Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

har vert hos legen flere ganger nå, men de sier at det ikke er noe.

greit tror ikke jeg har fått tidlig alsheimers eller noe, men noe må det jo være? jeg husker jo ikke alt fra dag til dag?

jeg kunne aldri ha vert vitne i et avhør, for jeg husker ikke hva folk har på seg. eller møter jeg nye mennesker så husker jeg hvertfall ikke hva de heter.

jeg glemmer hvor jeg legger ting, ja jeg glemmer masse, men jeg husker jobb og det å skru av og låse ol. slike viktige ting men alle sånne småting blir borte.

noen som vet hva det kan være eller tips til hvordan jeg kan bli bedre??

takk hvis noen har tid!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er mange ting deg kan være som ikke er alvorlig. Får du i deg alt du trenger av vitaminer og mineraler ? Sover du nok ? Har du ett normalt stoffskifte ? Det kan også være forårsaket av stress.

Skrevet (endret)
Det er mange ting deg kan være som ikke er alvorlig. Får du i deg alt du trenger av vitaminer og mineraler ? Sover du nok ? Har du ett normalt stoffskifte ? Det kan også være forårsaket av stress.

TS har tatt masse blodprøver ol av alt dette, alt er normalt. tar kosttilskudd av vitaminer og mineraler hver dag. noe stresset føler jeg meg ikke.

Endret av JP86
Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Alle har forskjellig grad av kortidsminne. Noen husker alt, andre sliter med å huske vanlige ting.

Jeg er som deg. Det er helt umulig for meg å huske om noe skjedde i går, i forrige uke eller for tre måneder siden. Jeg klarer ikke plassere hendelser på datoer, og klarer ikke huske hva folk har på seg osv. Jeg har også problemer med å orientere meg på nye steder fordi jeg ikke klarer å plassere ting før etter lang tid. Det er mange av oss, og vi er helt vanlige :)

Men jeg gjør hukommelsesøvelser (søk litt på nettet) og en veldig enkel og grei øvelse er å huske bakover i tid.

Det er vanlig å gjøre dette før man legger seg, men da kan man fort sovne underveis.. Anbefaler deg å prøve å gjøre denne øvelsen når du sitter aleine et sted. Prøv å husk deg tilbake en halvtime. Husk så detaljert som mulig!

Her er et ekesempel på hvordan du kan tenke: nå sitter jeg ved dataen. For et øyeblikk siden gikk jeg opp trappa, jeg gikk inn på kjøkkenet og hentet meg et glass eplejuice som står til venstre i kjøleskapet, kartongen er grønn. Før jeg gikk opp trappen var jeg i underetasjen, der skiftet jeg klær. Jeg hadde på meg olabuksa og tskjorta med RIMI-logo, og byttet til den blå pysjbuksa med blomstermønster og en hvit singlet..

OSV.

Du kan også begynne med begynnelsen (husk hva du gjorde da du stod opp, og i kronologisk rekkefølge) men for sånne som oss er det vanskelig å huske hva man gjorde for mange timer siden. :)

Håper dette hjalp deg!

Skrevet

Takk det hjalp, skal prøve den øvelsen, kansje dra med samboeren til å hjelpe meg, de dagene vi har vert sammen hele dagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...