Gå til innhold

Skravletråd

MonThe

Anbefalte innlegg

Gjest Ruccola

syns mange skriver om sex 1-2 ganger i uka.... Det kan ikke vi skryte på oss i hvertfall... Heller 3-4 ganger i mnd - max :sjenert:

men det har mye med at mannen har jobbet mye også, og jeg har lagt meg før han kommer hjem :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uvvant å være en av de siste i klubben ja, forrige gang var jeg nr.2 :) Men nå kan jeg følge med i spenning på alle dere andre.

Vi har ikke :sengekos: ofte i det hele tatt, nå har jeg vært så sliten og mannen hatt mye på skolen så ja, 3-4 ganger i mnd er max. Menmen, vi tar det nok igjen på et senere stadie, ikke har jeg det behovet heller. Vil heller ha mye kos og klemming nå :)

Ellers så har vi hatt influensa og spysyken hele gjengen her. I går var det så ille at besteforeldrene måtte ha lillemann fra 12-18.00, vi lå rett ut her hele dagen og orket knapt gå på do. Aldri kastet opp så mye før, gikk ned 2 1/2 kg på halvannet døgn. Tanta til L skulle egentlig ha han til i dag, men så kastet han jammen opp i går han også så da ble han hjemme. Nå har jeg fått trykt i meg en skive og håper den holder seg :)

Ellers så gleder jeg meg masse til jeg kan kjenne liv, de sier jo man kjenner det tidligere med 2. mann, ligger å kjenner etter litt om dagene, men er nok litt tidlig enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer til ultralyd, gleder meg så skinnsykt :yvonne::rodmer::jepp:

Lykke til på ultralyd, du får oppdatere oss etterpå da! :)

Ang bevegelse; det er en blanding av ekkelt og rart når mini romsterert skikkelig der nede, merker at hele babyen flytter seg fra ett sted til et annet... De siste dagene har jeg klart å "finne han igjen" i livmoren, så nå kan han ikke gjemme seg mere :fnise:

Vet forøvrig ikke om det er en han da, en uke til ultralyd :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møffi: Mot slutten kan du kjenne de forskjellige kroppsdelene og flytte babyen fra sted til sted i magen :) Husker jeg kunne kjenne ryggraden til lillegutt, og foten hans. Spesiell følelse :)

Husker også det var litt ekkelt i begynnelsen med bevegelsene, men nå gleder jeg meg til å kjenne dem igjen. Har litt glemt hvordan det føltes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan gikk det på ultralyden, sanmal? :klemmer:

Husker da jeg gravid med nummer en: jeg elsket å ta karbad. Til tider kunne det se ut som om jeg hadde en alien inni magen. Ikke like kjekt da jeg senere fikk vite at dette var fordi babyen var ukomfortabel med det varme vannet i karbadet. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det vært masse action og liv siden sist! :tommelopp:

Jeg og kjære har vært på hytta i helgen med internett-fri :yvonne: Fantastisk! :ler:

Ang sex, jeg følte meg litt aseksuell helt i starten men så tok det seg opp. Problemet mitt har heller vært hvor attraktiv jeg har følt meg, og jeg tror kjære syns det er litt "rart" å peise nå.. :sjenert:

Men vi får til 1 gang i uka og det er greit ;) Heldigvis ganske lik lyst da. Men har dere problemer med "glien"? Jeg syns jeg mangler ehm.. opphisselses-sekret (selv om jeg er horny).... Og ubalansert underliv er bankers etter nesten hver gang :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei, ultralyden gikk supert. endret termin fra 7 til 9 Juli :) Var ett veldig fint lite nurk der :) Blir mest sannsynlig en gutt på meg, men ikke 100% lå litt vont til for jordmoren, men hun mente hun så en liten snopp :) så nå gleder jeg meg bare til nurket kommer ut.

Tenk at vi er nesten halvveis dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med en liten pjokk i vente :) Oppdater gjerne terminlista til dere som har vært på ul så er det lettere å følge med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes koselig ut med helg på hytten uten internett, LineGourmet. :klemmer:

Gratulerer med liten gutt i magen, sanmal. :rodmer:

Når det gjelder sexlivet, må jeg innrømme at jeg er skikkelig lysten på masse :sengekos:

Men mest kos: ikke peise på liksom... :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, hvordan har det kinesiske fødekartet stemt på dere som vet kjønn? Litt spent på om det stemmer nå for det sier jente :)

Tenker på det som er på babyverden.no, det finnes visst to forskjellige.

Ellers så har jeg liksom slått meg til ro med at det er en gutt i magen min, tror det er fordi vi har gutt fra før. Men jeg både skriver, sier, tenker og drømmer om han :fnise:

Sier jeg har lyst på jente, men jeg vet jammen ikke. Kanskje jeg egentlig vil ha en gutt. Hmm, klarer ikke helt å bestemme meg :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til meg sa begge fødselskartene gutt, og vi venter en liten gutt! Har eegentlig ikke trua på sånne ting, men gøy at det ser ut til å stemme :)

Noen av dere som vet noe om graviditet og boblebad/badstu? Har så lyst til å dra i badeland og svømme og trene, og slappe av i badstue/boblebadet etterpå.. Men finner ikke helt ut om jeg kan eller ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sier jeg har lyst på jente, men jeg vet jammen ikke. Kanskje jeg egentlig vil ha en gutt. Hmm, klarer ikke helt å bestemme meg :gjeiper:

Er heldigvis ikke opp til deg å bestemme det da! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Hvordan har dere kjent de første begelsene forresten? Er det mulig å kjenne det som "vondt" ?

Har hatt noen rare "smerter" i dag som er nesten litt pulserende, og varer veldig kort.

Jeg skriver i anførelsestegn, fordi det er ikke skikkelig vondt, bare småstikker litt. Kjente det to ganger på jobben når jeg satt meg på en høy krakk og skulle legge inn noe på pc'n. Og nå når jeg sitter i sofaen kjente jeg det igjen på samme sted.

Er langt nede i magen, ca under symfysebeinet.

Er det noe grunn til å uroe seg? :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge fødselskarten sier gutt, men ifølge JM på UL så bor det en liten prinsesse i magen min - så nei de stemmer ikke her :)

Jeg har ikke kjent noe enda Ruccola så det kan jeg dessverre ikke svare på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjenner ikke bevegelser som "vondt", men ligamentsmerter gjør jo vondt, kan det være det du kjenner? Selv om jeg i og for seg ikke har hatt det helt nede ved symfysebenet...

Bevegelsene er mer som bobler eller kryping når hele ungen beveger seg her hos meg :)

Forøvrig sier det ene fødselskartet jente og det andre gutt hos meg :gjeiper:

Endret av Møffi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har dere kjent de første begelsene forresten? Er det mulig å kjenne det som "vondt" ?

Har hatt noen rare "smerter" i dag som er nesten litt pulserende, og varer veldig kort.

Jeg skriver i anførelsestegn, fordi det er ikke skikkelig vondt, bare småstikker litt. Kjente det to ganger på jobben når jeg satt meg på en høy krakk og skulle legge inn noe på pc'n. Og nå når jeg sitter i sofaen kjente jeg det igjen på samme sted.

Jeg hadde ganske mye av det du beskriver for 1-2 uker siden. Men ikke så langt ned som symfysen. Jeg antok det var ligamentsmerter jeg.. :sjenert:

Jeg lurer også på hvor i magen, vi kjenner de første bevegelsene? Ligger babyene våre med hodet opp nå eller? Eller er det både og? :eeeh: Har på følelsen jeg kommer til å kjenne noe veldig snart nå.... bare venter på at jeg skal få den: "åh, nå kjente jeg noe annet enn tarmer og luft"! :fnise:

edit: kinesisk fødselskart sier forresten jente på meg :rodmer: Jeg blir glad for begge deler, bare jeg får vite hva det er snart :ler:

Endret av LineGourmet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er heldigvis ikke opp til deg å bestemme det da! :fnise:

Nei, men det er veldig spennende uansett.

Nå glemte jeg å se hvor langt du er på vei, men det pleier ikke gjøre vondt. Det kan være at babyen ligger å sparker på en nerve? Men det kommer jo litt an på hvor langt man er på vei. Hadde det vært ligamentsmerter ville det vel kjent ut som skikkelig iling og "intens" smerte i noen sekunder(?) Iallefall sånn det har vært her :)

Jeg lurer også på hvor i magen, vi kjenner de første bevegelsene? Ligger babyene våre med hodet opp nå eller? Eller er det både og? :eeeh: Har på følelsen jeg kommer til å kjenne noe veldig snart nå.... bare venter på at jeg skal få den: "åh, nå kjente jeg noe annet enn tarmer og luft"! :fnise:

edit: kinesisk fødselskart sier forresten jente på meg :rodmer: Jeg blir glad for begge deler, bare jeg får vite hva det er snart :ler:

Helt nederst, som en leamus eller fiskehale :) Det kan være du allerede har kjent det, men det er ikke så lett å kjenne helt i begynnelsen. Sis kjente jeg ikke liv før i uke 18-20. Nå lurer jeg på om jeg kjente det i dag, men er ikke sikker. Det kan ha vært "leamus" hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det er så mange fra Oslo her:

Hvor finner jeg (feks HM) som har mammaklær? Kjører helst til et kjøpesenter litt utenfor sentrum (skal på riksen og kjører Ring 3 tilbake mot Vestfold)

Har feks Sandvika Storsenter et godt utvalg?

Eller et annet kjøpesenter utenfor byen og litt mot nord/vest?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...