MonThe Skrevet 23. april 2011 Forfatter #1761 Del Skrevet 23. april 2011 Kjekt med fridager så en får gjort unna ting og tang Når det gejlder skapløsning, så hadde jeg helt klart ville gått for stort skap med en gang, hvis jeg hadde hatt plass! Man kan aldri få nok oppbevaringsplass!! ...og behovet minsker vel ikke akkurat ettersom de små vokser til! Nå skal jeg finne senga her, etter å ha hatt Frustrerte Fruer -maraton i soffen sammen med katten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 24. april 2011 #1762 Del Skrevet 24. april 2011 Det passet jo fint å ha litt ferie nå som dere skal pusse opp så masse Sunshine Høres ut som om dere får det fint. Så koselig med barnerom og barneseng MonThe, ikke mange ukene til babyen melder sin ankomst nå Husker det var rart når han skulle ligge i senga for første gang, tror det blir det denne gangen også, nå er det plutselig 2 liksom Vi har foreløpig brukt påsken til å bare kose oss. Er jo et herlig vær her i sør og vi har grillet hos svigers og min svigerinne. Fått bært og stablet mye ved og mannen har gjort ferdig hundegården. Ellers så har vi kost oss sammen med L og gitt han masse oppmerksomhet. Ellers så har jeg begynt å få litt vann i kroppen og den ene ringen må nå av. I tillegg kjenner masse kynnere men ikke så mange som for noen dager siden. Har forsøkt å være flink til å ikke stå så masse rett opp og ned og jeg tror det har hjulpet Bekkenet er så som så og kan plutselig låse seg så jeg må roe ned eller bare sette meg ned til det har gitt seg. Verst om kvelden, føler meg som ei på 90 når jeg skal reise meg opp av sofa eller seng Til torsdag skal jeg på kontroll igjen, alltid like moro det. Har foreløpig gått opp ca 3 kg og det er jeg fornøyd med. Forsøker å være flink på matinntak, variert kost og trim Ha en fin påske videre alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 24. april 2011 #1763 Del Skrevet 24. april 2011 Jeg også skal på kontroll på torsdag Har lagt på meg 4 kg og er også kjempefornøyd med det! Så da krysser jeg fingrene på at jeg ikke legger på meg så veldig mye mer en gjennomsnittet på 12 kg ihvertfall. ;jepp: Føler liksom som om jeg ligger godt an, selv om jeg også er fullstendig klar over at kiloene kan komme fort fremover Skal ringe å bestille vogn på tirsdag tenker jeg, har bestemt oss for Teutonia Må også finne oss en stor og god kommode som vi skal bruke som stellebord. Vil ha en med gode skuffer, for jeg tenker at den skal ha plass til alt tøyet til lillegull den føstre tiden, siden vi ikke kommer til å lage til noe eget rom med det første. En venninne tipset meg om en fra IKEA som var så dype og gode skuffer, så kanskje jeg må forhøre meg om noen skal innom der fremover. Vi bor så innmari langt unna, så her er det ikke bare å svippe innom IKEA nei Ellers er det lite nytt å melde her. Kommet hjem fra hytta, vasker tøy og rydder litt i huset før vi skal slappe av med pizza og en film Masse bevegelser hver dag, noen så sterke at det nesten er litt ubehagelig, men regner med det bare skal bli verre ja Sterke Ruccoliten min! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 24. april 2011 Forfatter #1764 Del Skrevet 24. april 2011 Sterke Ruccoliten min! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 25. april 2011 #1765 Del Skrevet 25. april 2011 Hvor langt er dere kommet i det med å kjøpe inn ting, og gjøre klart forresten? -Når er det normalt å vaske opp babytøy? (Jeg må uansett vente til jeg har fått meg kommode....) -Når pakker man sykehusbagen? Siste mnd? Hva må man gjøre av diverse NAV og jobbrelaterte ting? Jeg skal ut i permisjon midt i juli. Er det vanlig å bruke ferie rundt permisjonen? Kan man spare ferie til ETTER permisjonen? Jeg har bare brukt to uker ferie og har ikke planer om mer. Hva er lurt å gjøre da? ÅÅÅåååå så blank jeg er på alt dette heeeeeeeer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshine Skrevet 25. april 2011 #1766 Del Skrevet 25. april 2011 (endret) Vi har kjøpt det meste, mangler stellebord og babycall av de tingene jeg mener bør være på plass med en gang. Ja og bleier da Jeg tenkte vaske babytøy de siste ukene av permisjonen, men venter til jeg har født før jeg får mamma til å vaske den minste størrelsen i tilfelle vi får en stor frøken. Sykehusbagen kan man sikkert pakke etter at permisjonen har startet. Om man skulle føde før klarer sikkert far å hente de mest kritiske tingene. Dessuten rekker vel de fleste av oss pakke bagen i timene før man drar til sykehuset når fødselen har startet. Permisjonspapirene bør man sende inn så fort som mulig, men man må vente til etter uke 26 fordi de krever en bekreftelse på termin fra lege eller jordmor. Jeg tror de fleste opererer med 8 ukers behandlingstid på slike søknader så det er lurt å være tidlig ute. Vi har tenkt å begynne med papirene senere i dag og få de sendt inn i løpet av uka. Du kan utsette permisjonen din med lovbestemt ferie. Jeg skal for eksempel ha mine siste 3 uker ferie i september. Man kan også overføre 2 uker til neste år, men du kan jo like gjerne utsette permisjonen. Vi har tenkt at mannen skal ha permisjon de tre ukene jeg har ferie så vi får sommerferie sammen i år (Mannen din må ikke ta permisjon når du utsetter permisjonen med ferie). Han har ikke opparbeidet seg noe feriepenger så han skal derfor ikke ha annen fri fra jobben i år. Endret 25. april 2011 av Sunshine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diabla Skrevet 25. april 2011 #1767 Del Skrevet 25. april 2011 (endret) I dag har jeg hatt en litt sånn orker ikke noe dagen i dag.. hehe.. Bra jeg har en dag til fri før jobb igjen. Men har nok å gjøre i morgen.Skal innom Nav og hente søknadene, og noen andre ærner :S Nå har jeg omtrent alt av baby ting i hus, trenger bare litt bodyer og litt sommertøy ellers er vi ganske i rute. hehe.. Har ikke gått opp noen kg i det hele tatt jeg, har heller gått ned, fordi jeg har kuttet ut så og si alt sukker og spiser ikke brød, men heller knekkebrød. Men nå har magen vokst noe sykt så neste legebesøk tror jeg at jeg har gått opp litt.. hehe Forøvring skjønner jeg ikke mye av denne tickeren greia, den sier jeg er uke 25 +, mens babyverden sier jeg er i uke 26.. de er ca 2 dager i forveien... Hva skjer? hehe Endret 25. april 2011 av Diabla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 25. april 2011 Forfatter #1768 Del Skrevet 25. april 2011 Du kan utsette permisjonen din med lovbestemt ferie. Jeg skal for eksempel ha mine siste 3 uker ferie i september. Man kan også overføre 2 uker til neste år, men du kan jo like gjerne utsette permisjonen. Bare vil føye til at det med hvor mye ferie man kan overføre nok er litt forskjellig fra hvor man jobber. Jeg jobber i kommunen og kan overføre alle mine ferieuker, dvs. fem, da jeg i utgangspunktet er satt opp på ferie etter at jeg har gått ut i permisjon (vi følger en fast ferieplan på jobb der vi rullerer mellom tidlig og sen ferie). Jeg skal foresten ta ut mine ferieuker etter permisjonen, slik at når jeg er ferdig med mine uker går rett ut i ferie Når man skal sende inn permisjonsøknad til arbeidplassen kan nok også variere, men på min arbeidplass må vi levere søknaden senest 2 måneder før termin. Jeg har levert papirer til jobben i dag, og er klar til å sende inn NAVpapirene så fort jeg får de nødvendige papirene fra jobb Håper alle har en finfin kveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 25. april 2011 Forfatter #1769 Del Skrevet 25. april 2011 Hvor langt er dere kommet i det med å kjøpe inn ting, og gjøre klart forresten? -Når er det normalt å vaske opp babytøy? (Jeg må uansett vente til jeg har fått meg kommode....) -Når pakker man sykehusbagen? Siste mnd? Her er det aller meste i hus.. tror jeg. Mangler litt småtterier, som gulpekluter og stellematte, men eller tror jeg vi er i rute. Det vi ikke har kjøpt til nå skal vi vente med til behovet evt. melder seg. Jeg har allerede lagt litt klær i kommoden, som er ferdig vasket. Resten av klærne skal jeg vaske opp når jeg har tid, og legge på plass. Tenker ikke på "lagrinslukt" og støv - har jo klær i mitt eget skap som det går mer enn ti uker mellom hver gang jeg bruker, uten at de lukter :gjeiper: Sengetøyet kommer jeg til å vaske det når det nærmer seg. Det samme med sykehusbagen.. Må holde at jeg gjør det når jeg går ut i permisjon? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kiri Skrevet 25. april 2011 #1770 Del Skrevet 25. april 2011 Hvor langt er dere kommet i det med å kjøpe inn ting, og gjøre klart forresten? -Når er det normalt å vaske opp babytøy? (Jeg må uansett vente til jeg har fått meg kommode....) -Når pakker man sykehusbagen? Siste mnd? Hva må man gjøre av diverse NAV og jobbrelaterte ting? Jeg skal ut i permisjon midt i juli. Er det vanlig å bruke ferie rundt permisjonen? Kan man spare ferie til ETTER permisjonen? Jeg har bare brukt to uker ferie og har ikke planer om mer. Hva er lurt å gjøre da? ÅÅÅåååå så blank jeg er på alt dette heeeeeeeer! Jeg tenker som så at om jeg skulle føde alt for tidlig (dvs mer enn 2-3 uker før termin) så kommer jeg ikke hjem fra sykehuset med det første og babyen blir tatt vare på der. Det jeg måtte trenge av klær og toalettsaker osv får vi heller ta på sparket og mannen hente hjemme. Det jeg kanskje kunne gjort var å ha en liste i hode over ting jeg måtte trenge i farta, men det er vel bare toalettsaker, mobillader og litt gravidklær (de ble nemlig brukt videre etter fødselen, spesielt klær som ikke strammet over magen etter at jeg ikke lenger brukte de lekre sykehusklærne...) Jeg tror jeg pakket (det meste av) bagen sist da jeg gikk ut i permisjon 3 uker før termin og hadde en lapp på toppen med hva som manglet. Jeg leste et sted langt uti graviditeten sist om at man må søke arbeidsgiver skriftlig om noe permisjonsgreier, men da jeg tok opp dette med min arbeidsgiver bare lo de og sa at de hadde jo skjønt hvor det bar, men det var riktig at det var et skjema. Nå jobber jeg i en middels stor bedrift med god oversikt opp til ledelsen, men dette er kanskje noe for de som jobber i det offentlige eller store konsern?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 25. april 2011 Forfatter #1771 Del Skrevet 25. april 2011 (endret) Jeg leste et sted langt uti graviditeten sist om at man må søke arbeidsgiver skriftlig om noe permisjonsgreier, men da jeg tok opp dette med min arbeidsgiver bare lo de og sa at de hadde jo skjønt hvor det bar, men det var riktig at det var et skjema. Nå jobber jeg i en middels stor bedrift med god oversikt opp til ledelsen, men dette er kanskje noe for de som jobber i det offentlige eller store konsern?? Jeg jobber i kommunen, og må fylle ut et skjema i forbindelse med permisjonen. Her må jeg skrive inn dekningsgrad, termin, når jeg skal ha permisjon, samt evt. uttak av ferie i forbindelse med permisjonen. Det er vel egentlig ikke en søknad, man har jo rett på det,skjemaet het noe sånt som "varsel om foreldrepermisjon" eller noe i den duren Endret 25. april 2011 av MonThe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 26. april 2011 #1772 Del Skrevet 26. april 2011 Jeg jobber i kommunen, og må fylle ut et skjema i forbindelse med permisjonen. Her må jeg skrive inn dekningsgrad, termin, når jeg skal ha permisjon, samt evt. uttak av ferie i forbindelse med permisjonen. Det er vel egentlig ikke en søknad, man har jo rett på det,skjemaet het noe sånt som "varsel om foreldrepermisjon" eller noe i den duren Jeg skal ha møte med sjefene mine neste tirsdag angående permisjonen. Men bare et spørsmål - jeg så på det skjema ang uttak av ferie under permisjon så står det max 21 kalenderdager - betyr det 3 uker ferie, eller 4 uker + 1 dag? Altså som i at kun mandag til fredag regnes? Håper alle som er tilbake på jobb etter påsken i dag koser seg fælt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshine Skrevet 26. april 2011 #1773 Del Skrevet 26. april 2011 Jeg tror det er 3 uker ferie, men sjekk med sjefen din. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 26. april 2011 #1774 Del Skrevet 26. april 2011 Jeg tror det er 3 uker ferie, men sjekk med sjefen din. Googla litt rundt og stort sett nevnes det 4 uker + 1 dag. Vi har 5 uker pr år og frem til juni har jeg tatt ut 1 uke i ferie, så har 4 igjen. Tenkte bare å gjøre det enkelt i hodet med 1 mnd på feriepenger i stedet for å måtte dele opp i 3 uker i år og 1 uke i 2012 Jeg setter opp ferie/utsettelse av perm i hele oktober så får vi se ______ Jeg må bare får meddele at min kjære har fått seg ny jobb i dag - jeg er veldig glad!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 26. april 2011 #1775 Del Skrevet 26. april 2011 Hvor langt er dere kommet i det med å kjøpe inn ting, og gjøre klart forresten? -Når er det normalt å vaske opp babytøy? (Jeg må uansett vente til jeg har fått meg kommode....) -Når pakker man sykehusbagen? Siste mnd? Hva må man gjøre av diverse NAV og jobbrelaterte ting? Jeg skal ut i permisjon midt i juli. Er det vanlig å bruke ferie rundt permisjonen? Kan man spare ferie til ETTER permisjonen? Jeg har bare brukt to uker ferie og har ikke planer om mer. Hva er lurt å gjøre da? ÅÅÅåååå så blank jeg er på alt dette heeeeeeeer! Jeg var sykemeldt ganske tidlig sist også, vasket klær og la de i kommoden rundt uke 32 kanskje? Husker faktisk ikke helt. Denne gangen trenger vi den plassen til L, så ejg kommer til å vente i lengste laget. Sykehusbagen var pakket i uke 37/38, men der lå bare det mest nødvendige. Altså tøy til babyen, truser til meg, sokker, crogs, hårbørste og selvfølgelig helsekort. Klærne hadde jeg jo på meg hele tiden så de sørget jeg bare for å ha i omløp hele tiden Den dagen jeg skjønte det hadde begynt pakket jeg litt ekstra før vi dro på stranden, så stod det klart til vi skulle dra Det kan være lurt å ta ut ferie den måneden dere har best råd, dvs som regel ikke mars/april Jeg tok ut 3 uker, det er vel det man er nødt til å ta ut. Hos oss får vi ikke flyttet ferie av arbeidsgiveren. Denne gangen blir nok ferien min lagt til neste sommer vil jeg tro, må sette oss ned å se på det en dag. Nå er det jo ikke så altfor lenge til vi kan søke vi heller. Tror ikke søknaden er så stress som flere gir uttrykk for, var ikke det for vår del sist iallefall. Kan jo ha forandret seg men, det eneste er å finne en god løsning på det. Og jeg vil minne dere på at det er tungt å gå rett ut i 100% arbeid, så her kommer vi til å dele det opp dersom jeg skal ut i arbeid. F.eks begynne 2 dager en uke og fortsette frem til fullt arbeid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshine Skrevet 26. april 2011 #1776 Del Skrevet 26. april 2011 Hva mener du med at man bør ta ut ferien den måneden man har best råd? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 26. april 2011 #1777 Del Skrevet 26. april 2011 Hva mener du med at man bør ta ut ferien den måneden man har best råd? Feriepengene hos oss utbetales i juni og nav sine kommer vel i mai eller noe. Om du tar ut ferie i 3 uker og ikke har spart opp så får du ikke lønn og det er jo kjedelig. Når jeg var i permisjon nå så fikk jeg feriepenger av nav i mai og ikke når jeg hadde ferie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshine Skrevet 26. april 2011 #1778 Del Skrevet 26. april 2011 Ok, det vil ikke være noe problem for meg for jeg får lønn fra bedriften, og alle feriepenger utbetales uansett i juni. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 26. april 2011 Forfatter #1779 Del Skrevet 26. april 2011 Jeg får også lønn fra arbeidsgiver under perm, så får vanlig lønn når jeg har ferie, da feriepenger utbetales i juni. Noen fordeler er det med å være konmunalt ansatt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Myzia Skrevet 28. april 2011 #1780 Del Skrevet 28. april 2011 Jeg får også lønn av bedriften, og de får etterbtalt av NAV. Kommer til å ta ut litt ferie i år, og flytte noen uker til neste år - tar det litt som det kommer... Har sendt inn papirer til NAV i går - så håper alt er i orden! I går fikk vi forresten solgt leiligheten! Vi har tjent ganske mange 100tusen på den - det kommer godt med når vi skal finne noe nytt! Kjenner at jeg får litt panikk siden vi ikke har funnet noe enda, får liksom ikke planlagt noen ting med baby-ting før vi har et sted å bo... Men skal på "en haug" visninger til helgen - så da kanskje vi finner noe! Ha en fin solrik dag alle sammen, jeg bare sitter og venter på at jeg kan dra til jordmor-time Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå