Gå til innhold

Skravletråd

MonThe

Anbefalte innlegg

Jeg var til legen da jeg var 11 uker på vei, og da jeg var i uke 14 ringte jeg og spurte. Men her viste det seg at de hadde sendt ut brevet to dager etter jeg var til legen, bare det at det var kommet bort i posten. Er også utålmodig kjenner jeg. Fikk jo menstermin 28 juli: så min ultralyd er bassert på den. Har jo vært til ekstra ultralyd i uke 12 og fikk da ny ultralydtermin til 5 august; noe som stemmer bedre med mine lange syklusser. Så dvs at jeg er 17+2 under denne ultralyden: men skal ikke klage da jeg er så spent om de kan se kjønn... :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oi, det var jo kjapt reagert fra sykehuset da. Kunne aldri se for meg at en offentlig instans sende ut noe som helst så raskt etter en henvisning, men det er jo godt det forekommer :ler: Kanskje er er jeg heldig og har fått brevet i dag når jeg kommer hjem. For venninnen min som har termin 4 uker før meg tok det ca 2 uker fra hun var hos legen til hun hadde innkallelsen fortalte hun meg. Men hvis jeg ikke husker feil fra forrige svangerskap fikk jeg ikke innkallelsen før i uke 16, og da var jeg hos legen til første kontroll i uke 9 eller 10, så den gangen tok det lang tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får det når jeg har gått mye. Var veldig mye "sliten" helt nederst når jeg gikk med L. Ikke vondt men det verket og prikket, visstnok helt vanlig :)

Vet ikke om det er slik du har det, det er jo 100 forskjellige måter å føle det på :sjenert:

Du er glad i mat Line, har lest mye i dagboka di:)

Har du noen forslag til sunne og rimelige middager?

Prøver å være ekstra bevisst på dette med kjøtt/fisk/kylling og sunn mat nå i graviditeten, men det er jammen dyrt å være sunn :sjenert:

Tenker å lage litt grønnsakssuppe og grønnsaksgrateng, men vi får besøk i helgen av min søster på 11 og ei til så vi trenger forslag til sunn helgemat. Og ikke for avansert, har sett noen av oppskriftene du bruker og jeg må si jeg er imponert :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har de siste dagene hatt en god del kramper i magen pga hoste. Bøyer jeg meg eller gjør noe fysisk; øker dette på og gjør enda mer vondt. Holder jeg meg i ro kjenner jeg mindre til smertene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det sitter inni "muse-beinet" hos meg. Magen blir noe helt annet på en måte :ler: Har kjent press noen uker nå, men i dag var det skikkelig ubehagelig å reise seg fra sittende stilling, og å gå.. Må innrømme at jeg blir litt bekymret. Jeg VIL IKKE bli en av de totalhandikappede pga bekkenløsning! Men jeg kjenner ingenting når jeg sitter rolig altså.. ;)

Minni: Jeg skal sove på det, så kommer jeg tilbake til deg i morgen tidlig :):kokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en del rare magevondter her også, til tider nokså ubehagelig egentlig. Er vel bare stikkinger og sånt, men du kan jo nevne det for jordmor i morgen da line :)

Har forresten ikke noe særlig kjønnsfølelse på deg, men tipper gutt :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til på ul i morgen både Line og Tanten :)

Spennende å høre hva dere har i magene deres.

Har handlet inn allerede Line, men kom gjerne med forslag, alle sammen :)

Ellers er det jo en god idé å spørre jordmor om vondtene i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir gjerne med og snakker om matinspirasjon!

I morgen tenkte jeg å prøve en ny pastasaus jeg fikk av en venninne. Chem fresh (bare stavet riktig), tine kremost med pepper og litt søt chillisaus var det vel. Strimlet kylling (kostet ca 29kr på rema for en pakke), litt bacon og vårløk. Har kjøpt fersk pasta.

Jeg har vært alenemor i 2,5 uke og slitt litt med middager. Det har blitt til at jeg enten har tatt meg noen børdskiver før jeg henter henne i bhg og dermed ikke er sulten når hun spiser, eller at jeg mister fullstendig matlysten på den kjedelige middagen. (Hun spiser nesten bare fiskepinner, grov pasta og ris + dipp og har blitt veldig bortskjemt denne tiden...)

I kveld kommer mannen hjem og fra nå av blir det forhåpentligvis enklere. Det jeg først og fremst må bli flinkere til er å få i meg nok grønnsaker og frukt. Og fisk! Men bare jeg snakker om det så kjenner jeg at jeg har mer lyst på rista brød... Og det har jeg spist ganske mye av under denne graviditeten.

I kveld kuttet jeg opp et eple og en appelsin og spiste mens jeg lå på sofaen. Det er jo riktig så godt når det først kommer i munnen!

Frukt som mellommåltid på jobb er jo også godt, men i det siste har det skortet på innkjøpet og da er det jo vanskelig å få til. Åh, alt skal bli så mye bedre når mannen kommer hjem og vi er to til å gjøre alt mulig!!!! Ikke lenge igjen nå :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan lager du denne pastaretten da, kiri? Hørtes god ut :)

Jeg prøver å få til 5 om dagen + to fiskemiddager i uken, men som regel blir det bare 3-4 om dagen :sjenert: Noen uker er bare middag kjempekjedelig!

Mannen er borte her også, gleder meg skikkelig til han kommer hjem nå :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang bekkenplager: Jeg sliter mye med halebeinet om dagen. Sitter jeg mye får jeg vondt i halebeinet og enkelte bevegelser gjør også vondt der. Heldigvis er det ikke veldig plagsomt, for når det gjør vondt trenger jeg bare å bevege meg litt. Verre er det når jeg kjører bil langt, eller sitter i møter for da er det ikke bare å reise seg å gå rundt.

Vi har flyttet på jobben i dag, og selv om jeg bare pakket ned i pappesker kjente jeg det godt i magen. Jeg orker ikke så mye bøying skjønner jeg.

Ellers merker jeg presset på innvollene godt, og kondisen er helt på trynet. Jeg puster og peser, og på kveldene må jeg ta av meg bh'en fordi det presser for mye. :sukk: Jeg burde vel egentlig komme i gang med kondistrening så fort som mulig.

Endret av Sunshine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også vondt i halebenet! Fikk tips om å sitte mykt (f.eks. ha med pute hvis jeg vet jeg skal sitte på myke stoler)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Endelig er dagen kommet for ultrlyd. :goodbye:

Er SÅ spent. :jepp:

Jaaa!!!! :hoppe: :hoppe:

Minnie: Jeg er fortsatt ikke særlig inspirert og i hvert fall ikke på spesielt sunne retter :ler: Hos oss går det utrolig mye i lettvinne middager for tiden som ferdiglagde pannekaker, grøt og suppe. Dvs lite grønnsaker. Men jeg spiser i hvert fall 2 frukter om dagen ;)

Pasta, som Kiri sier, pleier vel å falle i smak hos 11-issene? Ikke spesielt sunt, men veldig godt. Siden det er helg ville jeg kanskje lagd lasagne :jepp: Grønnsakslasagne om man skal være ekstra sunn (har aldri lagd selv, men med auberginer etc).. :sjenert:

Fredag!! :skya:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også vondt i halebenet! Fikk tips om å sitte mykt (f.eks. ha med pute hvis jeg vet jeg skal sitte på myke stoler)

Harde stoler mener du kanskje? Det er i allefall det som er verst for meg...

Ellers så jeg på vekta i dag at kostholdet har sklidd kraftig ut de siste ukene :sjenert: 2,5 kg opp på 3 uker... Hjelpes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grønnsakslasagne er genialt! Jeg lager opp en stor ildfast form, og fryser ned porsjonspakker, så jeg har lett tilgjengelige middager..

Lager saus av gulrot, paprika, hvitløk og løk + hakkede tomater (smak til med salt og pepper). Lager deretter lasagne med vanlige pastaplater + grønnsaker (sopp, sjalottløk, aubergine, squash, brokoli - de tre første bør stekes litt først så vannet trekkes ut!) + cottage cheese. Sistnevnte brukes istedet for ostesaus - og gir en litt sånn gummiaktig konsistens - men veldig godt!

Legg lagvis - og strø god ost over!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til du også, Line. :klemmer:

Har også laget fiskelasagne i barnehagen hvor jeg jobber:

ungene elsker den og plutselig er det lett å få i barna fisk. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Da har vi vert på UL og sett en sprell levende baby som vinket til mamman og pappan sin! :rodmer:

Visste dere forresten at man helst ikke skal gå på do rett før UL!!!!????

Det har jeg ikke fått beskjed om, og det stod ikke i innkallelsen! Så jeg gikk jo på do 15 minutter før!

Er visst litt vanskeligere å undersøke da, for når blæren er tom synker livmoren lenger ned.

Bare nevner det så dere som ikke har vert enda kan huske det, i tilfelle dere heller ikke har fått beskjed :)

Da må jeg løpe på jobb, ha en fin dag damer! :goodbye:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...