barnehagetanten Skrevet 17. februar 2011 #921 Del Skrevet 17. februar 2011 Skal lunsje med en venninne i dag: må visst ha kake da ja etter alt dette pratet om kake... :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 17. februar 2011 #922 Del Skrevet 17. februar 2011 Så søt avatar barnehagetanten Kos deg på kafébesøk i dag, høres koselig ut. Jeg hadde bursdag i går så vi var ute å spiste på kinarestaurant, også spiste jeg over en halv 2 liter med is etterpå :gjeiper: Men jeg måkte i halvannen time i går da, så jeg hadde ikke såå dårlig samvittighet, var veldig godt Ha en fin dag alle sammen, jeg skal til legen i dag samt handle inn til selskap i helgen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 17. februar 2011 #923 Del Skrevet 17. februar 2011 (endret) Gratulerer med ny avatar MonThe og barnehagetanten! Og gratulerer med bursdag i går Minnimusepus Selv skal jeg være handywoman fra og med nå og til og med i morgen ettermiddag :gjeiper: *bretter opp ermene* edit: Ps: kanskje det vanker en berlinerbolle som belønning i kveld.. Endret 17. februar 2011 av LineGourmet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 17. februar 2011 #924 Del Skrevet 17. februar 2011 god tur til legen Minnimusepus Jeg liker ikke å klage, men nå kommer det.. Synes dette svangerskapet er ganske annerledes enn forrige gang. Har så mye vondter og ubehag. Er mye kvalm, og føler meg så "stinn" i kroppen hele tiden. Bekkenet, magen og ryggen verker, og jeg sover drittdårlig..Er konstant sliten og trøtt. I går hadde jeg en skikkelig drittdag, og er vel derfor jeg klager litt i dag. Blir kvalm om jeg ikke spiser, og får mageknip når jeg spiser. Og bekkenet er blitt mye verre bare de siste to dagene. Og jeg som ikke er halvveis en gang.. :cry3: Jeg hadde et supert svangerskap forrige gang, og hadde sett for meg at det skulle bli like lett denne gangen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 17. februar 2011 Forfatter #925 Del Skrevet 17. februar 2011 Gratulerer med ny avatar Minnimusepus;) Og overstått bursdag! Og god tur til legen!! En klem til deg flickan En lykke til til deg Line, som skal være handy!! Soverommet blir nok bra Her er det ikke mye som skjer i dag. Hjemme fra jobb pga dundrende hodepine ..på en annen side så våknet jeg av en skikkelig aktiv krabat der inne i magen Ha en god dag jenter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mjau-mjau Skrevet 17. februar 2011 #926 Del Skrevet 17. februar 2011 En snartur innom før jeg skal på jobb.. Kjenner jeg kunne tenkt meg å gjort som pusekatten - lagt meg i full strekk på sofaen. Men får vel bare bite i det sure eplet og komme meg på jobb... Var hos legen i dag og fikk igjen høre hjertelyden Ganske så fantastisk lyd! Alt ser ut til å stå bra til! ¨ Er fortsatt sykemeldt, men fikk iallefall kranglet meg til å jobbe 70%.. Kunne tenkt meg mer jeg men med mulighet for en halv dag fri i uka så jeg får gått til fysio... Men hun ville ha meg gradvis tilbake så da får vi leve med det.¨ Men kjenner jeg bekymrer meg for feriepengene neste år nå... Har væt 3 uker 100% sykemeldt også 6-7 uker i 50% og nå er jeg 30% sykemeldt den neste måneden. Hvordan blir det her med feriepenger? Jeg får vel fra NAV for de første 12 ukene, men hva når man er delvis sykemeldt? Vil jobben utbetale feriepenger for de prosentene jeg er på jobb? Setter stoooor pris på om noen kan gi meg svar på dette! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 17. februar 2011 #927 Del Skrevet 17. februar 2011 (endret) E Men kjenner jeg bekymrer meg for feriepengene neste år nå... Har væt 3 uker 100% sykemeldt også 6-7 uker i 50% og nå er jeg 30% sykemeldt den neste måneden. Hvordan blir det her med feriepenger? Jeg får vel fra NAV for de første 12 ukene, men hva når man er delvis sykemeldt? Vil jobben utbetale feriepenger for de prosentene jeg er på jobb? Setter stoooor pris på om noen kan gi meg svar på dette! Ja, det vil de (Og hvis jobben forskutterer lønna for NAV, vil du ikke tape feriepenger i det hele tatt.) Endret 17. februar 2011 av flickan Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mjau-mjau Skrevet 17. februar 2011 #928 Del Skrevet 17. februar 2011 Ja, det vil de (Og hvis jobben forskutterer lønna for NAV, vil du ikke tape feriepenger i det hele tatt.) Jeg får vanlig lønn fra jobben ja, de legger ut for NAV på en måte. Så da får jeg altså full feriepengepott?!?!?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 17. februar 2011 #929 Del Skrevet 17. februar 2011 Jeg får vanlig lønn fra jobben ja, de legger ut for NAV på en måte. Så da får jeg altså full feriepengepott?!?!?! Jepp Det samme gjelder under permisjonen. Fra nav får man bare feriepenger for de første 15 ukene, men når arbeidsgiver betaler ut lønna, får man for hele perioden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
peace Skrevet 17. februar 2011 #930 Del Skrevet 17. februar 2011 Jeg får vanlig lønn fra jobben ja, de legger ut for NAV på en måte. Så da får jeg altså full feriepengepott?!?!?! Men får man lønn fra jobben etter de 2 første ukene da...? Trodde det var bare de som NAV etterbetalte... Jeg er sykemeldt mine 2 første uker i mitt liv nå, men VIL tilbake etter denne perioden - ihvertfall for å prøve.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 17. februar 2011 #931 Del Skrevet 17. februar 2011 Men får man lønn fra jobben etter de 2 første ukene da...? Trodde det var bare de som NAV etterbetalte... Jeg er sykemeldt mine 2 første uker i mitt liv nå, men VIL tilbake etter denne perioden - ihvertfall for å prøve.. Noen steder forskutterer jobben lønna fra NAV, sånn at arbeidstakeren skal slippe å vente på papirmølla derfra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mjau-mjau Skrevet 17. februar 2011 #932 Del Skrevet 17. februar 2011 Jepp Det samme gjelder under permisjonen. Fra nav får man bare feriepenger for de første 15 ukene, men når arbeidsgiver betaler ut lønna, får man for hele perioden. Det er dessverre kun sykepenger jobben betaler ut i forskudd så permisjonen går via nav... Men det ordner seg vel det og Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 17. februar 2011 Forfatter #933 Del Skrevet 17. februar 2011 Egentlig rart, at det er forskjellig fra sted til sted hvordan det gjøres det der. Jeg får også lønna under permisjonen fra min arbeidsgiver, mens min søster ikke får fra arbeidsgiver men fra NAV, og går dermed "glipp" av feriepengene neste år.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 17. februar 2011 #934 Del Skrevet 17. februar 2011 Vi har kjøpt ny vogn i dag Vi kjøpte brukt vogn forrige gang, og har vært veldig fornøyd med den, men dessverre så er den blitt så slarkete at vi må han en ny til nestemann kommer. Og det ble plutselig litt akutt da styret mer eller mindre løsnet på forrige trilletur. Den har også vært så og si umulig å slå sammen de siste mnd, så det var et styr å få den i bilen selv om det gikk på et vis. Vi endte opp med å kjøpe Brio Go i brun. Håper det viser seg å være en bra vogn Vi kjøpte kun sportsdelen foreløpig, har sett på nett at noen bruker softbag i den, og vurderer å gjøre det fordi da kan vi lett "låne" bort vogna til storebror om han trenger den når vi er på tur. Men etter å ha sett den skjønner jeg ikke helt hvordan det går, for den har ikke full liggestilling, så det der må jeg undersøke litt mer :klør: Den er penere på bildet enn i virkeligheten synes jeg, men det virker som en praktisk vogn som tilfredsstiller vårt behov, og da får estetiske hensyn vike. Den ble litt finere med vinterposen oppi synes jeg da Vi har allerede prøvd den en kort tur med J, og den virker veldig behagelig å trille. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshine Skrevet 17. februar 2011 #935 Del Skrevet 17. februar 2011 Vi har bestemt oss for vogn i det minste! Det blir Emmaljunga City Cross Jeg har egentlig hatt et stort ønske om bevegelige hjul foran, men Emmaljungaen hadde så mange andre av kravene våre, og dessuten har vi mest bruk for en vogn som tåler litt røft føre så da blir det det. Vi får heller vurdere en brukt vogn om vi ser at vi har behov for bevegelige hjul senere Ang vekt så gikk jeg opp 2 kg de første 3 ukene og holdt meg stabil en stund, så gikk jeg opp 1 kg til og holdt meg på + 3 frem til uke 19. Nå har jeg gått opp 4,5 kg så det får vel være greit. Jeg har noen kilo for mye fra før av så jeg vil helst ikke gå opp så mye men jeg har dårligst samvittighet for manglende bevegelse og trening Jeg har vært på enda en UL nå Jeg er med på et forskningsprosjekt for bekkenbunnsmuskulaturen så da fikk jeg sniktitte litt på tirsdag. Denne damen så ingen tegn til gutt (hun lå litt feil til så det var noe vanskelig å se), så da er vi sikre på at det er jente og har handlet de første klesplaggene De rosa små plaggene er så søte! Jeg var også på Barnas hus og kjøpte dyner på halv pris på nyåpningen så nå har vi kommet i gang med shoppingen. Det jeg synes er vanskelig er hvilke størrelser man bør kjøpe og hvor mye av hva Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 18. februar 2011 #936 Del Skrevet 18. februar 2011 Jeg har vært på enda en UL nå Jeg er med på et forskningsprosjekt for bekkenbunnsmuskulaturen så da fikk jeg sniktitte litt på tirsdag. Denne damen så ingen tegn til gutt (hun lå litt feil til så det var noe vanskelig å se), så da er vi sikre på at det er jente og har handlet de første klesplaggene De rosa små plaggene er så søte! Jeg var også på Barnas hus og kjøpte dyner på halv pris på nyåpningen så nå har vi kommet i gang med shoppingen. Det jeg synes er vanskelig er hvilke størrelser man bør kjøpe og hvor mye av hva Så koselig å få hilse på igjen Vi skal neste uke for alle første gang Hvilke størrelser er det du funderer på, på dyner eller på klær? Dyner er vel vanlig å ha de minste i vogn og i kurv/vogge og så de mellomste i sprinkelsengen. (Noen bruker sikkert de minste i sprinkelsengen helt i starten også) Jeg har bare kjøpt en av de minste, men tenker jeg må ha en til så jeg slipper å ta med nattdynen i vognen når vi skal på tur. Tenker liksom at det kan bli litt travelt i lengden å måtte flytte over hele tiden? Så har jeg kjøpt et dynetrekk til hver av størrelsene. Der sa en venninne til meg: "IKKE kjøp sengesett!!! Du får lassevis i gaver!" Så det er vist tydeligvis en ting hun fik mye av, så kanskje greit å bare ha ett nå i starten og så heller kjøpe mer om vi ser at vi ikke får I klær tenker jeg at man må ikke kjøpe noe særlig i str 50. Får man en plugg på bortimor 4 kg så tror jeg ikke de passer noe spesiellt lenge Jeg har kjøpt en pakke med 3 omslagsbodyer i str 50, og noen få tynne bommulsbukser med ben på. Resten er i 56. Så får vi heller handle det vi trenger om babyen ikke er så stor når han kommer ut Aner ikke hvilken str det er vanlig å få barselgaver i, men der kommer jo somregel endel klær Når jeg kjøper til noen, havner jeg stort sett på str 62, for jeg tenker at de kanskje får mye i 50/56 for man tenker nyfødt... Men kanskje de fleste tenker som meg? (Innspill fra dere som har fått barn tidligere takk ) Nærmeste barnas hus for meg er forresten 5 timers biltur unna Litt kipt, for jeg skjønner at de har mye fint Men,men - sånn er det når man bor på ukurrante steder :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshine Skrevet 18. februar 2011 #937 Del Skrevet 18. februar 2011 Det var klesstørrelser jeg tenkte på ja Dyner kjøpte jeg en av hver (en til vogn og en til seng). Både jeg og mannen var små da vi ble født så hvis det er pekepinn på hvordan vesla blir så trenger jeg nok en del i str 50. Foreløpig har jeg satset på klær i 56 og 62, og en ting i str 50. Men jeg kommer garantert til å handle mer fremover, og tenkte heller å la vær å vaske så mye av det før vi vet hva vi trenger så kan vi heller bytte. Sengetøy gjør det forsåvidt ikke noe om man har litt av. Plutselig må man skifte 2-4 ganger i løpet av en natt og da er det greit å ha litt skift. Jeg har forresten aldri sett at vennene mine har fått sengetøy, det går i klær og leker for det meste. Men sengetøy er fine gaver da! Du går ikke glipp av noe når du ikke har Barnas Hus i nærheten synes jeg Det var ikke mye jeg fant der! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerfuglen1982 Skrevet 18. februar 2011 #938 Del Skrevet 18. februar 2011 Jeg var også på Barnas hus og kjøpte dyner på halv pris på nyåpningen så nå har vi kommet i gang med shoppingen. Det jeg synes er vanskelig er hvilke størrelser man bør kjøpe og hvor mye av hva Hei Jeg er ingen erfaren mor (har ingen fra før), men vi har kjøpt en dyne i minste str og en i mellomstr. Ang klær så har vi kjøpt mest i 56, i str 50 har vi 4 bodyer og 4 bukser uten fot (jeg tenker at da kan de kanskje tøyes litt ekstra og jeg kan bruke sokker på føttene i tilfelle han er 54cm feks når han kommer..) ellers har jeg 2 pysjamaser, 2 strømpebukser og 4 par sokker + noen gode luer i 44/50. Tror ikke jeg vil kjøpe noe særlig mer i str 50 heller. Som Ruccola sier så kan det være en solid sak som kommer, og det blir kjedelig med alt man ikke får brukt. Barnas Hus er en fin butikk ja Kan klare å bruke litt penger der Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mjau-mjau Skrevet 18. februar 2011 #939 Del Skrevet 18. februar 2011 Vi har kjøpt ny vogn i dag Vi kjøpte brukt vogn forrige gang, og har vært veldig fornøyd med den, men dessverre så er den blitt så slarkete at vi må han en ny til nestemann kommer. Og det ble plutselig litt akutt da styret mer eller mindre løsnet på forrige trilletur. Den har også vært så og si umulig å slå sammen de siste mnd, så det var et styr å få den i bilen selv om det gikk på et vis. Vi endte opp med å kjøpe Brio Go i brun. Håper det viser seg å være en bra vogn Vi kjøpte kun sportsdelen foreløpig, har sett på nett at noen bruker softbag i den, og vurderer å gjøre det fordi da kan vi lett "låne" bort vogna til storebror om han trenger den når vi er på tur. Men etter å ha sett den skjønner jeg ikke helt hvordan det går, for den har ikke full liggestilling, så det der må jeg undersøke litt mer :klør: Den er penere på bildet enn i virkeligheten synes jeg, men det virker som en praktisk vogn som tilfredsstiller vårt behov, og da får estetiske hensyn vike. Den ble litt finere med vinterposen oppi synes jeg da Vi har allerede prøvd den en kort tur med J, og den virker veldig behagelig å trille. Gratulerer med vogn! Syns det virker som en fin vogn Prøvde den såvidt når vi var ute på en liten titterunde. Vi har bestemt oss for vogn i det minste! Det blir Emmaljunga City Cross Jeg har egentlig hatt et stort ønske om bevegelige hjul foran, men Emmaljungaen hadde så mange andre av kravene våre, og dessuten har vi mest bruk for en vogn som tåler litt røft føre så da blir det det. Vi får heller vurdere en brukt vogn om vi ser at vi har behov for bevegelige hjul senere Har du testet Emmaljunga Nitro City? Den er nesten prikk lik city cross'en, forskjellen er at Nitro City har to mindre svingbare hjul foran (de kan også låses om ønskelig). Vi kommer til å bestille Nitro City, må bare klare å bestemme oss for farge. Heller mest mot Dark Grey, men skulle gjerne sett den i virkeligheten først... Hvilken farge skal dere ha? Samme farge på bag og sportsdel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshine Skrevet 18. februar 2011 #940 Del Skrevet 18. februar 2011 Jeg har sett den ja, og de små hjulene vil jeg ikke ha med tanke på vinterføret vi har rundt oss. Dårlig måking, mye snø og små hjul går bare ikke... Jeg vil hakunstlær i kremfarge eller hvitt på bagdelen, og vurderer silver stitch eller grey flowers til sportsdelen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå