Gå til innhold

Låne oppvaskmaskin av andre

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag kom en nabodame av meg som jeg er på hils med og banket på døren. Hun fortalte at oppvaskmaskinen hennes hadde sluttet å varme opp vannet og hun hadde ringt reparatør men han kunne ikke komme før på fredag (eller torsdag, husker ikke helt). Hun ville da gjerne låne vår oppvaskmaskin. Jeg ble litt paff for jeg trodde hun spurte om hun kunne ta den med seg hjem for hun åpnet bakluka på bilen (stajonsvogn), men da tok hun ut et kurv full av oppvask!

Jeg visste ikke helt hva jeg skulle si men hun var veldig bastant og sa "ja, da går vi inn, da" og da var det bare rett inn på kjøkkenet. Der spurte hun om det gikk bra og jeg fikk ikke fram et ord, jeg var helt stum en stund. Hun åpnet døra til oppvaskmaskinen og der var det noe skitten oppvask fra frokost og lunsj og da spurte hun meg om jeg kunne ta det ut! For det kunne jeg bare vaske for hånd for det var så lite, sa hun. Jeg tok det ut og hun puttet inn sitt og skrudde på maskinen og gikk. Hun sa at hun skulle komme og hente det klokka fem for hun skulle til svigerfaren sin og vanne blomster.

Jeg ble helt utenfor av det og sur på meg selv fordi jeg ikke hadde sagt noe så jeg satt meg på bussen til byen og gikk rundt der en stund. Så kom jeg på at jeg måtte være hjemme klokka fem og ble helt stresset og rakk akkurat en buss og var hjemme to på fem. Da hadde mannen min gått tidlig fra jobben pga en bolt som hadde kilt seg fast i noe (har ikke så mye greie på jobben hans). Han hadde funnet på at han skulle overraske meg med middag så den var ferdig, men så hadde han dekket på bordet med serviset til nabodamen, og hun kom inn og ble rasende da hun så det og skjelte ut både meg og ham. Han skjønte jo ingen ting. Hun tok med seg oppvasken og knuste et glass (fordi hun var så brå rundt hjørnet i gangen) som hun mener at vi skal betale for (hun ringte nå). Det kostet visst 169 kr. Mannen min sier at vi ikke skal betale for noe, men da vet jeg at jeg blir baksnakket på senteret. Herre fred, for en dag. Jeg tror jeg går og legger meg. Hadde dere betalt for glasset?

Hilsen Vera. :tristbla:

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

:skratte: Tuller du? Ingen gjør vel sånt?

Men forutsatt at historien faktisk er sann så ikke søren om dere skal betale noe glass. Derimot kan dere sende damen faktura på vann og strøm og leie av maskin ;) . Det var jo hun selv som knuste glasset, -ikke dere.

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet (endret)

Haha, jeg hadde også blitt skikkelig paff! I utgangspunktet synes jeg ikke dette er noe problem. Hvis naboen min hadde spurt på en skikkelig ålreit måte og tilbudt seg åg jøre meg en gjentjeneste ville jeg selvfølgelig latt henne låne oppvaskmaskinen min. Det skulle da bare mangle!

Men nabodama virka direkte frekk i oppførselen med måten hun forlangte ditten og datten og mente at du skulle ta din egen oppvask for hånd.. Hun virker ikke helt god.

Jeg hadde mest sannsynlig blitt like paff som deg og reagert på samme måte som deg og bare sagt "eh.. ja, greit.." og stått som et spørsmålstegn.

Men jeg håper at jeg ville hatt guts nok til å si "kan du ikke ta oppvasken din for hånd som alle andre? og hvis du spør en annen nabo bør du for søttan ikke ta det for gitt at han vil låne deg oppvaskmaskina si!"

Endret av Kevlarsjäl
Gjest Sommertid
Skrevet

:sjokkert: Herrefred, jeg hadde ikke betalt for en dritt. Man kan ikke bare buse på slik i andres hjem.

Hun sa du kunne ta oppvasken din for hånd, hvorfor i alle dager kunne ikke hun gjøre det før det ble samlet opp så masse oppvask hos henne?? Makan til dame

Gjest Uglefot
Skrevet

Hæ? Hehehe,sikker på at du ikke har drømt nå?

Høres jo helt tullerusk ut..Det er slike ting som skjer i Alle elsker Raymond eller noe.

Og nei,hadde ikke gidda å betalt for glasset nei i en slik absurd situasjon.

Skrevet

Jeg tror jeg ender opp med å betale bare for å få det ut av verden. Hun kommer garantert på døren i morgen. Jeg orker ikke å ha henne her daglig og så slarver hun til alle på feltet her. Jeg er ikke av den kranglete typen.

Hilsen Vera

Skrevet

Hvorfor kunne ikke hun vaske opp for hånd? Det må jeg gjøre. Jeg har ikke oppvaskemaskin.

Jeg hadde nokt ikke sagt nei hvis noen hadde spurt fint, men det er ikke akkurat normalt å spørre om. Jeg mener har de ikke zalo? Før i tiden måtte folk vaske opp skittene kopper og fat.

Skrevet

Hvorfor kunne ikke hun vaske opp for hånd? Det må jeg gjøre. Jeg har ikke oppvaskemaskin.

Jeg hadde nokt ikke sagt nei hvis noen hadde spurt fint, men det er ikke akkurat normalt å spørre om. Jeg mener har de ikke zalo? Før i tiden måtte folk vaske opp skittene kopper og fat.

Hun er litt "fin", skjønner du. Svigerfaren er aksjekapitalist (eller noe sånt). Så hun kan nok ikke vaske opp for hånd.

Hilsen Vera

Skrevet

Hun er litt "fin", skjønner du. Svigerfaren er aksjekapitalist (eller noe sånt). Så hun kan nok ikke vaske opp for hånd.

Hilsen Vera

Ta med deg en enorm dunge skittentøy til henne, si at vaskemaskinen din har streiket og at du må låne hennes. Har hun skittentøy som må vaskes, så be henne om å vaske dem for hånd. Sørg for å krymp en ullgenser i samme slengen og be henne erstatte den.

• Liker 6
Skrevet

Merkelig oppførsel...

Du får si at du kan dekke glasset, og samtidig kreve 200 kr for leie av oppvaskmaskinen ;)

• Liker 1
Skrevet

Hadde noen av mine naboer kommet til meg å spurt pent og tilbudt seg å gjøre meg en tjeneste senere hadde jeg nok sagt ja selv om jeg hadde blitt litt paff. Har aldri opplevd å bli spurt om noe sånt før.

Men hadde nabodama bare kommet bort til meg og krevd å få låne oppvaskmaskinen og bedt meg om å vaske de tingene som sto der fra før av for hånd hadde jeg blitt ganske så sur men hadde vel sagt ja akkuratt som deg. Også kommet busendes inn i mitt hus og så sagt jeg MÅ betale for glasset hun knuste. Nei jeg hadde ikke betalt for det glasset. No way!! Synes hun var veldig uhøflig. Hun burde være litt takknemlig for at hun fikk låne den.

Skrevet

Nå var mannen hennes her på døra og mannen min gikk ut (jeg turte ikke) og snakket med ham. Han sa vi bare skulle glemme det med glasset og at frua ikke er helt god om dagen. Hun sto og gaulet ODDVAAAR! på verandaen mens han snakket med mannen min. Jeg hørte det helt inn på badet.

Hilsen Vera

Skrevet

Shit! Stakkars mann! Tenk å våkne en dag og våkne opp hvesiden av henne hihi. :redd:

Gjest Consensio
Skrevet

:skratte:

Takk for en fantastisk god latter, TS. Jeg ante virkelig ikke at det fantes slike mennesker i virkeligheten.

Minner meg litt om en nabo i en svensk serie kallt Solsidan :fnise:

Jeg kjenner meg igjen i det med å bli så paff at man verken klarer å si det ene eller det andre. Godt at mannen hennes var litt mer normal da og at mannen din kunne ta seg av praten med han :)

Skrevet

Hjelpe meg..

Skrevet

Ja, bare hun holder seg unna. Jeg er ikke redd henne for jeg er veldig sterk selv (kroppslig). I morgen kommer heldigvis søsteren min. Og hun er stor i kjeften!

Hilsen Vera

Skrevet

Og kjære vene, nå var mannen min ute og gikk seg en tur og da kom nabodama ut med en stor veske og satt seg i bilen og kjørte av gårde. Mannen kom ut også og han så mannen min og lurte på om han ville komme inn og ta en øl. Mannen min kom og spurte om det var greit for meg og det var det for han trenger nok noen å betro seg til.

Hilsen Vera

• Liker 2
Skrevet

:skratte:

Å herreman!!!

For ei dame. Jeg syns oppriktig synd på Oddvar i denne historien, da det nok er han som sliter mest med dette.

Skrevet

Hihi det var godt med en latter før sengetid :ler:

Skrevet

Herrefreden, dette må være det merkeligste jeg har hørt på evigheter!! :ler:

Ikke søren om dere skal betale for det glasset, snakk om å være en uhøflig "fin" dame! :rope:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...