kiri Skrevet 16. april 2011 #1741 Del Skrevet 16. april 2011 Hadde dere katt da dere fikk førstemann også? Lurer litt på hvordan det blir med katt og baby - vår katt er ganske spesiell (les: sær), veldig knyttet til oss, men ikke særlig glad i andre mennesker/bråk osv - lurer litt på om han kommer til å få helt eiermine overfor babyen, eller om han stryker på dør når vi kommer hjem med en hyleklump Ja, vi hadde katta da også og jeg var veldig skeptisk for vår katt var/er også SÆR! Litt sånn "tante" som ikke var særlig kjælen og fint kunne like å bli klappet for plutselig klore deg uten forvarsel. Var inne 99% av tiden og forsvant opp når vi fikk gjester ol. Vi arvet katta og skulle først bare passe henne en tid og fikk henne omplassert til to andre steder som ikke fungerte. Det ene stedet fordi det var barn der (2 og 4 år). Dermed blei vi sittende med den sære katta og jeg forlot katta og babyen ALDRI alene og visste alltid hvor de var i forhold til hverandre. Jeg stolte ikke et sekund på at katta ikke klorte helt plutselig og var på vakt veeeldig lenge. Men det gikk helt knirkefritt! Det var som om katta skjønte at M var en baby og de lar man være i fred (katta skjønte kanskje at hun hadde tapt den kampen big time om hun hadde rørt M!) Etterhvert som M ble mer mobil gikk katta stort sett vekk før M kom helt fram, men etterhvert blei hun bare liggende fordi hun lærte seg vel at ofte gikk M bare rett forbi. Nå kan M legge hele hodet på katta og jeg synes at hun tåler nokså mye fra M. M har aldri klart å løfte katta og det har kanskje skjedd to-tre ganger at katta har advart med en pote gjennom luften, men da uten klør. Da har vi reagert og kastet katta rett ut, men vi forsøker også å lære M at hun ikke kan gjøre hva hun vil med pus (som feks å stikke fingeren i øynene hennes.) Det er jo en balansegang, men jeg synes det er viktig å markere at vi har høyere rang enn katta og føler vi har fått markert det de svært få gangene katta har reagert. Men vi passer ennå på at pus alltid har en fluktvei og ikke blir sperret opp i et hjørne, at ved klorestativet skal hun få være i fred og at M generelt skal lære seg til å håndtere dyr med respekt for deres grenser. Jeg hadde aldri trodd at det skulle få den sære "tante-katta" til å bli så barnevennlig mot vårt barn som det hun er i dag. Men jeg har som sagt tatt mange forholdsregler og vært veldig klar over at katta ender hos veterinæren om hun ikke kan bo sammen med barn. Lykke til. Det kan fort gå godt Bruker dere sånn bilbelte for gravide? Jeg brukte det sist, men har hørt (og synes selv) at det ikke har noen effekt om man faktisk kræsjer. Nå leser jeg jo en bittebittebitteliten brøkdel i forhold til sist, men synes det er lite fokus på dette denne gangen. Hva synes og gjør dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diabla Skrevet 16. april 2011 #1742 Del Skrevet 16. april 2011 Jeg brukte også det bilbelte forje svangerskap... men har egentlig ikke tenkt så mye over det enda.. vet ikke helt hva jeg skal selv.. hehe.. Er nå i uke 25!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 16. april 2011 #1743 Del Skrevet 16. april 2011 Vi skal også ha vogge! Jeg og alle søsknene mine har sovet i den, så synes det var koselig å bruke den videre Den kommer jo ikke til å holde så lenge, men da har vi litt tid etter fødselen til å finne en seng.. Hadde dere katt da dere fikk førstemann også? Lurer litt på hvordan det blir med katt og baby - vår katt er ganske spesiell (les: sær), veldig knyttet til oss, men ikke særlig glad i andre mennesker/bråk osv - lurer litt på om han kommer til å få helt eiermine overfor babyen, eller om han stryker på dør når vi kommer hjem med en hyleklump Så koselig med vugga, er litt ekstra stas å bruke det som har gått i arv. Vi har sengen til L som alle søsknene til mannen har brukt. Den begynner å bli noe slitt så vi må pusse den ned, men sjarmen er fortsatt der Vi har også katt (og to hunder) og storebror har fått seg to eller tre på trynet. Vår katt kan bli fort sint men har blitt mye mer tolerang når det gjelder L. Hun har aldri vært den som har lagt seg i sengen hans, hun vil vel igrunnen helst unngå han så langt det er mulig Hundene er ekstremt tålmodige, egentlig utrolig hvordan de holder ut med han. Tar han stadig vekk sittende oppå den største dachsen eller liggende over dem i senga, for dem skal han kose med ja. Er jo herlig også da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 17. april 2011 Forfatter #1744 Del Skrevet 17. april 2011 Da har jeg funnet ut av disse NAVpapirene og perm.søknader, tror jeg Når det gjelder lengden på permisjonen (eksakt dato for når jeg er ferdig), som jeg lurte på om skulle stå en plass, så vil dette komme fram på skjemaet om inntektsopplysninger som skal legges ved NAVsøknaden. Far må søke om fedrekvote/foreldrepenger på eget skjema, våre søknader sendes inn uavhengig av hverandre, så trenger ikke "vente" på at han skal finne ut av hvordan han skal gjøre det (han skal uansett ta ut permisjon etter jeg er ferdig med min, så mine uker vil ikke påvirkes av hvordan han velger å gjøre det). Vi må ta utgangpsunkt i at lillegull blir født etter 1. juli, og kommer derfor til å søke om perm./foreldrepenger i henhold til de nye reglene. Fant foresten link til de nye permisjonreglene, deler den hvis noen andre vil se; http://www.nav.no/Familie/Barnebidrag/263060.cms Ellers har vi vært på Ikea og Barnas Hus og handlet litt, så nå er både seng, kommode, dyner og en masse annet fint i hus! Ønsker alle en finfin søndag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diabla Skrevet 17. april 2011 #1745 Del Skrevet 17. april 2011 (endret) Ang dette med at far skal ta perm seinere... Om han feks vil ta ut neste år, må man da ha søkt før mor går er ferdig med sin perm... Vi har hatt en stor krangel med Nav ang dette... Vi fikk ikke info om dette så far mistet da sine siste 3 uker. så man må lese,lese og spørre og grave så godt man kan for å være sikker.. I løpet av uken skal jeg ta fra babytøyet og se over det, for å se hva vi trenger mer av.. Gleder seg!!! :D :D :D :D Endret 17. april 2011 av Diabla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meaty Skrevet 17. april 2011 #1746 Del Skrevet 17. april 2011 Jeg har ikke klart å sette meg ordentlig inn i dette med permisjon enda, det virker ganske innviklet. Jeg har termin 20. august, så må vel forholde meg til de nye reglene. Men altså: Vi har tenkt å ta 57 uker med 80 prosent dekningsgrad. Jeg tar første delen, og far tar sin andel på slutten. Er det da sånn at disse ukene starter å løpe tre uker før termin, og at jeg får 44 av disse ukene, mens han får 12? Vi jobber på samme (lille) arbeidsplass, med samme lønn, og kommer nok til å bytte litt på, slik at jeg kan jobbe en dag innimellom mens jeg har permisjon og han kan være hjemme, og vice versa. Jeg vet ikke om dette er helt reglementert, men sjefen vår sier at det ikke er noe problem, og vi ser det som en fordel at vi begge kan holde oss litt oppdatert jobbmessig. NAV drar vel ikke akkurat og sjekker hvem som er på jobb... Hva tenker dere om dette? (Man vet selvfølgelig ikke om dette kommer til å fungere mtp amming osv, håpet er jo at jeg kan amme men at veslegutt også synes det er greit å få flaske fra far av og til.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 17. april 2011 Forfatter #1747 Del Skrevet 17. april 2011 Ang dette med at far skal ta perm seinere... Om han feks vil ta ut neste år, må man da ha søkt før mor går er ferdig med sin perm... Vi har hatt en stor krangel med Nav ang dette... Vi fikk ikke info om dette så far mistet da sine siste 3 uker. så man må lese,lese og spørre og grave så godt man kan for å være sikker.. I løpet av uken skal jeg ta fra babytøyet og se over det, for å se hva vi trenger mer av.. Gleder seg!!! :D :D :D :D Ja, ifølge NAV sine sider må far søke om evt. utsettelse av fedrekvote før mors siste stønadsdag. Så koselig å se over babytøyet! kos deg! Jeg har ikke klart å sette meg ordentlig inn i dette med permisjon enda, det virker ganske innviklet. Jeg har termin 20. august, så må vel forholde meg til de nye reglene. Men altså: Vi har tenkt å ta 57 uker med 80 prosent dekningsgrad. Jeg tar første delen, og far tar sin andel på slutten. Er det da sånn at disse ukene starter å løpe tre uker før termin, og at jeg får 44 av disse ukene, mens han får 12? Vi jobber på samme (lille) arbeidsplass, med samme lønn, og kommer nok til å bytte litt på, slik at jeg kan jobbe en dag innimellom mens jeg har permisjon og han kan være hjemme, og vice versa. Jeg vet ikke om dette er helt reglementert, men sjefen vår sier at det ikke er noe problem, og vi ser det som en fordel at vi begge kan holde oss litt oppdatert jobbmessig. NAV drar vel ikke akkurat og sjekker hvem som er på jobb... Hva tenker dere om dette? Ja, du må ta ut min. tre uker før termin (maks. tolv), og i henhold til de nye reglene kan du maks få 45 uker, mens far kan få min. 12. Synes et sånt opplegg som du beskriver høres greit ut, om det fungerer for både dere og arbeidsplassen Ei venninne av meg og mannen gjorde det samme (de driver butikk sammen) og det var ikke noe problem for de, altså NAV var ikke å sjekket hvem som var på jobb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meaty Skrevet 17. april 2011 #1748 Del Skrevet 17. april 2011 Ja, du må ta ut min. tre uker før termin (maks. tolv), og i henhold til de nye reglene kan du maks få 45 uker, mens far kan få min. 12. Synes et sånt opplegg som du beskriver høres greit ut, om det fungerer for både dere og arbeidsplassen Ei venninne av meg og mannen gjorde det samme (de driver butikk sammen) og det var ikke noe problem for de, altså NAV var ikke å sjekket hvem som var på jobb Ah, takk for svar! Hehe, jeg ser nå at jeg skrev 44, men jeg tenkte 45 altså. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshine Skrevet 17. april 2011 #1749 Del Skrevet 17. april 2011 Vi skal ikke ha vugge, så fremt det ikke dukker opp som gave da Jeg tenkte vi skulle bruke vogna som dagsoveplass for da er det lett å la den stå ute. Planen er å bråke så mye som mulig rundt henne når hun sover slik at hun blir vant med lyder og forstår forskjell på dag og natt. Jeg skal på shopperunde i morgen Jeg skal bestille vogn, og få hjelp av ei venninne til alt annet småstæsj. Jeg vet at mange bruker permisjonsukene til sånt, men da er vi midt oppi flytting så jeg tør ikke satse på at vi rekker eller at jeg har overskudd til det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 18. april 2011 #1750 Del Skrevet 18. april 2011 Har du fått kjøot masse fint i dag Sunshine? Vi har hatt nydelig sommervær på sørlandet i dag, rett og slett deilig Jeg har hatt lillemann hjemme fra bhg så vi har vært på gåtur med lek og moro. Vi har bare lange oppoverbakker hjem igjen og det begynner å bli tungt nå med 12 kilos unge oppi i tillegg. :gjeiper: Har vært ute i hele dag, grillet og var å hentet ved alle 3 som mannen har gjort klart. Alt i alt resulterte det i noen ekle vondter etter ved-henting, kunne minne litt om svake rier men tror og håper ikke det var det. Byttet litt på å være mensenvondt og ordentlige kynnere. Iallefall så har det gått over nå og godt er det Kommer nok til å prøve å ta det litt med ro i påsken, heller la mannen ta vogn og løpingen etter L. Bekkenet er heller ikke godt, så dette blir en spennende sommer. Takk og lov for at jeg har et barn som faktisk er stor nok til å forstå ja og nei, da blir det mindre løping Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 18. april 2011 Forfatter #1751 Del Skrevet 18. april 2011 Åh, sommervær høres herlig ut Minnimusepus!! Her på Nordvestlandet er det ikke noe særlig vær å skryte av.. Men snøen er borte, så skal ikke klage! Høres ut som om dere har hatt en herlig dag, til tross for vondter. Er nok fornuftig å la mannen ta seg av løfting etc ja! Dere som skal ha vogge -- det er så fiiint Kunne gjerne tenkt meg å ha det selv, om vi hadde fått låne/arve fra noen. Søstersen har fått låne vogge av ei venninne, og tantegull på ca 2 måneder sover i vogga på dagtid, og det fungerer kjempefint for de. Tantegullet er foresten er "gullunge" , han sover hele natta fra han får mat rundt klokken tolv til klokken syv om morgenen. Har lagt inn bestilling på en slik en jeg og Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshine Skrevet 19. april 2011 #1752 Del Skrevet 19. april 2011 (endret) Ja jeg shoppet masse!! Bestilte vogn, Emmaljunga City Cross med bagdelen i charleston, sportsdelen i grey flowers, og stelleveske i hvit skinn. Jeg kjøpte også ammepute, diverse kremer og salver, ammebh på tilbud på Babyshop, speil til å ha i bilen så jeg kan se henne når vi kjører, sprinkelsengbeskytter, dunpose (fikk rabatt når vi kjøpte vogna så da tenkte jeg det var lurt å kjøpe med), gratis bleiebøtte, tisselaken, og massevis av klær som jeg egentlig ikke skulle kjøpe Det var mye tilbud på Lindex i tillegg til at det har kommet så mye fint sommertøy i butikkene Endret 19. april 2011 av Sunshine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 19. april 2011 #1753 Del Skrevet 19. april 2011 Skal si du fikk handlet ja Har dere det meste klart nå? Jeg gleder meg til jeg også skal ut å kikke litt, ble jo en liten liste når jeg fikk satt meg ned å skrevet Det er litt skralt med penger denne måneden etter alle regningene i mars så jeg får vente til mai eller skatttepengene som forhåpentligvis kommer i juni Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshine Skrevet 19. april 2011 #1754 Del Skrevet 19. april 2011 Vi mangler stellebord, vippestol, lekegrind og litt småtteri, men av alle tingene er det bare stellebordet vi må ha klart når babyen kommer. Jeg venter fremdeles på at IKEA skal få inn sitt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diabla Skrevet 19. april 2011 #1755 Del Skrevet 19. april 2011 I dag har jeg sett over babytøyet jeg har etter første man, men han kom i november, så jeg trenger en del sommer tøy.. Som kortarmet bodyer og tynne bukser... Ellers har jeg hatt null energi i dag! Håper den kommer tilbake i morgen, for jeg burde vaske gulv. hehe... menmen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 19. april 2011 #1756 Del Skrevet 19. april 2011 Vi mangler det meste enda vi Har bare kjøpt dyner, sengesett, gulpekluter, noen bodyer og sparkebukser. Vogn har vi så og si bestemt oss for og skal bestille etter påske tenkte vi. og også kjøpe bilstol i samme slengen. Stellebord skal vi ikke ha, men skal kjøpe oss en pen komode tenkte vi, og så ha stellematte oppå den med sklimatte under. Får låne sånn enkelt stellebord med badekar i om vi vil, men kommer til å prøve oss med bare badekaret først, og så se det an... Har ikke så stort hus Babyseng får vi søsteren min sin, og sprinkelseng kjøper vi senere. (Satser på vi kan bruke babysengen ihvertfall i 3-4 mnd, alt etter hvor nyskjerrig Roccoliten er og vil opp og se Er sånn "side by side" type seng. ) Vugge til å ha i stua får vi fra søskenbarn, den har gått i arv familiene imellom i snart 35 år og er nylig nyoppusset og fått nye trekk og ny madrass Lekegrind tror jeg ikke vi kommer til å ha, det får vi heller kjøpe om vi ser at det er praktisk senere (Igjen, lite hus ) Ammepute kommer jeg forresten ikke til å kjøpe før jeg evt føler jeg må ha det. Tenker en sofapute eller to får gjøre nytten. Har jo ikke plass til sånt husfyll vi "krangler" litt om høystol...jeg kunne litt tenke meg tripp trapp sin med den babyinnsatsen, men kjære liker ikke designen på den. han liker eller ikke kiddo. Han vil heller ha noe ala den her http://www.dagbladet.no/2010/10/14/tema/klikk/foreldre/helse/barn/13841149/ eller helst akkurat den i følge ham da, men jeg likte ikke det at den bare "henger" i to fester på sidene. Syns det ser vinglete ut, og ser for meg at den kanskje blir ustabil etterhvert....? Noen som kjenner til den og har noen tips? Jeg har ikke laget meg noen liste over hva man bør ha i hus til babyen. Ser bare for meg at man får endel klær i gaver, så tenker å ikke kjøpe for mye med en gang. Har gode barnebutikker her, så er ikke problematisk å supplere etterhvert som vi trenger noe Babygym har vi ikke sett noen vi liker enda. skal titte litt til og kanskje legge det på ønskeliste fra søsken Uro over vuggen i stuen har vi heller ikke funnet enda. Kanskje noen kan poste litt lister her inne om dere har noen gode? Bare så vi førstegangsfødende kan lese og tenke "Aha, det hadde jeg ike tenkt på"! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
barnehagetanten Skrevet 20. april 2011 #1757 Del Skrevet 20. april 2011 Det er ikke babyen som tar plass: men alt utstyret gjør... Som regel handler vi inn alt for mye, men jeg kan nå skrive opp hva jeg selv synes er viktig. Igjen er dette bassert på min subjektive oppfatning, vaner og etter størrelsen på huset. Legger også til at jeg mest sannsynlig har glemt noe også. Store innkjøp: * Ammepute mener jeg er viktig for å ha behagelig ammestilling * Seng som babyen sover i (ønsker ikke å dele seng med babyen) * Vugge i stuen (fikk en til eldstemann, og bruker den igjen) * Vogn: kjekt å komme seg ut og trille * Bilstol: MÅ en ha om en kjører bil * Stellebord: kan fint klare seg med stellematte og balje på badet * Vippestol: synes jeg er kjekt å ha før babyen kan sitte i en barnestol * Babyteppe: for at barnet kan ligge lunt og mykt på gulvet/i lekegrinden * Lekegrind: synes jeg er greit en periode, men så blir den oppsamlingsted for leker: og tas bort... * Babygym: koselig for babyen å ha noe å se på og strekke seg etter * Bæresele: kjekt å ha de gangene en ikke vil ha med vogn Etterhvert som babyen blir større vil behovet endre seg noe og en blir mer bevisst på hva en ønsker for sitt barn. Store ting jeg har funnet ut har vært bomting: * Gåstol (tar plass, barnet skal ikke sitte mye i den og lærer, etter min erfaring, seg senere å gå) * Bæremeis: tungt å bære i, og barnet klarte fint å gå selv Klær og utstyr til den første tiden (størrelse kommer jo ann på hvor stor babyen er når den er født; personlig har jeg aldri fått bruk for klærene i str 50): * Helseteppe x 4 (godt å tulle babyen inn i) * Body x 6 hvor en slipper å dra den over hodet på babyen * Pysjamas x 3 * Sparkebukse eller todelt dress/kjole x 6 * Lue x 3 * Babysokker x 6 * Siklesmekke x 10 (grei dersom babyen smågulper, men også senere når babyen får tenner og sikler mye * Ytterdress; trenger ikke så tykk vi den første tiden da vi får sommerbarn: men kjekt å ha ytterklær Pleieprodukter: * Inotyol (brukes jeg når jeg ser antyding til rød stump og har aldri hatt problem med sår) * Babyolje, slik at ikke babyens hud tørker ut * bodylotion har jeg igrunnen brukt lite men kjøpt hver gang * babyshampo bruker jeg også lite, men synes babyen lukter så godt når jeg innimellom bruker det * engangspapirvaskekluter fra Libero (grei hjemme istedetfor engangsservietter ved bæsjebleier) * engangsservietter til bruk på tur, i stellevesken med andre ord * gasskluter til vask av tiss * flanells"bleier", som babyen ligger på: tar mindre plass i vaskemaskinen enn håndkler * ammeinnlegg til seg selv * kopp til å ha rundt den andre brystvorten ved amming (slipper at melken renner ut, og fryser "spillmelken" slik at pappan kan flaskemate) * bind til renselsen * smokk: greit å komme i gang med ammingen først dersom en ønsker det * evt flasker, morsmelktillegg og maltekstrakt dersom en ikke ammer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 20. april 2011 #1758 Del Skrevet 20. april 2011 Kanskje noen kan poste litt lister her inne om dere har noen gode? Bare så vi førstegangsfødende kan lese og tenke "Aha, det hadde jeg ike tenkt på"! Jeg synes det er veldig greit med listene til dere 1.gangs jeg, føler jeg har glemt så masse allerede og da er det greit å få en liten påminnelse Kan jo si hva slags utstyr vi har fra før da, om det er til noen hjelp. - stellekommode (med badebalje som kan taes av slik at vi nå bruker skuffen til tøy) - seng - lekegrind (veldig kjekt å ha frem til ca 4-6 mnd, da blir den som barnehagetanten sier, brukt til leker etc) Min nabo sin datter bruker denne enda og hun er snart 1 år. Virker som hun tilbringer mye tid i lekegrinden og kan hverken sitte eller reise seg, tror det beste for dem er å utfolde seg på gulvet ganske tidlig Men det er klart det er kjekt å ha når du skal støvsuge o.l, dog har ikke vi hatt brukt for den etter 1/2 års alder. - vippestol - babygym (kjøpte en billig og enkel en til 98,- og han elsket den) - babyteppe - vogn (kjøpte ny brukt vogn til lillebaby) - bæresele (har brukt den veldig lite pga vonde skuldre) Ellers så er je helt enig i gåstol og bæremeis. Bæremeisen er selvfølgelig kjekk å ha om man er mye ute i skogen, men den har vi kun brukt et fåtall av ganger. Gåstol har vi aldri hatt, han fikk heller en gåbil ganske tidlig som var mye bedre å gå med og å reise seg opp til. Ellers så har ikke jeg hatt brukt for ammepute, det har jeg vurdert nå men vi får se. Liker bedre å støtte opp med kosetepper etc. Vi slet litt med amming og såre brystvorter i begynnelsen så vi var nødt å kjøpe inn morsmelkerstatning, dette skal vi ha i hus når babyen kommer. Deilig å slippe å stresse med dette på en søndag eller sent på kveld. Barnehagetanten har igrunnen en gos liste med stelleprodukter og diverse, hun er jo også dreven i faget så hun har nok litt å bidra med Merker jeg er glad for at det vi er alt fra 1-4. barns foreldre her, vi har nok alle noe å lære av hverandre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 23. april 2011 Forfatter #1759 Del Skrevet 23. april 2011 Her inne er det ikke mye aktivitet for tiden, håper det er fordi at alle er ute og nyter nydelig påskevær! Her har vi brukt litt av påska til å montere diverse Ikeamøbler - blant annet lillegulls seng og kleskommode Klarte ikke dy meg, og måtte re opp senga med en gang, det ble så fiiint Tenk, at det om ca ti uker (+/-2) kommer en liten en til verden som skal sove i den senga!! Rommet hans begynner å ta form nå, og det er så koselig! Håper alle har det bra, og at dere har en super påske sålangt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshine Skrevet 23. april 2011 #1760 Del Skrevet 23. april 2011 Så herlig MonThe! Vi har brukt påska på diverse husting og kattepass. Stua har fått to strøk maling så nå er det klart for at snekkerne kan liste Jeg tenkte begynne med barnerommet etterhvert jeg også, men først må jeg få unna visningene i leiligheten. Det krever jo sitt det også... Sprinkelsenga står og venter på montering, og jeg lurer på om vi skal kjøpe et relativt stort skap med en gang. Jeg ser for meg en PAX løsning med en hylle/skuffe-rekke i 50 cm, og en skuffeseksjon i 100 cm til midten, med hengemulighet over. Da kan jeg hente opp alle de søte små kjolene jeg regner med at jeg kommer til å kjøpe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå