Gå til innhold

Kondom eller pessar eller spiral?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg kan kun velge mellom pessar eller spiral. Vet ikke om jeg kan bruke spiral, så lurte på pessar.

Er det vanskelig å bruke pessar? Hvordan blir den tilpasset? Hvor lenge kan den være inni?

Merker dere gutter i det hele tatt forskjell på å bruke kondom eller ikke?

Hadde dere gått med på å bruke kondom om det ikke var noe annet alternativ?

Ja, jeg vet jeg bør prate med lege, men syns det er enklere å få forskjellige synspunkter her først. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har fast dame, så jeg har ikke brukt kondom på lenge. Men det er vel de færreste som merker noen forskjell? Noen er allergiske, klart. Men ellers?

Skrevet

Jeg har fast dame, så jeg har ikke brukt kondom på lenge. Men det er vel de færreste som merker noen forskjell? Noen er allergiske, klart. Men ellers?

Jeg bare lurer på om jeg skal satse på pessar, eller om det er bedre med kondom?

Hva bruker dama di da?

Skrevet

Jeg bare lurer på om jeg skal satse på pessar, eller om det er bedre med kondom?

Hva bruker dama di da?

P-piller. Det er det greieste for oss begge. :)

Skrevet

Og det er nok bedre med kondom enn pessar. Pessar er ikke vanskelig å bruke, men pessar alene er ikke godt nok fikk jeg beskjed om?

Skrevet

Jeg har brukt pessar i mange år og er fornøyd med dette. Kjæresten min merker ikke noe til den under samleie. Jeg syntes dette er et godt alternativ til p-piller og kondom.

Du må til gynekolog som måler deg for å se hvor stort pessar du må ha. Bakdelen er at de ikke selger de i Norge lenger for det var for dårlig marked for dette visstnok. Jeg bestilte mitt pessar og sæddrepende krem på internet i utlandet. Husker ikke adressen nå, men du kan google det så tror jeg det kommer opp.

Gjest Sommertid
Skrevet

Jeg har spiral. Eksen har aldri kjent noe til den. Har brukt det i 5 år uten problem

Skrevet

Er det ikke sånn at pessaret må settes inn en viss tid før samleie? Kan jo være litt upraktisk det da... Ellers vil vel de fleste mannfolk synes det er bedre enn gummi vil jeg tro, mannfolk flest klager jo over hvor fælt det er å "knulle med presenning"... :-P

Skrevet

Jeg har spiral. Eksen har aldri kjent noe til den. Har brukt det i 5 år uten problem

Eksen prøvde spiral,hver gang jeg bunna hun så stakk det i kukhodet :(

Mulig den var satt feil,hun måtte i alle fall fjærne den.

Kondom klarer ikke jeg og komme med,liksom det er noe i mellom som helt ødelegger følelsen.

Nå har jeg sterilisert meg,så her i gården er det ingen hormoner eller prevansjoner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...