Minnimusepus Skrevet 15. mars 2011 #1381 Del Skrevet 15. mars 2011 Da har vi vært på ultralyd og hjertet banket som bare det En herlig følelse Vi skal ha ei lita prinsesse og terminen ble flyttet med halvannen uke. Synes det var mye med tanke på at jeg vet når eggløsningen fant sted, så vi tar nok en ul ekstra. Så da er jeg plutselig bare rett over 17 uker. Alt så bra ut med lille prinsesse iallefall, så da blir det nok Michelle eller Iselin. Endelig får vi brukt for navnene vi har tenkt på. Har morkaken forran, så det er nok en av grunnene til at jeg ikke kjenner så masse. Men når jeg bare er 17 uker så kan jeg jo ikke vente allverdens med spark heller Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshine Skrevet 15. mars 2011 #1382 Del Skrevet 15. mars 2011 Så bra! Det er som regel helt fint, men vi gravide klarer å bekymre oss for alt, alltid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerfuglen1982 Skrevet 15. mars 2011 #1383 Del Skrevet 15. mars 2011 Så bra alt var fint på UL Gratulerer med ei jente Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 15. mars 2011 Forfatter #1384 Del Skrevet 15. mars 2011 Så bra alt stod bra til med den lille prinsessa i magen!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 15. mars 2011 #1385 Del Skrevet 15. mars 2011 Ja, jeg ble så glad når jeg så hun bevegde på seg inni der I dag har jeg jo faktisk følt jeg har kjent litt småkribling i magen, og det kan nok stemme Har tenkt litt på jente den siste dagen for magen er mye rundere nå enn sist. Det har liksom fordelt seg litt mer på hoftene og sidene, noe som visst er typisk når man venter jente (om man skal følge kjerringrådene) Tenk at vi skal ha ei lita jente, litt ekstra gøy er det jo med en av hver da. Selvom det ikke spiller noen rolle hva det blir så er jeg litt ekstra forelsket i magen nå Storebror her har fått blå øyne etter pappaen sin, nå satser vi på at jenta får brune etter meg Nå skal jeg handle på kid i helgen iallefall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missLynch Skrevet 15. mars 2011 #1386 Del Skrevet 15. mars 2011 Så bra at alt var i skjønneste orden på ultralyden, Minni! Ingenting som er bedre enn dèt. Interessant å få flyttet terminen- dette er jeg spent på også. Plutselig er man kortere eller lenger på vei, ganske pussig :gjeiper: Er det veldig vanlig å få flyttet den med flere dager etter UL? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Møffi Skrevet 15. mars 2011 #1387 Del Skrevet 15. mars 2011 Vi har TFK joggester twist og en ting du skal være klar over er at det ikke er alle bagasjerom som er lange nok til å ha bagen oppå understellet. Bagdelen må tas av for å slå sammen vognen og i en bil vi prøvekjørte (tror det var en Toyota) så måtte bagen stå ved siden av understellet. Dette kan være veldig upraktisk siden den da tar nesten hele bagasjerommet og poser/bagasje må stables mer rundt omkring. Vi endte med en annen bil som har stort nok bagasjerom til at understell og bag bare tar opp halve delen og man har da plass til andre ting ved siden av. Skjønner? Prøv vogna i bagasjerommet på bilen før dere kjøper. Ellers er denne siden kjekk i jungelen av vogner: http://www.barnevognguiden.no/Treningslogg: gikk opp og ned trappen til 2.etg 10 ganger på søndag. Da var jeg nokså andpusten. Deretter var det 8 pushups og endel sånne skrå ryggøvelser (løfte høyre arm og venstre bein) og krumme ryggen + skyte rygg. Jeg burde trene mer på rygg og holdning... Okei, takk for tips! Har sett på barnevognguiden, men syns den er like mye jungel som alt annet jeg :gjeiper: Flink du er som trener Blir litt styrke foran tv her i dag også + at jeg har gått til og fra toget og til butikken Nå er det hjemmelagdeburgere til middag Da har vi vært på ultralyd og hjertet banket som bare det En herlig følelse Vi skal ha ei lita prinsesse og terminen ble flyttet med halvannen uke. Synes det var mye med tanke på at jeg vet når eggløsningen fant sted, så vi tar nok en ul ekstra. Så da er jeg plutselig bare rett over 17 uker. Alt så bra ut med lille prinsesse iallefall, så da blir det nok Michelle eller Iselin. Endelig får vi brukt for navnene vi har tenkt på. Har morkaken forran, så det er nok en av grunnene til at jeg ikke kjenner så masse. Men når jeg bare er 17 uker så kan jeg jo ikke vente allverdens med spark heller Gratulerer så mye med jente minnimusepus Fine navn dere har også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Myzia Skrevet 15. mars 2011 #1388 Del Skrevet 15. mars 2011 Jeg ble akkurat påminnet at pollensesongen er i anmarsj. Er det flere av dere med pollenallergi? Jeg har vanligvis tatt kortisonsprøyte men det spørs det vel om jeg får lov til i år. Har noen av dere andre pollenallergi? Hva gjør dere? Jeg har bestilt meg legetime på fredag, men jeg lurer på hva andre leger råder sine gravide til Jeg sliter også veldig med pollenallergi, og tar vanligvis piller fra februar/mars for å holde det i sjakk. Jeg har ikke begynt enda, og glemte helt å spørre legen forrige gang. Men tidligere sa hun at astmamedisin og allergipiller var helt ok. Hold oss gjerne oppdatert på hva din lege sier! Jeg blir helt slått ut uten... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meaty Skrevet 15. mars 2011 #1389 Del Skrevet 15. mars 2011 Okei, takk for tips! Har sett på barnevognguiden, men syns den er like mye jungel som alt annet jeg :gjeiper: Jeg er helt enig! Det er så vanvittig mye å ta hensyn til når det gjelder å velge rett vogn. Jeg har hittil bare brukt nettet til å prøve å finne ut hva som kan være interessant. Et av våre kriterier er at understellet til vogna skal ta liten plass i bilen, for vi har en Peugeot 107 og det er en av de minste bilene som finnes... Det blir ikke aktuelt å kjøpe ny bil enda, så i verste fall får vi legge ned halve bakseteryggen hvis vi ikke får plass i bagasjen. Men jeg har lest at noen med denne bilen har fått plass til Bugaboo Cameleon, er det noen som har erfaring med den? I dag er jeg 17 uker, og jeg er ganske sikker på at jeg følte en liten dult inni der i natt. Men, som førstegangs er det jo ikke så lett å vite hva man skal kjenne etter. Ellers har jeg opplevd noe veldig rystende i dag, som ikke angår babyen egentlig, men mer hvilke følelser som er i sving om dagen. Jeg skriver det som en spoiler, for jeg vil advare om at dette er veldig ubehagelig å lese. Så ikke les dette dersom du ikke vil bli opprørt, det er triste greier. Jeg mener ikke å skremme noen, og jeg håper ingen hater meg for at jeg poster dette, men det er så mange vonde følelser som surrer rundt i meg nå. Igjen, ikke les dette hvis du ikke vil bli opprørt!! Det har seg altså sånn at samboeren min er fra Belfast, og det er der vi befinner oss nå. Foreldrene hans hadde egentlig syv barn. To av barna døde da de var hhv 4mnd og 11mnd gamle, med ett års mellomrom. Dette var på 60-tallet, og rett før konflikten startet for alvor. Barna ble gravlagt på en gravlund i nærheten, men da "the troubles" startet rett etterpå, og byen ble "delt", ble det slik at gravlunden havnet i et katolsk område (Falls road) mens min samboers familie er protestanter (fra Shankill). Det har derfor i flere tiår vært veldig risikabelt for dem å besøke graven, de har rett og slett ikke turt, og de fikk aldri satt opp noen gravstein. De seneste årene har det jo roet seg betraktelig her, men folk har fortsatt kviet seg for å besøke gravlunden, fordi så mye av frykten sitter igjen i folk. Men nå har min samboer sagt at nok er nok, disse to små som døde den gangen fortjener å få en gravstein. Så i dag har vi vært der oppe sammen med moren hans og søsknene, og vi fant graven. Den var helt umarkert, det var bare en plenflekk der. Vi la ned blomster, og familien har nå bestemt seg for å sette opp en gravstein. Dette var både en fin, og en vond opplevelse. Jeg kunne ikke helt skjønne hvorfor de ikke hadde gjort dette før, men søsteren hans fortalte meg at det hører andre ting til historen, som har gjort det vanskelig for dem. (Nå kommer den verste delen) Gravlunden ble etter hvert mer og mer en katolsk gravlund, siden den lå i et katolsk område. Området er inngjerdet, med høye jerngjerder med pigger på. En natt var det en gjeng med protestanter (paramilitære) som brøt seg inn der. Gravlunden har et område hvor dødfødte barn er gravlagt. Disse hadde da åpnet disse gravene, og hengt de døde barna opp på piggene på gjerdet! Det verste var at da hun fortalte meg dette, sto vi rett ved det gjerdet for det var fortsatt der. Jeg knakk fullstendig sammen, da gikk det opp for meg hvor vanskelig det må ha vært for dem å dra dit i dag. Det ligger så mye under overflaten i denne konflikten. Hvordan kan mennesker være så forferdelig onde? :grine: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mjau-mjau Skrevet 15. mars 2011 #1390 Del Skrevet 15. mars 2011 Her har vi bestilt Emmaljuna Nitro City. Litt skeptisk til svingbare hjul foran til vinteren men de kan låses så håper på det beste. Var og testet den på Rudo og den virket så lett å manøvrere og for meg som har vonde skuldre så føles det veldig greit å ha en vogn som svinger lett. Her blir det også mye kollektivkjøring (t-bane/buss/trikk)og da er det greit å ha en liten og nett vogn. Simo-vognene blir alt for store... Lille*Trille: På barnas hus har de tilbud på Brio Go nå! Ca 3200,- inkl bag og sportsdel. Hvis du bestemmer deg for den Minnimusepus: Gratulerer med jenta i magen Da blir det moro med shopping! Kunne også tenkt meg å ta en runde på KID/Princess, men tror ikke lommeboka tillater det denne måneden. Må prioritere å kjøpe nye dører først... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 15. mars 2011 #1391 Del Skrevet 15. mars 2011 Så bra at alt var i skjønneste orden på ultralyden, Minni! Ingenting som er bedre enn dèt. Interessant å få flyttet terminen- dette er jeg spent på også. Plutselig er man kortere eller lenger på vei, ganske pussig :gjeiper: Er det veldig vanlig å få flyttet den med flere dager etter UL? Ja, jeg må si jeg ble ganske overrasket. Det er vanlig å bli flyttet noen dager pluss minus, men om du er sikker på siste mens så pleier det vel å stemme sånn tålig. Det er rart å plutselig bare være 17 uker, he he. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 15. mars 2011 #1392 Del Skrevet 15. mars 2011 Interessant å få flyttet terminen- dette er jeg spent på også. Plutselig er man kortere eller lenger på vei, ganske pussig :gjeiper: Er det veldig vanlig å få flyttet den med flere dager etter UL? Jeg ble jo flyttet frem 8 dager. Først var det 6 dager frem ved tidlig UL, så 8 dager på den ordinære. Jeg og syns det er litt merkelig og det virker som de bare mener at da har befruktning skjedd før eller etter beregnet EL, men jeg og sikkert mange andre her tok jo både El-tester og alt for å bli gravide, så jeg lurer bare på om noen fosteret rett og slett vokser raskere/saktere enn andre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 15. mars 2011 #1393 Del Skrevet 15. mars 2011 Gratulerer med jente Minnie!! Så koselig Og meaty: det er grusomt hva noen får seg til å gjøre. Godt at familien til din kjære har tatt steget videre da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshine Skrevet 15. mars 2011 #1394 Del Skrevet 15. mars 2011 For en forferdelig historie Meaty! Det finnes så mye grusomhet i denne verden Det må ha vært utrolig sterkt å være med! mjau-mjau: Det er de små hjulene som gjør at jeg ikke tør å bestille den vognen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VirreVapp Skrevet 15. mars 2011 #1395 Del Skrevet 15. mars 2011 (endret) Jeg ble akkurat påminnet at pollensesongen er i anmarsj. Er det flere av dere med pollenallergi? Jeg har vanligvis tatt kortisonsprøyte men det spørs det vel om jeg får lov til i år. Har noen av dere andre pollenallergi? Hva gjør dere? Jeg har bestilt meg legetime på fredag, men jeg lurer på hva andre leger råder sine gravide til Spurte legen om dette på første kontrollen. Han sa i alle fall at kortisonsprøyte var utelukket, men husker ikke heeelt hva han sa om tablettene.. Kunne i alle fall bruke øyedråper og nesespray(innenfor rimelighetens grenser).. Uff, gruer meg. Etter jeg oppdaget kortisonsprøyta fikk jeg et nytt liv, så blir en "spennende" vår. Heldigvis bare bjørka, så er jo relativt kjapt overstått. Men moro er det IKKE. Skal ikke til legen igjen før midten av april,men hvis pollensesongen virkelig setter inn før dette(noe den ofte gjør), får jeg kanskje fremskynde timen Og Meaty; For en FÆL historie Endret 15. mars 2011 av VirreVapp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshine Skrevet 15. mars 2011 #1396 Del Skrevet 15. mars 2011 Spurte legen om dette på første kontrollen. Han sa i alle fall at kortisonsprøyte var utelukket, men husker ikke heeelt hva han sa om tablettene.. Kunne i alle fall bruke øyedråper og nesespray(innenfor rimelighetens grenser).. Uff, gruer meg. Etter jeg oppdaget kortisonsprøyta fikk jeg et nytt liv, så blir en "spennende" vår. Heldigvis bare bjørka, så er jo relativt kjapt overstått. Men moro er det IKKE. Skal ikke til legen igjen før midten av april,men hvis pollensesongen virkelig setter inn før dette(noe den ofte gjør), får jeg kanskje fremskynde timen Ikke sant? Jeg har aldri likt våren før jeg oppdaget sprøyta. For første gang i mitt liv har jeg vært våken, opplagt og kunne vært ute! Jeg reagerer litt på burot, men hovedsaklig bjørk. Den reagerer jeg til gjengjeld veldig på Jeg tror ikke jeg takler en vår uten særlig medisinering, da ber jeg rett og slett om gradert sykemelding for jeg er allerede mer enn trøtt nok! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VirreVapp Skrevet 15. mars 2011 #1397 Del Skrevet 15. mars 2011 Jeg er "heldigvis" sykemeldt allerede.. Hadde ikke klart å jobbe hvis jeg blir som jeg pleide før kortisonsprøyta. Da måtte jeg være hjemme fra jobb flere ganger i den verste perioden. Du får jo sykemelding uten problem hvis du trenger det. Er jo bare noen uker det er virkelig ille med den bjørka... Akkurat samme med meg forresten, reagerer litt på burot, men MASSE på bjørk. Heldigvis har jeg aldri reagert på gress, da går man jo hele sommeren i tillegg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diabla Skrevet 15. mars 2011 #1398 Del Skrevet 15. mars 2011 Ang allergi: Jeg har både pollen og støvmidd allergi, så jeg går på allergi tabletter hele året.. Fikk da noen tabletter som het Plaramin, men de er ikke veldig lett å få tak i lenger.. så jeg lurer på hva jeg skal ta da.. men de som lager Loradatin tabletten sier at de er sikre å bruker under gravidtet, men siden det ikke er forsket så voldsomt på dem enda, vil helst legene ikke gi dem. og gir heller denne Polaramin. Men om de går ut da, får man vel ta Loradatin? Er avhenging at tablettene, ellers nyser jeg ca 50 ganger om dagen og er tett konstant i nesen... :S Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VirreVapp Skrevet 15. mars 2011 #1399 Del Skrevet 15. mars 2011 Fant denne artikkelen.. Men det beste er nok uansett å råføre seg med legen sin. Er jo ikke bra hvis man som gravid får pusteproblemer etc heller.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mjau-mjau Skrevet 15. mars 2011 #1400 Del Skrevet 15. mars 2011 Lille*Trille: På barnas hus har de tilbud på Brio Go nå! Ca 3200,- inkl bag og sportsdel. Hvis du bestemmer deg for den Sorry! Jeg må korrigere meg selv her, det var ikke go men singdet var tilbud på... mjau-mjau: Det er de små hjulene som gjør at jeg ikke tør å bestille den vognen. Skjønner i grunn det, vi bestemt oss for å ta sjansen. Hvem vet, kanskje vi liker den og kanskje ikke. Har lest diverse tester og hørt med andre og noen elsker den og andre hater den... Som det er med alt annet så er det delte meninger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå