kiri Skrevet 7. april 2011 #1661 Del Skrevet 7. april 2011 Ja det er godt å tenke på hvor mye som går bra her i verden. Og hvor mye som går framover Kom over en link som dere studenter kan ha nytte av : http://www.barnimagen.com/forum/thread/137321043 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 8. april 2011 #1662 Del Skrevet 8. april 2011 Huff, jeg har også en skrekk eller dårlig magefølelse om at jeg kanskje føder alt for tidlig Kjenner at jeg har litt redebyggerinstingt allerede med å rydde i boden osv. Har ikke fått gjort selve ryddingen ennå, men tenkt litt på hva jeg vil ha gjort tidlig og nå mens jeg har energi. Det er av typen rydde i boden, bygge ferdig lekestua, gå gjennom alt av klær i de minste størrelsene og se hva vi trenger. Klærne er det mye kaos i nå siden det er tatt ut endel fra hver eske og samlet flere esker(str) sammen, lånt bort noe som ikke har blitt sortert tilbake i riktig eske osv. Alt av utstyr skal vi ha fra sist, så det kan mannen bare finne fram om jeg føder alt for tidlig, men klærne vil jeg gjerne organisere og sjekke selv. Min far er født 2 mnd for tidlig, hjemme en kald vinterdag like før krigen og er helt fin (bortsett fra litt stamming), så når det gikk så fint DA går det som oftest bra nå også, men det er jo ingen drømmesituasjon. Jeg har vært hjemme med sykt barn mandag og tirsdag og onsdag var det jeg som fikk omgangssyken (men den gikk oppover på meg, i motsetning til henne). Har vært sofaliggende og slapp i dag også og det hjalp ENORMT at mannen kom hjem fra jobbreise. Når man skal passe på en toåring samtidig som man ligger der og spyr, så føler man seg ikke særlig ovenpå, men det gikk mye bedre enn jeg hadde trodd. Nå er jeg nokså lei av å være inne og gleder meg til arbeidsdag i morgen, akupunktur hos jordmor og helg! Kjedelig med sykt barn OG mor, det er absolutt ikke en drømmesituasjon. Godt dere begge er bedre nå Ja, nå er det endelig helg igjen og her er det iallefall meldt knallfint vær Så da blir det dyreparken på søndag med naboen og ungene om været tilsier det. I dag og i morgen skal jeg faktisk ta pistolkurset :gjeiper: Hadde aldri trodd jeg skulle bli med på noe sånt, men det er en hyggelig gjeng som skal så det blir nok gøy. Mannen elsker jakt og våpen så jeg tror han synes det er litt stas å ha konepone med Ha en flott helg alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshine Skrevet 8. april 2011 #1663 Del Skrevet 8. april 2011 (endret) Vi skal bruke helgen på å gjøre klar leiligheten for fotografering, male soverommene i huset, og rydde unna belegningstein utenfor huset så dreneringen kan starte. I går la foreldrene mine tapet på det som skal bli vårt soverom, og jeg kjøpte maling til de andre. Snekkerne venter på å kunne legge parkett så da må vi forte oss så vi slipper å dekke til gulvene når vi maler. Jeg er 28 uker i dag, og trer inn i siste trimester i morgen Formen er heldigvis upåklagelig! Jeg er ikke like sliten som jeg har vært den siste tiden Endret 8. april 2011 av Sunshine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 8. april 2011 #1664 Del Skrevet 8. april 2011 Høres ut som om oppussingen går radig også så fint at dere får hjelp av foreldre Her merker jeg snuppa sparker som bare det, eneste er at jeg ikke kjenner det så tydelig. Det er bare fjærbevegelser i forhold til hvordan det var med L, men det har jo med morkaken å gjøre så er ikke så rart. Men det er veldig uvant uansett, eneste jeg kan kjenne godt er når hun sparker langt til siden. Da kan hun sparke mannen om han ligger med hodet inntil Enda en uke uten godterier her, veldig fornøyd med det. Så i helgen skal jeg unne meg litt kvikklunsj. De har 6 pk til 30,- på både rema og rimi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Møffi Skrevet 8. april 2011 #1665 Del Skrevet 8. april 2011 Så gøy med knirkefri oppussing og form Sunshine Nyt det!! Her har jeg hatt time hos kiropraktor i dag, har en liten låsning i bekkenet, men det skulle la seg fikse. Har kjent det i høyre siden av rompa i et par ukers tid nå når jeg reiser meg eller setter meg, så var kjekt å få sjekket det ut Jeg har forresten også en sekspakning med kvikk lunsj i skapet :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 8. april 2011 Forfatter #1666 Del Skrevet 8. april 2011 Jeg har også hatt problemer med kløende pupper og tørre brystvorter! Har funnet ut at det hjelper å bruke en dusjolje i dusjen, massere inn hele puppen - også frottere litt med håndklet når jeg kommer ut - da får man liksom klødd litt uten at det blir sårt. Deretter har jeg lagt en ekstra fet krem (a-derma fra apoteket, en liten tube som er genial til tørr hud), på brystvortene, og da har det holdt seg greit ut dagen.. Kanskje det fungerer? Tusen takk for tips, dusjolje og fet krem står nå på innkjøpslisten til i morgen! Håper det fungerer, hvis ikke blir ejg nødt til å klippe av meg hele puppen, for jeg blir sprø! Ser litt inne på juli 2011 på babyverden, og der var det ei som fødte i natt, det ser visst ut til å gå bra, men allikevel da.. Oj, det er tidlig! ...rart å tenke på, at om lillegull skulle bli født nå så har han 90 % sjans til å overleve, og vokse opp til å bli en frisk liten gutt.. Det er rett og slett en levedyktig liten baby der inne i magen!! ...Men for all del, han har med å holde seg inne i magen i maaange uker til!!! Jeg er 28 uker i dag, og trer inn i siste trimester i morgen Formen er heldigvis upåklagelig! Jeg er ikke like sliten som jeg har vært den siste tiden Tenk det, så fort tiden har gått!! ..når juli begynner å nærme seg starter kappløpet, hvem får først, jeg eller du ?? -------- Ønsker alle en finfin helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 8. april 2011 #1667 Del Skrevet 8. april 2011 I dag og i morgen skal jeg faktisk ta pistolkurset :gjeiper: Ha en flott helg alle sammen! Å så morro med pistolkurs! Jeg har alltid drømt om få lære å skyte med en ordentlig pistol. Det ser jo så tøft ut! ----- Ha en super helg alle sammen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Møffi Skrevet 8. april 2011 #1668 Del Skrevet 8. april 2011 Altså, jeg har avtalt med lillegutt at han kan komme i begynnelsen av juli, så melder meg inn jeg også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 8. april 2011 Forfatter #1669 Del Skrevet 8. april 2011 Hehe, okei jenter, kappløpet mellom oss alle er igang, når det nærmer seg juli! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 9. april 2011 #1670 Del Skrevet 9. april 2011 Å så morro med pistolkurs! Jeg har alltid drømt om få lære å skyte med en ordentlig pistol. Det ser jo så tøft ut! ----- Ha en super helg alle sammen Ja, det virker kjempemoro. I går var det teori og i dag er det prøve og skyting. Hadde aldri trodd dette var noe jeg skulle ha likt, men det var utrolig moro altså Så får vi se etter skytinga idag. Ha en super helg du også Line Hehe, okei jenter, kappløpet mellom oss alle er igang, når det nærmer seg juli! Jeg melder meg også på Nei, vi får nok kakle videre her inne vi tror jeg å holde liv i tråden mens dere kalver. Er det noen som ikke har skravlis her inne så er dette snart på tide. Jeg melder meg for dere julimammaer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshine Skrevet 9. april 2011 #1671 Del Skrevet 9. april 2011 Tenk det, så fort tiden har gått!! ..når juli begynner å nærme seg starter kappløpet, hvem får først, jeg eller du ?? Skal se at dere må gå laaangt over tiden også blir jeg førstemann ? Tjihi.... Jeg vet jo at babyen kommer 11. juli:) Mohahahahaha:) Altså, jeg har avtalt med lillegutt at han kan komme i begynnelsen av juli, så melder meg inn jeg også Dere må gjerne føde før meg hele gjengen Jeg er ikke så gira på å føde før, men håper bare at snuppa holder seg i magen til etter 1 juli så vi ikke mister den nye permisjonsordningen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerfuglen1982 Skrevet 9. april 2011 #1672 Del Skrevet 9. april 2011 Hei Jeg trenger en sladris, men det er ikke noe som haster da Håper ikke lillegutt vil ut allerede Ønsker alle en fin helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 9. april 2011 #1673 Del Skrevet 9. april 2011 Dere må gjerne føde før meg hele gjengen Jeg er ikke så gira på å føde før, men håper bare at snuppa holder seg i magen til etter 1 juli så vi ikke mister den nye permisjonsordningen Blir det nye regler? Hvor mange uker blir det på hver nå da? Hei Jeg trenger en sladris, men det er ikke noe som haster da Håper ikke lillegutt vil ut allerede Ønsker alle en fin helg Da har du akkurat fått en Kan gjerne sladre jeg Nå var pistolkurset unnagjort og det var utrolig moro å skyte Blir nok mye av det fremover ja, hun får bare bli vant med lyden lille snuppa vår Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshine Skrevet 9. april 2011 #1674 Del Skrevet 9. april 2011 Fra 1 juli blir det 57/47 uker og 12 av ukene til far. Det betyr at man legger til en ekstra uke totalt, og far får to ekstra uker av fellespotten. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kiri Skrevet 9. april 2011 #1675 Del Skrevet 9. april 2011 Jeg satt og så på kalenderen på jobben i går og fant ut at det er bare 12,5 uke til jeg skal ut i ferie/permisjon!!! Og på den tiden er det både påske og flere andre langhelger Det var mindre enn jeg trodde, så det var deilig. I tillegg så jeg litt på datoer. Sist husker jeg at noen sa at det var veldig kjekt at fødselen startet mandag morgen. Da var man uthvilt etter helgen i motsetning til en fredag. Jeg fant derfor ut at jeg vil gjerne føde søndag 21. eller mandag 22. august. Da kommer vi sikkert hjem torsdag og M kan gå i barnehagen på fredag sånn at vi får litt tid til å komme oss hjemme med bare babyen. Også kan det være helg og besøk osv. Har en mann som jobber masse og som jeg nesten lurer på om det feiler noe fordi han er så utkjørt i helgene. For han sin del ville det definitivt passe best om jeg fødte tidlig i uka/slutten av helga Jeg føder heller et par dager før termin enn etterpå. M var stor nok hun da hun ble født to uker før og andremann blir vel ofte litt større(?) I tillegg har jeg et par ønsker til: ikke føde aaaalt for tidlig, ikke føde før 1. juli pga nye regler, føde etter skolestart sånn at barnet kan få ha bursdag utenom ferie og få "sin dag" på skole/i barnehagen, at ikke alle er bortreist på ferie når vi skal feire bursdag osv. Haha, det er mye man skal tenke på og mange "viktige" ting man skal ta hensyn til. (Håper dere som har termin før meg skjønner at dette ikke er blodig alvorlig ment.) Tenk så deilige barnebursdager vi kan ha vi som føder på en årstid hvor det er fint å være ute! Det er noe ganske annet enn å feire i november og fylle huset med sukkerhøye unger og gangen proppfull av tykke ytterklær og alt for mye snø i gårdsplassen til at gjestene får parkert! Forresten har jeg solbrente lepper. I tilfelle noen lurte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 9. april 2011 #1676 Del Skrevet 9. april 2011 Ikke for å drepe gleden, men det er vel heller utrolig om lillebabyen tilfredsstiller alle ønskene. Dog håper jeg at det skjer, såpass kan de gjøre når vi har bært på dem i 10 måneder Er såå enig i alt du sier, spesielt om bursdagene. Er så glad for at jeg har fått et sommerbarn, gleder meg til bursdagen til L i sommer Arg, jeg blir så oppgitt av noen innimellom. Har hørt med naboen som er et godt vennepar om å feire sammen på 17.mai og det kunne vi muligens gjøre. Sender henne melding nå og det var helt greit, men ei annen venninne (mest av henne) hadde sagt at vi kunne være der å grille, men der kunne jo vi også slenge oss på. Så det hadde de avtalt Er ikke det litt spesielt da? Vi er i syforening sammen alle tre, men jeg er ikke så god venninne med vedkommede og mannen min liker heller ikke hennes mann så veldig godt. Derfor har vi ikke ønske om å feire med dem på 17.mai, men hvordan skal jeg si dette til naboen da? Irriterer meg at de ikke kunne ha gitt beskjed, så kunne vi heller ha hørt med noen andre. Men men, vi kommer nok til å feire med svigerinnen min, mannen og deres barn, som vi egentlig hadde tenkt å høre med. Koselig blir det uansett, så får vi satse på finvær. Vi har ikke akkurat vært heldige her nede de siste årene iallefall. Jeg er kanskje vrang og henger meg opp i detaljer, men man skal jo trives i selskapet til de man feirer sammen med. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerfuglen1982 Skrevet 9. april 2011 #1677 Del Skrevet 9. april 2011 Da har du akkurat fått en Kan gjerne sladre jeg:) Okei helt greit for meg! Har tenkt å ta med pc/iPad i sykehusbagen men det blir nok ikke førsteprioritet og knotte inne på nett Phu, plutselig var jeg langt uti juli i tankene, igjen :gjeiper: Lørdagsklem fra meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 10. april 2011 Forfatter #1678 Del Skrevet 10. april 2011 Sitter å pusler litt med en slags handleliste til den lille. Klarer ikke helt å bestemme meg hva vi skal ha i vognen, så lurer på, hva har dere andre i vogna? Lammeskinn, er det oppskrytt, eller kjekt å ha? Vogndyne, eller pose? Evt. hva slags pose? Nå kommer jo den lille i sommer (termin 3.juli) , og ser for meg at det blir litt varmt med pose? Samtidig så blir det jo fort høst/vinter... Hva skal dere andre ha/har? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerfuglen1982 Skrevet 10. april 2011 #1679 Del Skrevet 10. april 2011 Hva skal dere andre ha/har? Hei Vi har 2 lammeskinn (hatt de fra før), vogndyne 65*80 og voksi urban dunpose.. Vet ikke hvordan det blir, men ser for meg å bruke vogndyne og noen helse/strikke/hekletepper på de varme dagene og begynne med lammeskinn/pose så snart høstdagene er her.. Blir sikkert ikke som jeg tror, men føler ikke jeg har kjøpt noe unødvenig enn så lenge. Den voksi posen vi har kjøpt er det sånn forlenger-del på, så den kan brukes leeenge iflg venninner og butikk-dama Spennende med liste da Lykke til med shopping Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 10. april 2011 Forfatter #1680 Del Skrevet 10. april 2011 Hei Vi har 2 lammeskinn (hatt de fra før), vogndyne 65*80 og voksi urban dunpose.. Vet ikke hvordan det blir, men ser for meg å bruke vogndyne og noen helse/strikke/hekletepper på de varme dagene og begynne med lammeskinn/pose så snart høstdagene er her.. Blir sikkert ikke som jeg tror, men føler ikke jeg har kjøpt noe unødvenig enn så lenge. Den voksi posen vi har kjøpt er det sånn forlenger-del på, så den kan brukes leeenge iflg venninner og butikk-dama Spennende med liste da Lykke til med shopping Takk for innspill! Heller mot å kjøpe lammeskinn og ha nederst i vogna, og ha vogndyne/tepper på sommeren, og kjøpe en pose når høsten begynner å nærme seg.. Men er litt usikker på det der lammeskinnet.. Om man eegentlig trenger det.. Synes ikke prisen er sånn aller verst på de da, fant f.eks. et her; http://www.barnashus.no/nettbutikk/detaljer/barnevogner/vogntilbehor/lammeskinn-kortharet.html Eller er det andre/bedre typer som er å anbefale? Hanldelista blir nok laaang! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå