flickan Skrevet 15. februar 2011 #881 Del Skrevet 15. februar 2011 Grattis med gutt Myzia Åh, som jeg gleder meg til å vite om vi selv får en lillebror eller lillesøster nå Er så moro å lese om UL'ene deres og tanker og forventninger rundt det. Får smøre meg med tålmodighet, for det vel rundt 6 uker til jeg skal.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 15. februar 2011 #882 Del Skrevet 15. februar 2011 Gratulerer med en liten gutt i vente Myzia Nå har det kommet mange gutter på rappen her og jeg sier det igjen, fyll gierne ut terminlisten med et gutte eller jentefjes Er også helt med deg Flickan, veldig spent på ultralyden. Vi har fått time 15. mars så det er akkurat en måned til i dag. Rart å være en av de siste i terminklubben når jeg var førstemann sist Men veldig moro å følge med på dere som skal eller har vært på ultralyd. Dere som har fått vite kjønn; har dere begynt å handle inn og tenkt på å pusse opp etc? Jeg lå å tenkte på det i stad og kom vel frem til at det hadde vært veldig praktisk om det ble en gutt til. Vi har to rom oppe og et nede, om det blir gutt nå skal jeg male rommet som L har nå blått og stashe litt opp der. Om det blir jente må vi finne på noe annet. Da vil de bli liggende på samme rom fra babyen er 6 mnd, tipper L kommer til å flytte ned etterhvert når han blir 3-4 og trenger litt enetid. Ellers så må vi kjøpe ny vogn til lille, den er forferdelig den vi har nå. Kikker litt rundt allerede for da kan vi bruke den til L også. Vi får sjå, moro å kikke iallefall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
barnehagetanten Skrevet 15. februar 2011 #883 Del Skrevet 15. februar 2011 Gratulerer med en liten gutt i magen, Myzia. Plutselig ble det en gutteboom her inne: blir jeg med i den eller ikke? Jeg har allerede skrevet på FB til kollegaen min at jeg hadde det navnet på 1 plass: men samtidig er det jo ikke sikkert at vi får samme kjønn engang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Møffi Skrevet 15. februar 2011 #884 Del Skrevet 15. februar 2011 Gratulerer med gutt Myzia og takk for alle gratulasjoner Vi har begynt og tenke på hva vi trenger og hva vi skal gjøre med kåken, men er foreløpig bare på planleggingsstadiet da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Møffi Skrevet 15. februar 2011 #885 Del Skrevet 15. februar 2011 Ikke måte på hvor stort bilde ble heller da Jaja, her er iallefall meg Fin mage - mye større enn min!! (...) Nå har jeg blitt sylte forkjølet og savner nesespray! For det er fortsatt sånn at man ikke skal bruke det når man er gravid? Hvorfor det egentlig? Har det kommet noe bedre på markedet enn saltvann? Jeg brukte saltvannsspray, ikke spesielt god effekt, men de på apoteket sa det var eneste alterantiv... Flott magebilde Når det gjelder alles glede over UL så er jeg veldig annerledes der Jeg skjønner ikke at det jeg ser på den skjermen er et lite vesen som bor inni meg og som skal bli mitt barn. Det går liksom ikke inn og er liksom ikke noe sammenheng Nesten så det kunne vært en amerikansk film de viste Men å HØRE hjertelyden, dét går inn og er utrolig flott :hjerte: Men ikke spør meg hvorfor Jeg må innrømme at jeg syns vår UL tok veldig lang tid, jordmoren brukte over 45 min og til slutt tenkte jeg; jaaaaa, deeeeer er hodet, vi har sett det nå Men veldig gøy å se i begynnelsen altså Hei alle sammen! Jeg er ny her - har termin 18. juli, og det er ei lita prinsesse Velkommen og gratulerer med jente Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VirreVapp Skrevet 15. februar 2011 #886 Del Skrevet 15. februar 2011 Apropos nesespray.. Jeg spurte min lege om dette, er nemlig max tett i nesa. Kunne bruke vanlig nesespray innimellom, men skulle helst begrense det til kvelden slik at jeg fikk sove. Og gjerne barnespray. Saltvann hjelper ingenverdensting på meg nemlig. Og fikk beskjed om at det viktigste var at jeg faktisk fikk søvn med ok kvalitet på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 15. februar 2011 #887 Del Skrevet 15. februar 2011 Gratulerer Myzia, med gutt i magen! Støtter Minnimusepus i og oppfordre til å fylle ut terminlista etterhvert som folk vet kjønn i magen. Jeg syns i alle fall det er veldig fint å se :rødme: Kiri: skjønner deg godt ang UL og hjertelyd. Har det sånn jeg også. Lyd gjør mye større inntrykk enn bilde... (i hvert fall så langt.. ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 15. februar 2011 #888 Del Skrevet 15. februar 2011 Kan jeg spørre dere om noe? Hvor mye har dere gått opp (eller ned) i vekt frem til nå? Jeg har gått opp allerede 4-5 kg og er litt bekymret for om det er alt for mye første 16 uker? Hos jordmor på fredag hadde jeg gått opp over 2 kg bare på 4 uker... Kanskje noen som vet noe om normal-fordelingen av vektøkningen.... *liker ikke at jeg blir opptatt av dette* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 15. februar 2011 #889 Del Skrevet 15. februar 2011 Kan jeg spørre dere om noe? Hvor mye har dere gått opp (eller ned) i vekt frem til nå? Jeg har gått opp allerede 4-5 kg og er litt bekymret for om det er alt for mye første 16 uker? Hos jordmor på fredag hadde jeg gått opp over 2 kg bare på 4 uker... Kanskje noen som vet noe om normal-fordelingen av vektøkningen.... *liker ikke at jeg blir opptatt av dette* Jeg gikk ned 2-3 kg i starten. Startet på 75 kg så hadde jo plenty å klare meg på men stabiliserte meg lenge på 73 kg. Er nå oppe i 74 igjen, så er vel straks på startvekt vil jeg tro. Men mange spiser jo oftere når man gjerne blir kvalm av å vere suten, og da er det jo naturlig å gå opp litt i starten. Men greit å holde et øye med vekten syns jeg da, så kan en ihvertfall tenke over hva en spiser. Jeg prøver å spise sunt og variert. Spiser tre skiver til frokost og tre skiver til lunsj. Dette var 2 før, så jeg har økt med to skiver bare der - for dag. Pluss at jeg sjelden spiste kveldsmat før. spiste middag i 6-7 tiden og ingenting mer før jeg la meg. Nå må jeg ha kveldsmat ellers blr jeg kvalm. Som regel to skiver eller to knekkebrød. Så totalt spiser jeg 4 skiver mer hver dag nå, siden før jeg ble gravid. Hadde trodd jeg skulle legge på meg mer på grunn av dette, men det virker som om jeg rett og slett trenger det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diabla Skrevet 15. februar 2011 #890 Del Skrevet 15. februar 2011 (endret) Ang Nesespray: Forje svangerskap var jeg så tett at jeg måtte bruke nestespray omtrent hele svangerskapet, startet med saltvann men det hjalp kun i ti min, så til slutt brukte jeg otrevin, men prøvde å begrense meg til kunn kvelden, husker ikke helt om jeg brukte for barn. men uansett så resulterte dette nesespray brukent til at jeg ble ganske avhening og sår i nesen... :S jeg prøver nå å holde meg unna, og må jeg bruke så bruker jeg kunn i 7 dager max og venter litt... Og så har jeg et spørsmål. Noen her som har diabetes 2? Hvis ja hvordan føler dere det er å gå gravid da? er dere flinke til å passa på kosthold og slikt? Endret 15. februar 2011 av Diabla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerfuglen1982 Skrevet 15. februar 2011 #891 Del Skrevet 15. februar 2011 (endret) Gratulerer så mye med en i magen Myzia Må jammen meg si det er mange gutter i denne klubben nå Ang vekt har jeg gått opp ca 2 kg. De har kommet nå i senere tid, så det er nok helt vanlig håper jeg.. Tipper det kommer røynende på her fra nå og fremover. Føler nesten jeg kjenner at "esingen" har begynt Magen er jo en ting, det er bare koselig, men føler litt på lår og rompe og Helt enig med deg, tenker litt på det jeg og Prøver å lea meg og holde meg litt i aktivitet og spise variert og sunt, så får vi gjøre det beste ut av det Vi lager jo ett nytt liv i kroppene våre, tar på det Endret 15. februar 2011 av sommerfuglen1982 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 15. februar 2011 #892 Del Skrevet 15. februar 2011 Jeg har gått opp ca 2 kg, jula må ta mesteparten av skylda der Man legger på seg i rykk og napp, så jeg ville ikke bekymret meg voldsomt enda, men det er klart at man bør passe på så man ikke legger på seg for mye ved å spise sunt og bevege litt på seg. Forrige gang hadde jeg gått opp 4 kg da jeg var 28 uker, de siste 12 ukene gikk jeg opp 6 til, dvs 10 totalt. Jeg hadde noen kg for mye (8-9), så det var veldig passe oppgang for meg, kunne sikkert vært et par kg mindre om jeg ikke hadde spist så mye smash på slutten Men husk at siden vi får på sommeren vil nok en del få en del ødem (vann i kroppen), og det kommer jo litt "i tillegg" og er umulig å styre, uten at det betyr at man har gått opp mye i vekt. (jeg hadde 0 i ødem hele veien forrige gang). Gjennomsnittet og anbefalt vektøkning er vel 10-12 kg. Da utgjør baby, morkake, livmor og morkake ca halvparten, økt blodvolum et par kg, og resten er økte fettlagre (2-4 kg). De fleste som går opp 20-30 kg har mye ødem, men også noe større fettlagre. For de som etterlyste statistikk ang når i svangerskapet vektøkningen kommer. så har jeg funnet noe på babyverden, men husk at det ikke er noen fasit Statistikk fra Babyverden: Ca Vektøkning Uke 5 - 2,3 kg Uke 7 - 2,6 kg Uke 10 - 3 kg Uke 13 - 3,5 kg Uke 15 - 4 kg Uke 17 - 5,6 kg Uke 20 - 6,2 kg Uke 23 - 7,2 kg Uke 25 - 8,2 kg Uke 27 - 9,3 kg Uke 30 - 10,3 kg Uke 33 - 11,3 kg Uke 35 - 12,2 kg Uke 37 - 13 kg Uke 40 - 14 kg Fant også dette: Vektøkningen i svangerskapet skjer omtrent slik: Første 12 uker: 10% av total vektøkning 12-22 uker: 25% til 22-32 uker: ytterligere 40% 32-40 uker: de siste 25% Husk at det er STORE variasjoner! Normal vektøkning ligger på 8-18 kg, med 12-13 kg som vanligst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 15. februar 2011 #893 Del Skrevet 15. februar 2011 Jeg veide 77 i oktober, men så gikk jeg opp til 81 og har holdt meg der. Så jeg har ikke lagt på meg noe pga graviditeten. Alikevel skrev legen startvekt 77 på meg Men det er jo all julematen som har spilt inn. Kan jeg endre det selv tro? Blir jo helt feil å regne på den måten. Jeg kommer selv til å gå ut fra 81 iallefall. Hadde håpt at ejg klarte å gå ned noen kilo nå, når jeg hadde spysyka veide jeg 78,9 men nå er jeg på 81 igjen. Jaja, har som mål å ikke veie mer enn 90 når lillebrøster melder sin ankomst. Da veier jeg samme som jeg gjorde når jeg ble gravid med storebror. Merker også at jeg trenger mer mat nå enn tidligere, spiser nok 2 skiver mer pluss en del melk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Møffi Skrevet 15. februar 2011 #894 Del Skrevet 15. februar 2011 + 2 kg her også, den siste har kommet siden uke 14. Er ikke så veldig opptatt av vekt egentlig, spiser som vanlig og beveger meg greit så da får bare de kiloene som kommer komme Får ofte "godtekick" da, men vi har jo ikke noe sånt i hus, og innen jeg kommer meg i butikken har jeg ikke lyst på det mere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 15. februar 2011 #895 Del Skrevet 15. februar 2011 Vann i kroppen har mye å si ja, jeg hadde bare 1 i ødem men alikevel MASSE vann. Var nok derfor jeg var heldig å gå ned så masse i etterkant. Så det har mye å si, ingen grunn til å være deppa om en går ned mange kilo de siste ukene. Åh, denne sommeren skal vi gå gravide hele sommeren Flickan. Jeg er veldig glad i is og frykter noen kilo ekstra bare der Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 15. februar 2011 #896 Del Skrevet 15. februar 2011 Åh, denne sommeren skal vi gå gravide hele sommeren Flickan. Jeg er veldig glad i is og frykter noen kilo ekstra bare der Jepp, vi var jo først ut forrige gang, så slapp billig unna. Jeg hadde eksamenstid ukene før, og spiste en pose smash HVER DAG på slutten. Og is og barselkaker resten av sommeren gjorde at jeg meldte meg på Grete Roede kurs da pjokken var 8 mnd. Jeg gikk ikke ned et gram av amming hvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Møffi Skrevet 15. februar 2011 #897 Del Skrevet 15. februar 2011 Jeg har hørt rykter om at man ikke kan spise jordbær når man ammer? :klø: Betyr det at jeg må leve på jordbær og fløteis fra juni og frem til fødsel?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerfuglen1982 Skrevet 15. februar 2011 #898 Del Skrevet 15. februar 2011 (endret) Hehe, fint med erfaringer jenter Detta går nok så bra så Jeg er glad i is og surt smågodt.... kan bli noen kg deg og Jeg arrangerte "mitt eget" Grete Roede kurs før jeg ble gravid. Gikk ned 8 kg. Blir det for ille så skal jeg starte opp igjen det når jeg har mulighet Endret 15. februar 2011 av sommerfuglen1982 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 15. februar 2011 #899 Del Skrevet 15. februar 2011 Jepp, vi var jo først ut forrige gang, så slapp billig unna. Jeg hadde eksamenstid ukene før, og spiste en pose smash HVER DAG på slutten. Og is og barselkaker resten av sommeren gjorde at jeg meldte meg på Grete Roede kurs da pjokken var 8 mnd. Jeg gikk ikke ned et gram av amming hvertfall Å, smash er jo bare det beste som finnes. Skjønner jeg var heldig som gikk ned såpass som jeg gjorde etter graviditeten, håper bare det blir slik nå også Nei, jeg må kutte ut det lille jeg spiser av godteri om dette skal holde. Har blitt mye flinkere da, men spiser til gjengjeld en god del mer mat. Jeg har hørt rykter om at man ikke kan spise jordbær når man ammer? :klø: Betyr det at jeg må leve på jordbær og fløteis fra juni og frem til fødsel?? Hverken jordebær eller reker skal du spise når du ammer. Hehe, fint med erfaringer jenter Detta går nok så bra så Jeg er glad i is og surt smågodt.... kan bli noen kg deg og Jeg arrangerte "mitt eget" Grete Roede kurs før jeg ble gravid. Gikk ned 8 kg. Blir det for ille så skal jeg starte opp igjen det når jeg har mulighet Oi, så bra. Kanskje jeg må "melde" meg på der om ikke kiloene går ned noe videre etterpå Det blir nok automatisk masse gåturer og aktivitet når babyene kommer, tror det har mye å si det også for å få tilbake kroppen igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sanmal Skrevet 15. februar 2011 #900 Del Skrevet 15. februar 2011 Så fin mage Minnimusepus :-) hvordan fikk du til å legge inn bilde? tips til nesespray Rinox ikke så sterk som otrivin, men funker som bare det :-)også står det i pakningsvedlegget at den kan brukes av gravide :-) (saltvann fungerer ikke her i gården heller) I morgen er jeg halvveis så fort som tiden har gått. Hvordan er formen ellers da damer? her plages man kun av halsbrann og litt hetetokter om kvelden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå