Minnimusepus Skrevet 2. april 2011 #1621 Del Skrevet 2. april 2011 Så stramme og fine mager dere fruer har da I dag er jeg litt oppgitt, er sikkert hormonene som spiller meg et puss men Nå har jeg vært hjemme med lillemann i nesten en uke og får jo ikke gjort noe som helst pga sykdom (øre og halsbetennelse fant vi ut i går). På kveldene har jeg gått en tur med bikkjene et par dager men ellers så er jeg helt kake og ligger rett ut på sofaen. Nå skulle han avgårde for å hugge ved og jeg vet jo at vi trenger det til vinteren, likevel så blir jeg så deppa av å måtte bruke enda en dag inne og det går selvfølgelig litt utover han. Prøvde å si at han kanskje ikke trengte å bli til kvelden, men det kunne jo ikke han vite noe om, han var jo bare med. Jeg kunne jo dra istedetfor han hvis jeg ville det Sånne ting er teit å si når han vet jeg ikke an stå der å hugge ved og sage. Jeg føler jeg trenger litt oppmuntring, for det er faktisk tungt å være hjemme med barn, spesielt når en ikke kan gå ut. Dagene blir veldig lange og det er ikke såå mye å finne på. Fantasien utløper liksom etterhvert.. Når han gikk så gikk jo alarmen her i tillegg, han hadde visst skrudd den av så det er sikkert ikke hans feil at den ikke virker, alikevel så hjalp ikke det så mye. Stod jo rett ved sentralen med L på armen og han ble jo redd stakkars. Endte med at vi løp opp på badet med begge bikkjene og lukket døra, der stod vi til sentralen hadde ringt og slo av alarmen for oss Må jo le litt også, men jeg kunne ikke ta han med ned å skru den av for det er en helt vanvittig høy lyd som gnager langt inn i ørene. Nå ringte mannen og beklagde for at han hadde vært så frekk når han dro, han er jo så fin også. Er jo ikke sint på han, men jeg blir bare så oppgitt. Så da fikk vi pratet og sagt litt unnskyld begge to Og om jeg ville så kunne jeg dra ut å spise med noen venner eller dra på kino i kveld, så kunne han ha L. Han mener det alltid godt, det skal han ha, men på kveldene orker jeg ikke så mye nå med kulen på magen. Men tanken var jo veldig god Puh, det var dagens utblåsning, takk for at dere gadd å lese 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 2. april 2011 #1622 Del Skrevet 2. april 2011 Er det noen som har fått hemoroider her? Jeg hadde det når litt etter fødsel forrige gang, men ikke under graviditeten. Nå har det begynt å klø igjen, ingen knuter der men det klør no inmari Trodde kanskje det var fordi jeg var uheldig med tørkingen men papiret er jo helt hvitt så det er ikke derfor. Håper ikke jeg skal gå slik resten av tiden, isåfall er jeg glad jeg er halvveis. Gud hva man deler med folk altså Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mjau-mjau Skrevet 2. april 2011 #1623 Del Skrevet 2. april 2011 (endret) Godt dere fikk unnskyldt dere til hverandre da minnimusepus, kjenner det er litt sånn her og til tider. Lunta er ikke like lang som vanlig lengre, og det blir litt bjeffing og uenigheter. Men det løser seg alltid Hemorider ja... Har tendenser til det jeg og... Fryktelige saker, og ikke minst ubehagelig! Godt å kunne dele det her da hvor man kan være litt anonym i det minste Jeg har ikke mannet meg til å gå på apoteket å få noe for det enda engang, men det har roet seg så føler ikke jeg trenger det med det første - takk og lov! Flott babymage Line! Endret 2. april 2011 av mjau-mjau Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 2. april 2011 #1624 Del Skrevet 2. april 2011 Da har jeg endelig fått tatt bilde jeg og. 19 uker i dag (tickeren er en dag feil). Som dere ser er det ikke mye mage å skryte av enda, ser bare litt feitere ut enn vanlig Er litt overrasket over at magen ikke er større enn den var på samme tid forrige svangerskap. En venninne påpekte at jeg har nevnt at jeg har bakovervendt livmor (hadde visst fortalt det en gang etter GU, hihi hva man deler ja ) Kanskje har det noe å si på magestr i begynnelsen? Noen som vet? Bildet ble litt nære, var mannen som tok det og jeg så ikke på det før han dro bort for dagen, så jeg får ikke tatt nytt enda. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerfuglen1982 Skrevet 2. april 2011 #1625 Del Skrevet 2. april 2011 Da har jeg endelig fått tatt bilde jeg og. 19 uker i dag (tickeren er en dag feil). Som dere ser er det ikke mye mage å skryte av enda, ser bare litt feitere ut enn vanlig Er litt overrasket over at magen ikke er større enn den var på samme tid forrige svangerskap. En venninne påpekte at jeg har nevnt at jeg har bakovervendt livmor (hadde visst fortalt det en gang etter GU, hihi hva man deler ja ) Kanskje har det noe å si på magestr i begynnelsen? Noen som vet? Liten fiin mage Usikker på om det med livmor har mye å si på str Magen kommer nok poppende etterhvert Blir spennende med UL da, og om dere vil vite kjønn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kiri Skrevet 2. april 2011 #1626 Del Skrevet 2. april 2011 Minni: Jeg blir også fullstendig sprø av å gå hjemme med sykt barn i dagevis! Vi har også hatt et par diskusjoner her som går på at han jobber alt for mye og dermed overlater alt for mye til meg. Vet nå at han synes ikke det er det minste gøy han heller å ikke kunne strekke til for sin gravide kone ELLER på jobb. Kommentarer om at du kunne hugge ved, var kanskje akkurat sånn ment at han gjorde noe han ikke hadde det minste lyst til, men at han gjorde det fordi han måtte for DERES del? Men jeg vet godt at man ikke ser det selv når man står der alene med en alarm i øret! Jeg har helt tydelig dobbelt sett med kvinnelige hormoner i kroppen og det går ut over både folka på jobb og ikke minst mannen. Fordelen med dette er at jeg kan ha litt vanskelig for å ta opp ting/gi klare tilbakemeldinger til vanlig, men det får jeg virkelig gjort nå. Sist jeg var gravid trampet jeg på foten til en mann som det viste seg at hadde en sprengt tå(?) og fikk SKIKKELIG vondt, uten at jeg fikk dårlig samvittighet(!!!!) Jeg lærte forresten et veldig bra tips om å unngå søskensjalusi. Når man får besøk av folk som har med gave til babyen, men ikke til storesøsken, er det lurt å ha et lite lager av gaver selv som man lurer til gjestene i gangen, sånn at de kan gi det til den som ikke skal bli sjalu. De fleste er vel oppmerksomme på dette og har med storesøskengave, men mange glemmer det også. Et enkelt lite tips å ta med seg. Hva tenker/gjør dere andre for å forebygge søskensjalusi? Jeg frykter at et nytt søsken kan utløse trassalderen - skrekk og gru om det kommer samtidig med barseltiden!!! Jeg fant forresten en artikkel som jeg veldig gjerne skulle ha lest da M var baby, for dette stemmer på en prikk med sånn vi hadde det: http://www.babyverden.no/Nyheter/Far-babyen-for-mye-formelk/?utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=BVN10W28&T=6545648853 Da jeg spurte jordmor om jeg kunne ha for mye formelk, hadde hun aldri hørt om det og det virker som om dette er noe helsepersonell (som jeg har vært borti) ikke er klar over. Jeg leste denne artikkelen da M var over ett år og fant den heldigvis igjen nå. Det gjør at jeg ser MYE lettere på de første mnd med liten baby i hus! Jordmor ville også ha meg over på svangerskapspenger for hun hadde nettopp vært borti et tilfelle hvor ei hadde vært (noe) sykmeldt hele svangerskapet og fått en stygg kneskade da hun var i permisjon. Hun kunne ikke ta seg av barnet og trengte derfor sykmelding (sånn at faren kunne ta permisjon?) Dette fikk hun ikke fordi hun hadde vært sykmeldt ett helt år og dermed brukt opp den muligheten. For min og arbeidsgivers del har det ingenting å si om jeg går på sykepenger eller svangerskapspenger, det bare er fra hver sin pott og har ulike "rettigheter" over tid. Jeg skal ta det opp med legen neste gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Myzia Skrevet 3. april 2011 #1627 Del Skrevet 3. april 2011 (endret) Da fikk jeg fikset bilde også (25uker), litt BH ble det visst også med, men puppene har jo vokst like mye som magen Har ikke tatt bilde på 3 uker, men synes ikke magen har vokst noen ting siden da.. Men når jeg ser de små magene til dere som er like langt tror jeg egentlig den er stor nok nå! Vi har vært på visning i dag, et perfekt, lite hus - hvor vi faktisk har mulighet til å gå noen 100.000 over takst.. Men det var ekstremt mange på visning, krysser fingre for at de bare var "tittere"! For sikkerhets skyld drar jeg på ferie til varmere strøk i morgen, så sambo får klare budrunden på egen hånd.. Håperhåperhåper!!! Endret 3. april 2011 av Myzia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 3. april 2011 #1628 Del Skrevet 3. april 2011 Jeg syns vi alle sammen har noen helt vidunderlige vakre mager her! Tenk at vi har levende mennesker inni der God ferie til varmere strøk myzia -heldig du og lykke til med budrunde 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kiri Skrevet 3. april 2011 #1629 Del Skrevet 3. april 2011 Hvor ble det av helgen?? Om noen kommer over en gravid-badedrakt på feks HM eller Lindex så rop ut. Vil helst prøve den og dermed kjøpe i butikk og ikke over nett. Mannen er bortreist igjen og kommer ikke hjem før torsdag Jeg vet med sikkerhet at det å bli alenemor er noen jeg vil unngå for (nesten) enhver pris! Føler jeg har fått nok kjennskap til hvordan det er dette året og det er IKKE attraktivt! Jeg har bestemt meg for at jeg vil begynne å seile når nestemann er stor nok til at jeg er borte en kveld i uka. Seilte regatta på en stor båt én sesong for noen år siden og har lyst til å prøve igjen (men nå bor vi i en ny by). Jeg savner en hobby jeg brenner for og som gjør at jeg synes det er ok å sto opp ekstra tidlig søndag morgen. Om denne hobbyen hadde gjort meg litt sprek og forbrent noen kalorier/trent noen muskler i tillegg ville det passet enda bedre... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 4. april 2011 #1630 Del Skrevet 4. april 2011 Ja, det kan du si Kiri. Her hadde mannen helt fri i går og det var nyyydelig Fikk dratt på plantasjen en tur helt alene og kikket litt. Ble noen fine potteroser og litt smådill. Så i går koste vi oss masse og nøt hvert eneste øyeblikk, den siste uka har jeg følt meg som alenemamma uten altfor mye hjelp. Seiling høres gøy ut Kiri, håper du finner et kurs som passer deg Til helgen skal jeg faktisk ta pistolkurset sammen med mannen og noen gode naboer. Hadde aldri trodd jeg skulle melde meg på noe slikt, men tror det blir gøy. Lillemann her er hjemme i dag også pga feber i går, håper dette er siste hjemmedag Men finværet gjør det litt lettere, (selvom vi ikke kan ut) så kan vi henge ut litt sengetøy og hu mor er i supert humør Ha en nydelig dag alle sammen, håper alle har like fint vær som vi har her på det blide sørland Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Møffi Skrevet 4. april 2011 #1631 Del Skrevet 4. april 2011 Så mange fine mager Får se om jeg får lastet opp et bilde også da... Om noen kommer over en gravid-badedrakt på feks HM eller Lindex så rop ut. Vil helst prøve den og dermed kjøpe i butikk og ikke over nett. Det er jeg på jakt etter også! Bikinitoppen har blitt litt vel liten *kremt*, så håper noen kan hjelpe Her har vi vært på tur i helgen, masse fint gravidetøy i Gøteborg, for de av dere som ikke bor så altfor langt unna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 4. april 2011 #1632 Del Skrevet 4. april 2011 Jeg har dessverre ikke tips om badedrakt. Kjøpte min i mammatøybutikk på salg forrige gang, men den var i utgangspunktet alt for dyr til at jeg ville kjøpt den sånn utenom. I morgen er det UL for meg, jeg blir vel sistemann ut i klubben her(?). Er veldig spent på å endelig få se lillebaby, og håper virkelig at alt er vel. Nå, som forrige gang, betyr kjønn bare mindre og mindre jo lenger ut i graviditeten jeg kommer. Jeg og mannen er fortsatt ikke enige om vi skal vite det. Haha, skal ikke se bort fra at vi velger en løsning der han vet og ikke jeg. Tror ikke vi klarer å bestemme oss før vi går inn døra til UL-rommet. :gjeiper: Er også litt spent på om termin blir flyttet noe særlig, synes jeg har så liten mage, så skulle ikke forundre meg om jeg er kortere på vei enn først beregnet. Jeg håper imidlertid den ikke blir flyttet voldsomt mye, for jeg vil gjerne ha før 1. sept så vi er sikret barnehageplass. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 4. april 2011 #1633 Del Skrevet 4. april 2011 Lykke til med ul i morgen Flickan Spennende å høre hva dere valgte å gjøre, jeg inbiller meg at det er fryktelig vanskelig å ikke vite kjønner når den ene vet. Er ikke alltid like lett å kalle babyen for "den" dersom man vet om det er ei eller en Jeg klarer ikke å slå meg til ro med at det er jente i magen jeg altså. Er kanskje fordi vi har en gutt fra før, men alt jeg kjøper blir jo bare lagt vekk i skapet. Tenkr ikke så masse på det og fjerner iallefall ikke lappen enda. Tror 3d ultralyden vår blir bestilt slik at vi kan ha den relativt tidlig. Uke 24 er vel tidligst, så det blir vel rundt der. La oss håpe at livmoren er like stor ved neste kontroll slik at jeg blir sendt til estimering og utregning av terminen igjen, så får jeg sett om det virkelig er en snuppelure der inne Hun har iallefall et helt toppers bevegelsesmønster og er våken mye av dagen samt når jeg ligger rolig på sofaen på kvelden. På natta merker jeg ingenting, er jo lov å håpe det blir sånn når hun kommer ut også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 4. april 2011 Forfatter #1634 Del Skrevet 4. april 2011 Så mange fine magebilder det var her inne! Dere er vakre jenter!! Her vokser magen i superfart, nå begynner jeg å føle jeg meg gedigen! ...er det noen andre som plages med vonde, og kløende pupper??! Har hatt ømme pupper/brystvorter hele svangerskapet. Og i det siste har jeg begynt å klø så sinnsykt på selve brystvorten. Og det er jo heelt umulig å klø seg der!! Noen som har noen gode råd?? :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diabla Skrevet 4. april 2011 #1635 Del Skrevet 4. april 2011 (endret) Så mange fine magebilder det var her inne! Dere er vakre jenter!! Her vokser magen i superfart, nå begynner jeg å føle jeg meg gedigen! ...er det noen andre som plages med vonde, og kløende pupper??! Har hatt ømme pupper/brystvorter hele svangerskapet. Og i det siste har jeg begynt å klø så sinnsykt på selve brystvorten. Og det er jo heelt umulig å klø seg der!! Noen som har noen gode råd?? :gjeiper: Mine brystvorter er også veeedlig ømme... er veldig ubehagelig, men får håpe det slutter snart... håper ikke jeg starter å klø.. :S Endret 4. april 2011 av Diabla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 4. april 2011 Forfatter #1636 Del Skrevet 4. april 2011 Mine brystvorter er også veeedlig ømme... er veldig ubehagelig, men får håpe det slutter snart... håper ikke jeg starter å klø.. :S Jeg blir gaaal av å klø! Hvordan i alle dager klør man seg på brystorten lissom?? Å "gni" går ikke an, det gjør jo vondt!! :gjeiper: Noen som har lyst til å tipse om fine stellevesker? Er på utkikk etter ei romslig ei, med litt nøytrale farger. Og gjerne en fin pris også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meaty Skrevet 4. april 2011 #1637 Del Skrevet 4. april 2011 Jeg blir gaaal av å klø! Hvordan i alle dager klør man seg på brystorten lissom?? Å "gni" går ikke an, det gjør jo vondt!! :gjeiper: Dette høres forferdelig plagsomt ut! Jeg tror kanskje jeg ville prøvd å smøre litt Xylocain på den? Det er altså en krem som er lett bedøvende, jeg bruker den hvis jeg har fått myggstikk eller brent meg på fingeren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 4. april 2011 #1638 Del Skrevet 4. april 2011 Herlighet, noen er jo snart i uke 30 allerede Jeg klør litt (både her og der ) men ikke så ille som du. Ømme bryster er absolutt ikke det man begynner å klø på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshine Skrevet 4. april 2011 #1639 Del Skrevet 4. april 2011 Ja i dag har jeg akkurat 3 mnd til termin, og til fredag går jeg inn i tredje trimester 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Møffi Skrevet 5. april 2011 #1640 Del Skrevet 5. april 2011 Ja i dag har jeg akkurat 3 mnd til termin, og til fredag går jeg inn i tredje trimester Ojojoj, er ikke lenge til babyene er her nå Ha en fin dag alle sammen Her sov jeg en time ekstra i dag tidlig og skal bevege meg mot skolen nå I kveld skal jeg ta på meg min bittelille bikinitopp og dra i svømmehallen :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå