Gå til innhold

Ny type kun 1-2 uker etter brudd?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kunne du blitt sammen med en ny fyr kun en drøy uke etter bruddet med den gamle?

Om ikke nødvendigvis offisiellt sammen, men dater hyppig, sover hos hverandre, har sex, gjør alle kjæresteting...

Hvorfor? Hvorfor ikke?

Hvis du traff en bra fyr ved tilfeldigheter (på butikken, på byen osv), ville du droppet han kun fordi bruddet var ferskt?

Jeg har alltid tenkt nei, jeg ville ikke datet dagen etter bruddet, men er nå i situasjonen. Tilfeldigheter. Ville ikke la en bra fyr forsvinne heller, bare fordi jeg plent skulle vente og finne meg selv etter bruddet... Grep muligheten selv om tidspunktet var litt kleint.

Rakk liksom knapt være 100% singel en dag jeg, på godt og vondt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det klaffer så klaffer det, uansett :) Så lenge man føler seg klar for det, psykisk, ser jeg ikke noe i veien for det! :) .. men ville tatt med eksen`s følelser i betraktning i forhold til offentligjøring av det nye forholdet.

Lykke til med din kjære! :)

Skrevet

Hvis det klaffer så klaffer det, uansett :) Så lenge man føler seg klar for det, psykisk, ser jeg ikke noe i veien for det! :) .. men ville tatt med eksen`s følelser i betraktning i forhold til offentligjøring av det nye forholdet.

Lykke til med din kjære! :)

:)

Nå er vi jo ikke sammen riktig enda, men om vi blir det skal jeg drøye den med å offentliggjøre det.

Vil ikke såre exen. Det kan virke litt respektløst å finne seg en ny så kjapt! Kommer til å skjule det for han lengst mulig, kan håpe han finner ny dame kjapt selv:)

Skrevet

Sist jeg hadde kjæreste var jeg helt ferdig med han da jeg gjorde det slutt. Jeg hadde hatt "kjærlighetssorg" før det ble slutt og trengte ikke bearbeide, fordøye osv. Da tok det to uker før jeg begynte å date en annen.

Men dette var ikke noe som ble offentliggjort før noen måneder senere.

Så lenge man er obs på faren for ubevisst rebound, synes jeg ikke det er så galt.

Gjest Sommertid
Skrevet

Jeg hadde ikke klart det. Har "nettopp"(ca 3 mnd siden) kommet ut av et 4 års langt forhold og er ikke det minste klar for å date enda.

Men så klart, så lenge du føler deg klar for det så kjør på, men du kan sikkert regne med en litt sur tone fra eksen når han får vite det.

Skrevet

Det kunne jeg.

Jeg har null tro på noen av disse dating reglene, heller ikke at man skal vente så og så lenge etter et brudd.

Møter man en man har interesse for, ser jeg ikke grunn til å avfeie han...forrige forhold er jo over.

Føles det riktig, så kjør på.

Skrevet (endret)

Spørs på hvor lenge eg hadde vært sammen med eksen egentlig.

Men mest sannsymlig nei.

Endret av Awsome
Skrevet (endret)

Jeg ble kjent med nåværende sambo mens jeg var sammen med min eks.

Det var kjærlighet ved første blikk, jeg bare fikk en slik.. "feeling" på at vi kom til å ende opp sammen. At det var riktig. :sjenert:

Så jeg slo opp med fyren jeg var sammen med i 2 år pga dette, en uke senere ble vi sammen og nå har det gått herlige 1,5 år, og det er mange år framover igjen :yvonne:

Når man føler det er riktig så er det greit å bli sammen med noen ikke så lenge etter et brudd. Mener jeg da :jepp:

..må og få sagt at mitt forrige forhold var et dårlig et. Var ikke slik at jeg droppet det bare pga at jeg likte en fyr. :) Det hadde blitt slutt uansett. Og som sagt, det var viiirkelig love at first sight med min sambo. Kribler i magen av å tenke på den dagen jeg møtte ham ennå :rødme:

Endret av CocoPiaf
Skrevet

Nei, ikke for min del. Det ville føles helt feil og bare "bytte ut" mannen sånn. Man må liksom få tid til å avvenne seg de gamle vanene man har med eksen før man kan skape nye vaner. Man må la ting synke, man har ofte bare godt av å være singel en stund. Også synes jeg det er dårlig gjort ovenfor eksen å ymte at de er så lette å glemme og erstatte.

Men så har jeg alltid blitt såret på en eller annen måte i et brudd, og bruker lang tid på å komme meg etter bruddet. Nå er det f.eks en tja, ti måneder siden sist brudd og jeg er ikke klar for forhold. Så ser nok på det litt ekstra på den siden av saken.

Selvfølgelig er saken litt anderledes hvis det er et voldelig forhold man har prøvd å komme seg ut av, og ikke et forhold til noen man respekterer og bryr seg om. Men allikevel så ville jeg ikke hoppet så fort.

Om det er snakk om å ta en kaffe og snakke sammen med en annen fyr, så er det en HELT annen sak. Men skal ikke gå glipp av sjansen til å møte nye spennende mennesker fordi man er nysingel. Men man trenger jo ikke å kline/ligge/flytte inn sammen med noen for å bli kjent med de. Jeg ville tatt det så lugn som mulig første par ukene, som sagt, la ting synke.

Skrevet

Jeg gjør det stadig slutt med typen.

Så går det en dag eller to og så har jeg funnet meg en "ny"...dvs han i ny drakt(han skifter stadig utseendet)

Gjest No_glitter
Skrevet

Ikke rett i et nytt forhold, nei. Det ville bare blitt feil å overføre følelsene på en ny fyr fordi jeg ikke hadde bearbeidet forholdet som nettopp var slutt. Er som om man bare fortsetter i samme følelsesrushet man ønsket seg i forholdet, uten at det har fått vokse på nytt med en ny mann. Et forhold er ikke som et vennskap, bør ihvertfall ikke være bare det. Kjenner flere som har stormet videre uten å kjenne etter, og deretter sittet der og ikke helt visst hva som fikk dem til å gå inn i dette nye forholdet fordi de ikke kjente etter om det var riktig for dem. Jeg tror alle trenger litt tid imellom for å hente seg inn igjen og "resette" seg litt. Selv om det er mange som ikke ville innrømmet det.

Skrevet

Kunne du blitt sammen med en ny fyr kun en drøy uke etter bruddet med den gamle?

Om ikke nødvendigvis offisiellt sammen, men dater hyppig, sover hos hverandre, har sex, gjør alle kjæresteting...

Hvorfor? Hvorfor ikke?

Hvis du traff en bra fyr ved tilfeldigheter (på butikken, på byen osv), ville du droppet han kun fordi bruddet var ferskt?

Jeg har alltid tenkt nei, jeg ville ikke datet dagen etter bruddet, men er nå i situasjonen. Tilfeldigheter. Ville ikke la en bra fyr forsvinne heller, bare fordi jeg plent skulle vente og finne meg selv etter bruddet... Grep muligheten selv om tidspunktet var litt kleint.

ja, har gjort det

ja, hadde gjort det igjen om det blir slik

jeg har vært den som har slått opp hver gang, ergo, jeg var ekstremt ferdig med forholdet da jeg gikk ut av det.

Var ærlig i sluttfasen med min daværende at jeg hadde møtt en ny

Dette har skjedd 2 ganger hos meg.

MEN! Det at jeg møtte en ny var IKKE grunnen til at jeg gikk ut av forholdet.

Skrevet

Jeg hadde ikke villet bli sammen med en ny fyr, som nettopp hadde slått opp med dama si. Hadde bare følt at jeg ble sammenligna med henne hele tiden

Skrevet

Det har noe å si hvordan du har det med bruddet. Ønsker du x tilbake? Du har uansett om du dumpet eller ble dumpet kjærlighetssorg nå, medmindre det gikk så langt at du sluttet å like x. Det betyr at du er følelsesmessig ustabil.

Jeg synes godt du kan satse på din nye mann, men jeg synes også at han skal få vite hva slags tilstand du er i. Akkurat nå er du kanskje så heit at du aksepterer egentlig uakseptable greier fra ny mann. Hvis du er ærlig med din tilstand, så vil din nye mann forstå, og hvis han da går på ett tap i reboundklassen med deg, så vil han forstå, og vil unngå negative tanker om deg.

Selv påsto jeg hardnakket til min første flamme etter x at jeg var ferdig med x. Det var en unøyaktighet som jeg trodde på selv der og da. Men det stemte ikke helt. Jeg var ustabil. Min nye flamme følte at jeg var uærlig mot henne, og vil ikke ha noe mer med meg å gjøre noensinne. Jeg er trist for det. Ikke fordi min nye flamme avviste meg, men fordi jeg ikke liker at noen synes stygt om meg.

Skrevet

Må si at et ligg rett etter et brudd føltes herlig! ikke ligge i senga å gråte hver dag, jeg fikk med en gang følelsen av at jeg er for god for exen, andre vil faktisk ha meg. dessverre ble det ikke noe mellom denne jeg lp med rett etter, og hører at det ikke er så lurt å gjøre det jeg gjorde, men jeg fikk VIRKELIG tilbake selvtilliten og følte meg driiitsexy etterpå! :D

Dessverre så sliter jeg med å finne ny "kjæreste", får vist bare ligg her :P

Skrevet

Jeg har gjort det, og det var en litt blandet opplevelse, med litt spesielle omstendigheter. Var sammen med samme fyr i 5 år, samboere i 3 av dem. Jeg begynte vel å tvile litt allerede 1,5 år før det ble slutt, så masse tvil det siste året, og de siste 3-4 mnd før bruddet lurte jeg vel egentlig mest på når og hvordan det passet best å slå opp. Så jeg var helt, helt ferdig med fyren, og plutselig ville han gjøre det slutt han og. Så da ble det det.

Egentlig kunne jeg tenke meg å være singel en stund, men så falt jeg plutselig pladask for en som jeg allerede hadde hatt et godt øye til en stund. Han viste seg å være interessert i meg, og siden jeg skulle flytte utenlands i ett år bare noen mnd senere, bestemte jeg meg for å satse. Det angrer jeg jo ikke på - nå er vi samboere.

Men det var rart til å begynne med, å plutselig være sammen med noen andre. Jeg hadde ikke dårlig samvittighet ovenfor eksen siden vi hadde vært enige om å slå opp og han generelt sett gir litt faen i sånne datingregler, men det var merkelig å være sammen med ham en uke, og så en annen to uker senere. Selv om jeg var ferdig med alt som lignet på følelser for fyren, så ble det litt...merkelig. Samtidig så bidro det kanskje til at jeg satt enda mer pris på han nye jeg ble sammen med, fordi jeg ikke fikk tid til å "glorifisere" forholdet med eksen slik man gjerne gjør etter en stund.

Skrevet

Hvorfor? Hvorfor ikke?

Jeg kunne ærlig aldri klart det selv. Det blir for fort og jeg føler jeg må komme over alt som hadde med x'en å gjøre først. Hadde ei heller blitt sammen med en som nylig har slått opp også. Vil ikke bli brukt som tørkepapir og slengt vekk etterpå :( Men det kommer an på da. Syns det er litt respektløst overfor x'en å 'gå videre' så raskt. Man har tross alt delt mye.

- Y

Skrevet

Jeg har gjort dette flere ganger og skal aldri mer gjøre det igjen. Det kan nok gå begge veier, men for min del trenger jeg å være aleine og bli ferdig med alle føleser og det gjør man ikke på 2 uker, selv om man tror det.

Skrevet

Jeg kynne nok datet så kort tid etter brudd, men ny kjærste hadde jeg ikke orket.

Gikk selv ut av ett 10 år langt forhold for 2 år siden, det hadde vært helt dødt de to siste årene, så var en lettelse og komme ut av forholdet. 2 uker etterpå hadde jeg en ferieflørt, men det var ikke noe mer enn det. Tok meg over 1 år før jeg var klar for ny kjærste. Jeg trengte tid for meg selv først.

Skrevet

Trodde jeg klarte det fint helt til jeg plutselig gikk på en smell. Da jeg så på tv eller hørte historier om kjærester var det alltid eksen jeg tenkte på.

For min del måtte jeg løsrive de båndene og minnene jeg hadde med eksen eller så ble det feil overfor han nye. Han kunne ikke kalle meg kjæresten sin eller stille de kravene som en normalt gjør i et forhold. Des mer han prøvde des mer avstand tok jeg. Han startet på blanke ark og hadde et veldig godt utgangspunkt, jeg startet med et hav med berg og dalbane følelser for en annen, og selv om jeg forklarte alt flere ganger, så klarte han ikke forstå min situasjon. Endte opp med at jeg fikk helt avsmak og syntes han var det teiteste menneske på jord. Han som bare var forelsket.....

For min del, og "mine fremtidig"e så gjør jeg aldri det igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...