flickan Skrevet 21. februar 2011 #981 Del Skrevet 21. februar 2011 Jeg vet mange har stor glede av babygym. Vi fikk en kjempeflott i gave, men sønnen min fantes ikke interessert i den, så vi solgte den etterhvert. Jeg vil si det er en ting man ikke MÅ ha, og hvertfall ikke allerede før ungen er kommet, kanskje la ungen prøve en hos venner/familie/helsestasjon før man går til anskaffelse. Dt var mitt tips Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
barnehagetanten Skrevet 21. februar 2011 #982 Del Skrevet 21. februar 2011 Selve babyen tar ikke så stor plass: men tilbehøret gjør... hehe Begge mine gutter hadde stor glede av babygym; men om en "må" ha det? Hva trenger egentlig en baby? Pupp/bleie/klær... Men så er det mye som er kjekt å ha. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 21. februar 2011 #983 Del Skrevet 21. februar 2011 Har også vært hos jordmor uke 7 + 12 + 16 og skal hver 4 uke fremover. Vi får nok litt ekstra oppfølging vi gamlingene Jeg syns i alle fall det er fint Dere andre får sikkert oftere om dere fremlegger det som et ønske godt de passer på dere, hehe :gjeiper: Vi har hatt mye glede av babygym men kjøpte det ikke før L var noen uker gammel. Han elsket å ligge å kikke på den og ta på lekene. En annen ting vi har hatt mye glede av, som mange mener er tull, er lekegrind. Vi har for vår del 2 hunder og da er det godt å få babyen opp fra gulvet. Han koste seg masse i den og den ble brukt som sovested også. Brukte den mindre når han var rundt 4-5 mnd, da ville han heller rundt på gulvet å åle seg fremover. Men også da var det veldig greit å ha et sted å sette han for å leke når jeg skulle sette på en vask etc. Når det gjelder kontroller så har jo vi vært på to ul allerede, men med unntak av dem har jeg vært på kontroll i uke 12,15 og ul i ukee 18. Jeg er jo sykemeldt og må derfor innom legekontoret for eventuell ny sykemelding. Sist var jeg på kontroll hver 4 uke om ikke oftere, nå tar jeg det veldig mye mer med ro. Skal på kontroll igjen i uke 20 pga sykemeldingen. For dere som går 8 uker mellom kontrollene, det går jo an å bare levere inn en urinprøve for å ha gjort det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
barnehagetanten Skrevet 21. februar 2011 #984 Del Skrevet 21. februar 2011 Ignårerte den biten om eldre gravide de passer ekstra godt på... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nyva Skrevet 21. februar 2011 #985 Del Skrevet 21. februar 2011 Er det noen flere som begynner å føle seg "fulle" i magen? Jeg har begynt å føle meg ukomfortabel, men jeg syns egentlig det er litt tidlig. Det er jo 20 uker igjen! Har sure oppstøt som er plagsomt også, men det er vel kanskje ikke så mye å klage over. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 21. februar 2011 Forfatter #986 Del Skrevet 21. februar 2011 Jeg tok toxotest etter at jeg var i Egypt, syns det er greit å vite at alt er i orden jeg da men... Om du har testet negativt for toxo tidligere, så kan en det. Om en ikke har testet i det hele tatt tidligere er det ikke vits i, for da vet de ikke om du har hatt det fra før eller om du fikk det på turen. Legen min tok ikke på meg i det hele tatt. Er vist dyre tester og litt unødvendig mener mange. Jeg har allerede tatt toxotest iforb med de vanlige blodprøvene, det var visst vanig det når man hadde katt så legen min. Den var negativ, så da bestiller jeg meg time når jeg kommer fra ferie og ber om en til! Er det noen flere som begynner å føle seg "fulle" i magen? Jeg har begynt å føle meg ukomfortabel, men jeg syns egentlig det er litt tidlig. Det er jo 20 uker igjen! Har sure oppstøt som er plagsomt også, men det er vel kanskje ikke så mye å klage over. Vet ikke helt om det er dette du mener, men jeg kjenner allerede at magen kan begynner å bli stor, f.eks. når jeg skal bøye meg og knyte skoene etc, nesten så den blir litt i veien noen ganger Har også hatt litt sure oppstøtt / halsbrann den siste uken, uten å ha spist noe spesielt, har egentlig ikke tenkt over at det har noe med graviditeten å gjøre, men det har kanskje det?? (alt det rare som følger med altså! ) Oog, vi klager ikke, vi bare sier! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 21. februar 2011 #987 Del Skrevet 21. februar 2011 Ignårerte den biten om eldre gravide de passer ekstra godt på... Er det noen flere som begynner å føle seg "fulle" i magen? Jeg har begynt å føle meg ukomfortabel, men jeg syns egentlig det er litt tidlig. Det er jo 20 uker igjen! Har sure oppstøt som er plagsomt også, men det er vel kanskje ikke så mye å klage over. Åh, ikke s det engang. Spiste et rundstykke til kvelds noe jeg ikke skulle gjort. Har ubehag helt opp i ribbeina og kjenner halsbrannen komme. Hele systemet er mye tregere som gravid, ikke rart at en føler seg oppblåst eller ekstremt mett. Må lære meg å spise frukt til kvelds istedet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 21. februar 2011 #988 Del Skrevet 21. februar 2011 Oog, vi klager ikke, vi bare sier! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nyva Skrevet 21. februar 2011 #989 Del Skrevet 21. februar 2011 Åh, ikke s det engang. Spiste et rundstykke til kvelds noe jeg ikke skulle gjort. Har ubehag helt opp i ribbeina og kjenner halsbrannen komme. Hele systemet er mye tregere som gravid, ikke rart at en føler seg oppblåst eller ekstremt mett. Må lære meg å spise frukt til kvelds istedet Ja, akkurat sånn er det. MonThe, skal huske at vi bare nevner det ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshine Skrevet 21. februar 2011 #990 Del Skrevet 21. februar 2011 (endret) Ja jeg er også mye stappa. Å bøye seg er et lite helvete allerede, og jeg har hatt en del halsbrann til jeg oppdaget at melkeprodukter er redningen for noen dager siden. Jeg må kaste BH og klær som strammer på kvelden for da får jeg ikke puste lenger. Hvordan skal dette bli? Jeg kjenner forresten at jeg er veldig sliten om dagen. Kan være etterheng fra ferien, men hvis ikke så spørs det om jeg ikke skal krype til korset om noen uker og spørre om mulighet for en liten sykemelding. Hver dag blir jeg kjempetrøtt tidlig på ettermiddagen og hodepinen kommer snikende i 13-14-tiden. Flere ganger i uka kjører jeg hjem med et halvt øye åpent pga den trykkende smerten i hodet Jeg håper det gir seg... Endret 21. februar 2011 av Sunshine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshine Skrevet 21. februar 2011 #991 Del Skrevet 21. februar 2011 Apropos fordøyelsen: Jeg ble mye bedre etter at jeg begynte med loff! Ikke at jeg skjønner hvorfor, men nå går jeg på do minst annenhver dag kontra, 1-2 ganger i uka Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Myzia Skrevet 22. februar 2011 #992 Del Skrevet 22. februar 2011 (endret) Dere som har barn fra før: Trenger man baby-gym? Jeg har forelsket meg i en, men dumt å kjøpe om det ikke kommer til nytte.. Hva er eventuelt viktig å tenke på når man kjøper baby-gym? http://www.amazon.com/Lamaze-Space-Symphony-Motion-Gym/dp/B0029F1O72 Fant en dyrere en med noe regnskog-tema, men nå finner jeg den ikke igjen.. :gjeiper: edit: jeg fant den! http://www.amazon.com/Fisher-Price-Rainforest-Melodies-Lights-Deluxe/dp/B000FFL58Q/ref=sr_1_3?ie=UTF8&s=baby-products&qid=1298313849&sr=1-3 Vi har den med regnskog-tema, (eller en lignende iallefall) veldig søt! Fikk den med da vi kjøpte vognen, egentlig brukt av en "venne-baby", men hun hadde nesten ikke brukt den.. Får se hva vår baby synes om den! Er det noen flere som begynner å føle seg "fulle" i magen? Jeg har begynt å føle meg ukomfortabel, men jeg syns egentlig det er litt tidlig. Det er jo 20 uker igjen! Har sure oppstøt som er plagsomt også, men det er vel kanskje ikke så mye å klage over. Jeg også! Føler meg helt stappa, og har gjort det en god stund, særlig på kveldene.. Hjalp ikke å ha en skikkelig runde omgangssyke, føler huden begynner å streeeekke seg! Endret 22. februar 2011 av Myzia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 22. februar 2011 #993 Del Skrevet 22. februar 2011 Må si det er godt å høre flere som begynner å merke noen av skavankene med å være gravid. Vil ikke si det er å klage, men det er godt å få luftet tankene litt I dag har jeg vært på 45 min gåtur med hundene og jaggu ble jeg ikke helt utslått. Har kommet en del snø her nede så det var tungt opp bakkene. Forøvrig tror jeg ikke jeg skal begi meg ut på så lange turer pga bekkenet. Sunshine: Loff det er jo egentlig en versting for fordøyelsen. Så vittig at det har hjulpet. Melk er kjempefint for halsbrann, drakk mye av det med L før jeg måtte ty til tabeletter fra midten og utover. Åh, nå gleder jeg meg til å begynne å handle inn litt til lille. Har tenkt å ta en sverigetur etter ultralyden å kikke litt, så får vi handlet litt også. "Harrytur" er alltid moro Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshine Skrevet 22. februar 2011 #994 Del Skrevet 22. februar 2011 Ja ikke sant det er snodig med loffen? Men fint for meg, jeg elsker loff Men noen sa at det har noe med fastheten på avføringen, loff gjør den myk sa hun Problemet mitt har jo vært at jeg har vært steinhard i magen og kun fått ut små harde klumper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 22. februar 2011 #995 Del Skrevet 22. februar 2011 Åh, nå gleder jeg meg til å begynne å handle inn litt til lille. Har tenkt å ta en sverigetur etter ultralyden å kikke litt, så får vi handlet litt også. "Harrytur" er alltid moro Hvor reiser dere da? Til svinesund? Finnes det noe stort "baby-senter" som har alt mulig? Jeg begynte å forberede kjære i går på at vi må begynne å handle litt. Han kunne ikke helt skjønne hvorfor vi skulle handle noe før juli Så jeg måtte forklare i det vide og det brede om panikkfølelser til høygravdide og hvordan shopping er en fin mental forberedelse på familieforøking Og lage en tur ut av det kunne jo vært kos da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshine Skrevet 22. februar 2011 #996 Del Skrevet 22. februar 2011 Jeg sjekket forresten prisen på barnevogn hos Kattis babyshop. Totalprisen blir det samme bare i svenske penger så det man vinner på er kursen. Hvis man da er så uheldig at noe går i stykker må man reise tilbake for å få det reparert, så derfor har jeg bestemt meg for å kjøpe her i Norge. Skal man kjøpe alt i Sverige tjener man selvsagt noe på det, men vi fikk kjøpt barnesete i helgen til 20% så der er det ingenting å spare på svenskehandel. Seng og stellebord kjøper vi på Ikea. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshine Skrevet 22. februar 2011 #997 Del Skrevet 22. februar 2011 Hvor reiser dere da? Til svinesund? Finnes det noe stort "baby-senter" som har alt mulig? Jeg begynte å forberede kjære i går på at vi må begynne å handle litt. Han kunne ikke helt skjønne hvorfor vi skulle handle noe før juli Så jeg måtte forklare i det vide og det brede om panikkfølelser til høygravdide og hvordan shopping er en fin mental forberedelse på familieforøking Og lage en tur ut av det kunne jo vært kos da Du kan jo si at om han ikke vil risikere å ordne alt selv kan det være lurt å begynne nå Mange anbefaler å kjøpe inn alt i løpet av 2. trimester fordi formen er svært variabel for gravide i 3. trimester. Og hva om man plutselig får en tidligfødt er det dumt å ikke ha noe klart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 22. februar 2011 #998 Del Skrevet 22. februar 2011 Hvor reiser dere da? Til svinesund? Finnes det noe stort "baby-senter" som har alt mulig? Jeg begynte å forberede kjære i går på at vi må begynne å handle litt. Han kunne ikke helt skjønne hvorfor vi skulle handle noe før juli Så jeg måtte forklare i det vide og det brede om panikkfølelser til høygravdide og hvordan shopping er en fin mental forberedelse på familieforøking Og lage en tur ut av det kunne jo vært kos da Jupps, rett på grensen. Har forresten lest at kattis er flere hundre kroner dyrere enn f.eks happyland som nok er den beste babybutikken på grensen. Du kan si at om en vogn der har 1500,- rabatt blir det jo enda mer med kursen som jo er ganske god Det er vel helst for turen sin del vi drar, men håper jo å fine noe billig der borte. Skulle vognen ryke så har de fleste butikker her i Norge de delene som eventuelt skulle mangle. Gjør mye heller det enn å kjøpe en drittvogn på nett om vi gjorde sist, den ble ødelagt allerede etter kort tid og er absolutt ingen vogn å anbefalde. Dere finner linken her, det er den izi kombi x3. Veldig billig og grei om man ikke skal mye ut å gå etc. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 22. februar 2011 #999 Del Skrevet 22. februar 2011 Vil absolutt anbefalde å begynne i 2. trimester ja, men ikke kjøp alt. Det er veldig koselig å gå å handle litt mot slutten, så lenge kroppen er med på det F.eks litt tøy, gaskluter, bleier etc. Noe jeg skal ha klart når lille kommer er morsmelkerstatning. Vi slet veldig med ammingen samt såre brystvorter. Var ikke gøy den kvelden vi hadde glemt å kjøpe nan hvor jeg gråt gjennom store deler av natten fordi jeg ammet og gruet meg til å amme. Det er bare et tips fra en 2.gangs som fikk dette rådet fra sin svigerinne men lot være å tro på det. Alt skulle jo gå så fint med ammingen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
peace Skrevet 22. februar 2011 #1000 Del Skrevet 22. februar 2011 Hvor reiser dere da? Til svinesund? Finnes det noe stort "baby-senter" som har alt mulig? Jeg begynte å forberede kjære i går på at vi må begynne å handle litt. Han kunne ikke helt skjønne hvorfor vi skulle handle noe før juli Så jeg måtte forklare i det vide og det brede om panikkfølelser til høygravdide og hvordan shopping er en fin mental forberedelse på familieforøking Og lage en tur ut av det kunne jo vært kos da Hehe... vitti - slik er det her også! Syns det var på tide å tenke på vogn og hvor vi skal kjøpe den evt bestille.. Fikk bare til svar: "Du er akkurat som moren din; her skal alt skje med en gang" Men mannen min er midt i eksamenstid og er nok litt stresset med det; til påske er han ferdig og da blir det nok handling Til nå har vi fått kjøpt bilstol, vippestol og babygym - og jeg har kjøpt masse fint interiørting til barnerommet!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå