Diabla Skrevet 20. februar 2011 #961 Del Skrevet 20. februar 2011 Skal på UL nesten mandag jeg.... Føler det er evigheter til... Får håpe denne uken går fort! hehe.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 21. februar 2011 #962 Del Skrevet 21. februar 2011 Åh, så spennende Sånn tenker jeg også, tror vi må bestille en ny ul om de ikke ser det. MEN, så lenge dere får vite at babyen er frisk og fin er iallefall det en lettelse. Har dere noe følelse av kjønn eller? Jeg tror litt jente... også tror jeg litt gutt Jeg vingler hele tiden, så jeg aner egentlig ikke Er så spent på hva som er inni der.. Kjente forresten en del bevegelse igjen i går etter mange dagers opphold etter første opplevelsen... koselig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 21. februar 2011 #963 Del Skrevet 21. februar 2011 Hehe, blir litt sånn. Tror det er fint å ikke føle seg bombe sikker på et av kjønnene, spennende er det iallefall Husker jeg hadde skikkelig jentefølelse med L helt til dagen før ul, da var jeg sikker på at det var gutt og det stemte Ligger å kjenner etter på kveldene nå om jeg kan kjenne noe. Er 2.gangs og har hørt at man kan kjenne det tidligere da. Mener jeg var 17 uker når jeg kjente det ordentlig med L. Så spennende med gravid-trening, skulle ønske jeg bodde på den kanten av landet, hadde vært moro å forsøkt det. Men jeg skal svømme en gang i uka og forsøke å gå en tur eller to med hundene. Nå har jeg faktisk ork til det også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 21. februar 2011 #964 Del Skrevet 21. februar 2011 Jeg har ingen følelse for kjønn. Jeg "tror" egentlig ikke på sånt jeg. Tipper det er omtrent 50% som har "rett" følelse Av trening prøver jeg å få til 2 ganger i uken og har gjort det stabilt siden jul nå. Svømmer en dag og er på vanngym en dag. Nå må jeg gå over til vanngym begge dager pga vondt bekken. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
barnehagetanten Skrevet 21. februar 2011 #965 Del Skrevet 21. februar 2011 Har ikke noen følelse jeg heller for hva det blir: men håper jo på at denne gangen er det jenten som kommer. Er rask å legge til at en gutt er LIKE velkommen. Er 50% sykemeldt og hjemme i dag. Hoster og sliten av all hostingen: en smule kramper i magen. Må ringe i morgen tidlig for akuttime: trenger noe annen astmamedisin som kan brukes av gravide. Ellers er det full nedtelling til ultralyden på fredag her også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Myzia Skrevet 21. februar 2011 #966 Del Skrevet 21. februar 2011 Så spennende med flere som skal på ultralyd! Husk å oppdatere terminlisten med kjønn Vi har hengt opp UL-bildene på kjøleskapet - er så koselig å se den lille hver morgen.. Søte lille knøttet! Har vært på konferanse i iskalde Finland de siste dagene, og fikk skikkelig omgangssyke eller noe sånt på fredagen. Lå bare rett ut på hotellrommet og kastet opp og hadde diare - ikke noe særlig gøy! Har nesten ikke fått i meg mat hele helgen, så nå er 1,5kg borte igjen - hvis det fortsetter slik kommer jeg ikke til å gå opp noen ting i svangerskapet - tidenes slankekur! neida- kiloene kommer vel tidsnok snikende på.. Hvor ofte går dere til legesjekk? har ikke vært hos legen siden i starten av januar, og jordmor tar ikke mot til sjekk før i uke 24 visstnok.. Er så usikker på om jeg skal be om time hos lege igjen eller hva.. hmh.. Ha en god dag alle sammen, jeg har fri og kooooser meg på sofaen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 21. februar 2011 #967 Del Skrevet 21. februar 2011 Hvis du følger ordinær kontroll-frekevens er ikke neste kontroll før i uke 24. UL regnes som en kontroll, så sånn sett er det ikke så lenge siden du var på en. Men om det er noe spesielt er det selvsagt bare å kontakte legen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Møffi Skrevet 21. februar 2011 #968 Del Skrevet 21. februar 2011 Så spennende med flere som skal på ultralyd! Husk å oppdatere terminlisten med kjønn Vi har hengt opp UL-bildene på kjøleskapet - er så koselig å se den lille hver morgen.. Søte lille knøttet! Det har vi også! Kjempekoselig å se på -- Gleder meg til å høre hva dere får på ultralyd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshine Skrevet 21. februar 2011 #969 Del Skrevet 21. februar 2011 Jeg har ikke vært på kontroll siden uke 14, var på UL i uke 18 og skal til jordmor i uke 24. Det jeg synes var litt rart på UL var at de ikke gjorde noen vanlige "kontrollting". De skrev ikke opp vekt, målte ikke symfyse eller sjekket urin, så sånn sett er det 10 uker mellom kontrollene mine. Det er vel i lengste laget... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VirreVapp Skrevet 21. februar 2011 #970 Del Skrevet 21. februar 2011 Jeg har ikke vært på kontroll siden uke 14, var på UL i uke 18 og skal til jordmor i uke 24. Det jeg synes var litt rart på UL var at de ikke gjorde noen vanlige "kontrollting". De skrev ikke opp vekt, målte ikke symfyse eller sjekket urin, så sånn sett er det 10 uker mellom kontrollene mine. Det er vel i lengste laget... Jeg var på "vanlig" kontroll også omtrent samtidig med UL. Fordi UL kun var det, ikke en kontroll. Men jeg synes ikke det virker som om det er vanlig å gå på kontroll da(ut i fra forumet i alle fall)... Men legen min har satt opp time ca 1 gang i mnd fra uke 12. Hvis man ønsker, kan man helt sikkert bare bestille en legetime Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshine Skrevet 21. februar 2011 #971 Del Skrevet 21. februar 2011 Jordmor sa at siden UL var en kontroll skulle jeg ikke tilbake før i uke 24. Men så lenge jeg er i fin form spiller det sikkert ingen rolle. Skulle det være noe får jeg heller ringe fastlegen min Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
barnehagetanten Skrevet 21. februar 2011 #972 Del Skrevet 21. februar 2011 Jeg var til legen i uke 11 + 15 + 17 (ultralyd) + 19. Grunnen er at jeg har bekkenløsning + høyt blodtrykk. Vil sikkert holde et ekstra øye med meg. Forrige svangerskap gikk jeg like intervaller som dere andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 21. februar 2011 Forfatter #973 Del Skrevet 21. februar 2011 (endret) Det går nok i rykk og napp for de fleste, MonThe . Iallefall har det vært slik for meg de to forrige svangerskapene: akkurat nå føler jeg det har stagnert etter en eksplosiv mageøkning fra uke 10-15... Godt å høre at det er vanlig, og at det stagnerer Vi hadde det ikke så veldig varmt egentlig, men så lenge vi var i sola og det ikke blåste for mye var det deilig. På kveldstid var det veldig kaldt, da brukte jeg langbukse og varm jakke. Jeg har ikke vært hos lege, bare snakket så vidt det var med jordmor. Hvorfor må man til legen? :klø: Hold deg unna katter og andre dyr, det er mye toxoplasmose i de landene. Og siden du ikke kan drikke vannet må du være veldig forsiktig med ting som ikke er kokt eller skrelt, og ikke minst isbiter. Magen vokser i rykk og napp her også. Den tøt ut i uke 14 og holdt seg relativt lik til sist uke, da tøt den ut igjen Ser vektøkningen min følger med de gangene magen vokser, jeg la på meg 1,5 kilo de siste to ukene, men stod stille 4-5 uker før det. Ok, takk for info og tips Må pakke med meg en jakke og langbukse da, og ikke bare sommerklær Har hørt at man bør dra til legen etter man har væt på ferie, for å ta toxotest.. Men mulig det er bare tull? --------- Når det gjelder legetimer så har ikke jeg vært på noe kontroll siden 1. kontroll, utenom UL`en, som var slik flere beskriver, ikke noe vanlig kontroll med vekt etc. Neste blir JM i uke 24 Så spennende for alle dere som skal på UL iløpet av denne uka!! Gleder meg til å høre oppdateringer! Ønsker alle en strålende uke! Endret 21. februar 2011 av MonThe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mjau-mjau Skrevet 21. februar 2011 #974 Del Skrevet 21. februar 2011 Jeg tok toxotest etter at jeg var i Egypt, syns det er greit å vite at alt er i orden jeg da men... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 21. februar 2011 #975 Del Skrevet 21. februar 2011 Har hørt at man bør dra til legen etter man har væt på ferie, for å ta toxotest.. Men mulig det er bare tull? Om du har testet negativt for toxo tidligere, så kan en det. Om en ikke har testet i det hele tatt tidligere er det ikke vits i, for da vet de ikke om du har hatt det fra før eller om du fikk det på turen. Legen min tok ikke på meg i det hele tatt. Er vist dyre tester og litt unødvendig mener mange. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
barnehagetanten Skrevet 21. februar 2011 #976 Del Skrevet 21. februar 2011 Har heller aldri tatt toxotest i noen av svangerskapene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 21. februar 2011 #977 Del Skrevet 21. februar 2011 Jeg var til legen i uke 11 + 15 + 17 (ultralyd) + 19. Grunnen er at jeg har bekkenløsning + høyt blodtrykk. Vil sikkert holde et ekstra øye med meg. Forrige svangerskap gikk jeg like intervaller som dere andre. Har også vært hos jordmor uke 7 + 12 + 16 og skal hver 4 uke fremover. Vi får nok litt ekstra oppfølging vi gamlingene Jeg syns i alle fall det er fint Dere andre får sikkert oftere om dere fremlegger det som et ønske Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 21. februar 2011 #978 Del Skrevet 21. februar 2011 (endret) Dere som har barn fra før: Trenger man baby-gym? Jeg har forelsket meg i en, men dumt å kjøpe om det ikke kommer til nytte.. Hva er eventuelt viktig å tenke på når man kjøper baby-gym? http://www.amazon.com/Lamaze-Space-Symphony-Motion-Gym/dp/B0029F1O72 Fant en dyrere en med noe regnskog-tema, men nå finner jeg den ikke igjen.. :gjeiper: edit: jeg fant den! http://www.amazon.com/Fisher-Price-Rainforest-Melodies-Lights-Deluxe/dp/B000FFL58Q/ref=sr_1_3?ie=UTF8&s=baby-products&qid=1298313849&sr=1-3 Endret 21. februar 2011 av LineGourmet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 21. februar 2011 #979 Del Skrevet 21. februar 2011 Tror babygym er noe man ikke trenger, men som er fryktelig stimulerende for de små alikevel Sikkert ganske greit å plassere de små i vippestolen med en babygym over mens mor lager middag vil jeg tro! Men jeg må si jeg heller mer mot de løse uten matte jeg da, så en kan skifte teppet under litt oftere Er jo ikke gamle før de begyner å flytte litt på seg også og da er vel disse teppene her veldig små? Noen innspill fra dere med barn fra før? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshine Skrevet 21. februar 2011 #980 Del Skrevet 21. februar 2011 Jeg tok toxotest på de vanlige prøvene fordi vi har katter, men har ikke vært hos legen etterpå. Drar man til Egypt (som min jordmor frarådet på det sterkeste) er det stor fare for å få toxo fordi det er i veldig mye av matvarene der nede. Så etter en Egypttur hadde jeg nok sjekket på nytt ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå