulle XMRV vise seg å være den siste brikken og noe som faktisk kan behandles og dermed holdes i sjakk, har jeg fått det jeg ønsker meg mest her i livet: Muligheten til å delta, og ikke lenger bare måtte se på at livet passerer uten meg.

:-)

Du kan lese mer om De Meirleirs behandling på dette forumet: www.me-behandling.com

Oj, det var jo helt utrolig mye....!!! Han Meirleirs kommer til byen og skal ha foredrag neste mnd tror jeg det var, så kanskje jeg skulle tatt meg en tur å hørt hva han hadde å si.. :) Regner med at det koster ganske så mye å bli undersøkt hos han da men, er jo verdt det om man har råd! Må være godt å endelig kunne delta igjen, etter lang tid på sidelinja..

Tusen takk for svar , og god bedring til deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...