MonThe Skrevet 20. mai 2011 Forfatter #1921 Del Skrevet 20. mai 2011 Lillegullet her hikker mye, flere ganger om dagen. Og er som du sier, rytmiske dunk, som en puls. Synes det er litt ekkelt jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 20. mai 2011 #1922 Del Skrevet 20. mai 2011 Har ikke kjent noe hikking ennå jeg.. Men det kommer vel hvert øyeblikk ----- En annen ting jenter: Har dere fått noe svar fra NAV om at de har mottatt søknaden vår om permisjon? Eller kan vi ikke forvente å høre noe fra de før den er ferdigbehandlet (om ca 1 evighet)? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Møffi Skrevet 20. mai 2011 #1923 Del Skrevet 20. mai 2011 Her er det MYE hikking, kjenner det veldig godt nede i bekkenet (kan ha noe med at han ligger med hodet ned) Syns hikkene kommer med mye kortere intervaller enn mine gjør, må da være slitsomt for han --- Ang NAV ja... Må vel snart få sendt inn den søknaden jeg *kremt* Men har hørt at noen får bekreftelse på mottatt søknad mens andre "bare" får vedtaket, er visst ulikt fra kontor til kontor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerfuglen1982 Skrevet 20. mai 2011 #1924 Del Skrevet 20. mai 2011 Jeg sendte inn søknaden min når jeg var i uke 27, men har ikke mottatt noe fra NAV. Det er arb giveren min som utbetaler lønn, så håper / regner ikke med det blir noe problem når utbet skal begynne.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 20. mai 2011 Forfatter #1925 Del Skrevet 20. mai 2011 Har ikke kjent noe hikking ennå jeg.. Men det kommer vel hvert øyeblikk ----- En annen ting jenter: Har dere fått noe svar fra NAV om at de har mottatt søknaden vår om permisjon? Eller kan vi ikke forvente å høre noe fra de før den er ferdigbehandlet (om ca 1 evighet)? Er bare noen par uker siden jeg kjente hikkingen for første gang. Selv om det er litt koselig å tenke på at han ligger der nede og hikker (de er jo sååå søte når de hikker ) , så synes jeg det er litt ekkelt - som en puls som er ulik min egen puls.. Vanskelig å forklare. Innimellom ligger han sånn til at hele magen hopper for hvert hikk Jeg har ikke fått noe brev.. Nå er det bare vel en uke siden jeg leverte det da men.. Virker som om det varierer fra kontor til kontor, som Møffi sier. God fredag jenter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshine Skrevet 20. mai 2011 #1926 Del Skrevet 20. mai 2011 Jeg har heller ikke fått noe, men det er bare halvannen uke siden jeg sendte inn papirene så det tar vel litt tid. Ulempen er at jeg skal melde flytting nå og da blir det vel krøll for NAV Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 20. mai 2011 #1927 Del Skrevet 20. mai 2011 Jeg har ikke sett på alt som har med papirer og søknader å gjøre enda Sambo skulle sette seg inn i det, så jeg har ikke tenkt så mye mer på det Maste på han om det for noen dager siden om at det er på tide nå! ...så han skal på besøk til en kompis som jobber på NAV for å få satt seg inn i det Hikking har jeg ikke merket noe til som jeg vet om Men Ruccoliten spreller noe innmari inni her altså! Beina går som trommestikker innimellom! Magen bare står og rister! Er en kjempemorsom følelse og jeg lurte lenge på hva h*n gjorde for å få magen til å stå å riste sånn. Helt til heg en dag holdt hånden på magen akkurat der h*n holdt på! Kjente tydelig to føtter som "trampet" regelmessig annenhver gang"! Ser ihvertfall for meg at Ruccoliten kommer til å vere en aktiv liten jente eller gutt når h*n kommer på utsiden, siden h*n er det på innsiden Ellers så har vekten min stått stille lenge nå, og faktisk gått pittelitt ned enda jeg spiser og spiser! Merker at magen vokser alikevel, så er ikke nervøs for det, men syns det er godt å følge meg så jeg er på vekten et par ganger i uka. Går jo enormt mye på jobb, så er sikkert bare derfor Skal til jordmor neste mandag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diabla Skrevet 20. mai 2011 #1928 Del Skrevet 20. mai 2011 Nav hos meg sa jeg ikke fikk vite noe før ungen var født? Mener da jeg fikk vite ting før fjore gang... Men Nav er NAV.. Vet aldri hva de finner på... så tenker jeg venter litt til før jeg hører med dem hva som skjer... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Myzia Skrevet 20. mai 2011 #1929 Del Skrevet 20. mai 2011 En annen ting jenter: Har dere fått noe svar fra NAV om at de har mottatt søknaden vår om permisjon? Eller kan vi ikke forvente å høre noe fra de før den er ferdigbehandlet (om ca 1 evighet)? Her i bydelen er NAV veldig aktive, både min og mannens arbeidsgivere var raske til å sende inn papirer (noen dager før vi fikk sendt inn), og da mottok både vi og arbeidsplassen brev om at vi også måtte huske å søke. Noen dager senere mottok vi brev om at de også hadde mottatt søknadene våre, og at det kunne være 3mnd behandlingstid. Så det er tydeligvis forskjell fra kontor til kontor! Vi flytter jo også snart (i begynnelsen av juli - iiik!), og innser at det er en del å fikse i forbindelse med det.. Er ikke helt sikker på hvordan jeg skal gjøre det med jordmor, men har kommet fram til at jeg skal få legen til å søke om ny fødeplass. Håper ikke det blir for mye kluss med adresser, NAV osv - og ikke minst; at babyen holder seg på plass til vi er vel i hus! Vi var ute på shoppingtur denne uken og handlet inn en del nødvendigheter - går helt i surr av alt vi "trenger", jeg! Fikk i allefall handlet litt dyner, sengetøy, ammepute, stellemadrass og div småklær. Må sikkert ut på "ørten" turer til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
barnehagetanten Skrevet 21. mai 2011 #1930 Del Skrevet 21. mai 2011 Long time, no see. Oppdatert meg litt i skravletråden. Tusen takk for flott oversikt over gratispakker: har bestilt nå. Kamelsvelging er noe en opplever til stadighet i livet: det viser at vi innser at vi ikke er perfekte... Har hatt det litt travelt i det siste: konfirmasjon, 17 mai, diagnose svangerskapsdiabetis, vann i kroppen, proteiner i urinen, oppfølging på sykehus med indremedisiner og gynekolog, fysioterapeut, fastlege og bassengtrening. Kjenner jeg er sliten, men har roligere dager nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 21. mai 2011 Forfatter #1931 Del Skrevet 21. mai 2011 Har hatt det litt travelt i det siste: konfirmasjon, 17 mai, diagnose svangerskapsdiabetis, vann i kroppen, proteiner i urinen, oppfølging på sykehus med indremedisiner og gynekolog, fysioterapeut, fastlege og bassengtrening. Kjenner jeg er sliten, men har roligere dager nå. Høres ut som om du har hatt mer enn nok å styre med i det siste! Håper du får slappet av og hvilt deg, og at du blir i bedre form! Så kjipt med svangerskapsdiabetes - forhåpentligvis får du god oppfølging! God lørdag til alle! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 21. mai 2011 #1932 Del Skrevet 21. mai 2011 Er dere klar over at vi straks når side nr 100 her damer.......! Her er det skikkelig ruskevær i dag, og jeg som må på butikken.....! Har ingen jakker som går igjen over magen lenger, så dette blir nok en våt opplevelse Paraply er ikke mulig i denne vinden, for regnet kommer vannrett Ønsker ihverfall alle en god helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Møffi Skrevet 21. mai 2011 #1933 Del Skrevet 21. mai 2011 Long time, no see. Oppdatert meg litt i skravletråden. Tusen takk for flott oversikt over gratispakker: har bestilt nå. Kamelsvelging er noe en opplever til stadighet i livet: det viser at vi innser at vi ikke er perfekte... Har hatt det litt travelt i det siste: konfirmasjon, 17 mai, diagnose svangerskapsdiabetis, vann i kroppen, proteiner i urinen, oppfølging på sykehus med indremedisiner og gynekolog, fysioterapeut, fastlege og bassengtrening. Kjenner jeg er sliten, men har roligere dager nå. Så rart at jeg tenkte på deg i går og at det var lenge siden du hadde "vært her"... Kjedelig å være sliten, det hadde nok jeg vært med så mye om har skjedd i det siste også! Ta vare på deg selv og lillegutt i magen da Er dere klar over at vi straks når side nr 100 her damer.......! Her er det skikkelig ruskevær i dag, og jeg som må på butikken.....! Har ingen jakker som går igjen over magen lenger, så dette blir nok en våt opplevelse Paraply er ikke mulig i denne vinden, for regnet kommer vannrett Ønsker ihverfall alle en god helg 100 sider er ganske imponerende ja! Og enda har ingen født God tur på butikken, her ble det potetgull til middag *kremt* litt lat kan man si, med tanke på at jeg har 200 m til Rema i solskinn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshine Skrevet 21. mai 2011 #1934 Del Skrevet 21. mai 2011 Jeg tror jeg har fått bekkenløsning eller låsning Jeg har slitt mye med stråling i det ene beinet i det siste, og vondt i korsrygg og symfyse. I dag tok strålingen helt av og jeg måtte hinke meg til en sofa, og kom meg nesten ikke opp igjen. Det strålte så heftig at tårene spruta! Både pappa og mannen forsøkte å hjelpe meg opp men jeg måtte bare be de slutte og vente en stund før jeg fikk rulla meg over på siden og kommet meg opp på et vis. Fyttigrisen så vondt det var! På mandag morgen ringer jeg kiropraktor... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Møffi Skrevet 22. mai 2011 #1935 Del Skrevet 22. mai 2011 Jeg tror jeg har fått bekkenløsning eller låsning Jeg har slitt mye med stråling i det ene beinet i det siste, og vondt i korsrygg og symfyse. I dag tok strålingen helt av og jeg måtte hinke meg til en sofa, og kom meg nesten ikke opp igjen. Det strålte så heftig at tårene spruta! Både pappa og mannen forsøkte å hjelpe meg opp men jeg måtte bare be de slutte og vente en stund før jeg fikk rulla meg over på siden og kommet meg opp på et vis. Fyttigrisen så vondt det var! På mandag morgen ringer jeg kiropraktor... Huff, det hørtes ikke godt ut! Jeg sleit litt med bekkenlåsning for en måned siden, men et par turer til kiropraktor og daglige tøyeøvelser har gjort at jeg nå nesten ikke merker det Håper det går like lett over for deg også --- Ha en fin søndag alle sammen! Her sitter jeg på jobb etter en skikkelig fæl natt, tror ikke magen likte potetgull til middag Så nå går det i Cola og mariekjeks, noe som fører til at lillegutt er kjempeaktiv i magen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 23. mai 2011 #1936 Del Skrevet 23. mai 2011 Legger denne både her og i boken min jeg Å nå er jeg så uskker på hva jeg bør gjøre Slet med hodepine i går og la meg klokken 22. sovnet ikke før sikkert 23.30, og våknet og sovnet om en annen hele natten siden det blåser mye ute. Jeg har også drømt noe sinnsyke drømmer! i tillegg ble sambo urolig at at jeg var urolig, og Ruccoliten fikk hikke inni her for første gang ( ) Var oppe på do i 3-tiden, og da hadde jeg litt vondt i nedre del av magen. ikke mageknip, men kjentes litt sånn innvendig ut. Ikke veldig vondt, men som et gnag på en måte. Kjente det godt. Kjenner såvidt i det nå når jeg stod opp, men kjenner mest at jeg er sliten i ryggen og i hodet. Så kommer dilemmaet: Burde jeg vere hjemme fra jobb? Om jeg går på jobb må jeg ta det rolig tror jeg, og hva om det ikke er en rolig dag på jobb? Vi er bare to stykker i dag, så jeg kan liksom ikke gå å sette meg når jeg vil. Burde jeg heller ringe og få sjefen til å ringe på noen andre? Hmmm.. vanskelig Tror kanskje det blir til at jeg går på jobb, og så får han heller tilkalle andre om jeg ser det ikke går. Hater å vere til bry Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 23. mai 2011 #1937 Del Skrevet 23. mai 2011 Kjenner godt til det Ruccola, men for kollegaen dn sin del er det bedre om de prøver å finne noen andre. Det er en kamel å svelge, og jeg vet det ikke er lett. Ring å hør iallefall, så går du heller på jobb om ingen andre har mulighet til å ta vakten din. Du kjenner din kropp best og om du føler du trenger hvile så synes jeg du skal gjøre det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 23. mai 2011 #1938 Del Skrevet 23. mai 2011 Jeg ringte Nav jeg og snakket med en hyggelig dame Da kunne hun fortelle meg at søknaden var mottatt (mottaks-bekreftelse blir ikke sendt ut), brev til arb.giver var sendt og de venter da på inntektsopplysningene. Videre så var det sånn at uansett hvor god tid man er ute i, så får man ikke vedtaket før tidligst 14 dager før man går ut i permisjonen. Så vet dere det 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 23. mai 2011 #1939 Del Skrevet 23. mai 2011 Det varierer sikkert fra kommune til kommune, som alt annet med NAV. Nå har vi endelig funnet ut hvordan vi skal ta ut permisjonen her i huset, det er jo kun mannen som har krav på betalt permisjon, så han skal ta ut ca 35 uker over en periode på 2 år. Forhåpentligvis blir jeg ferdig med master på samme tid. Ellers er jeg i super form om dagen. I helgen har jeg gått i bymarka her begge dagene. På lørdag til en topp hvor turen tar 1 1/2 time, og søndag til 2 topper hvor turen totalt tar omtrent 3 timer. Er god trim å gå så mye i oppoverbakker, og jeg føler det er bra for bekkenet å gå på mykt og ujevnt underlag også. Tenkte å gå den korteste turen i kveld også hvis jeg orker det. Må jo trimme bort all isen og sjokoladen jeg spiser Det begynner virkelig å nærme seg for en del av dere nå, er så spent på deres vegne. Ikke sååå lenge til vi snart har masse fødselshistorier her. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pastill Skrevet 23. mai 2011 #1940 Del Skrevet 23. mai 2011 Hyggelig å lese tråden i dag, med folk som begynner å nærme seg og som er i stort sett god form. Synd for dere som sliter litt med det ene og det andre, og har kvaler i forhold til jobb. Selv har jeg det fint, er litt sliten i dag, da vi flytter hele kontoret på jobben for tiden. Sånt gir litt kaos-følelse - spesielt når det hele toppes med flytting og oppussing på hjemmefronten også... Det fine er at det blir kjempebra når det hele er på plass På jobben synes jeg det er vanskelig å gi slipp på tingene, og jeg synes det er trist at det ikke er alt jeg kan eller skal være med på, som ellers ville være naturlig å ta del i. Dette fordi jeg jo skal ut i fødselspermisjon. Men jeg slites altså veldig mellom hvor mye jeg skal konsentrere meg om arbeid, og hvor mye jeg skal konsentrere meg om baby. Jeg må virkelig slå meg til ro med mine egne prioriteringer, men jeg synes ikke de er helt på plass ennå... Enormt frustrerende! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå