LineGourmet Skrevet 28. januar 2011 #741 Del Skrevet 28. januar 2011 Vi har kjøpt både vogn og bilsete! Vi var hos et vennepar forrige helg som må selge unna fordi de flytter (kun brukt av ett barn) - og da slo vi til! Vognen er en Simo kombi - veldig pent brukt og med masse fine finesser, jeg ble helt overbevist! Min venninne er veldig nøye, og gjorde en grundig jobb ved valget av vogn - så vi lener oss litt på dem Liker godt at den er såpass kraftig, kan også brukes ute på tur i marka! Den er kanskje litt stor å ha med på buss f.eks, men stabilitet og plass er viktigere synes jeg. Liker også at den kan snus begge veier, og at det er såpass mye plass i bagen.. Nå føltes det hele plutselig mye virkeligere Gratulerer med vogn og bilsete Ang simo - er den enkle forskjellen på kombi og duo at kombien har en liggebag som blir til sportsdel i samme bagen? Og duo'en har 2 ulike..? Mulig dårlig forklart, men kanskje noen andre skjønner hva jeg spør om? Helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kiri Skrevet 28. januar 2011 #742 Del Skrevet 28. januar 2011 Jeg har også fått mye bedre luktesans under graviditetene og det har sine helt klare ulemper. Folk med dårlig ånde på jobb, feks... Eller bleiebøtta til toåringen... Æsj, orker ikke tenke på det en gang! Ang vogn så har vi flere og det tror jeg ikke er så veldig uvanlig. Vi har en 4hjuls sovevogn i barnehagen og slipper dermed å dra den fram og tilbake. Kjøpt billig-billig og kvaliteten egner seg overhodet ikke til noe annet enn å stå i barnehagen. Så har vi "hovedvogna" og i tillegg har vi en paraplytrille med nedfellbar rygg som vi har med på fly, på ferie når vi har FULL bil (det er helt utrolig hvor mye man må ha med når man har barn!!!), eller når vi skal på hytta og over med liten båt og kun trenger en sovevogn. Den er kjøpt brukt for nesten ingenting, men gjør en god jobb når den er i bruk, men absolutt ikke noe jeg ville brukt daglig. Men dette har jo voks fram etterhvert og gjør det absolutt ikke noe enklere å velge "hovedvogna". Om jeg skulle kjøpt vogn igjen ville et av "kravene" være at forhjulet(eller hjulene) var svingbare. Også skulle jeg kunne gå fort/løpe uten at foten sparker borti vogna. Det testet vi ut i butikken sist, siden vi er høye begge to og fant flere vogner hvor det ikke gikk. Det er mye å tenke på når man skal velge en dyr ting som skal ut og inn av bilen haugevis av ganger, gå mangfoldige mil, dras opp og ned trapper, løftes, bæres, dyttes, stues, pakkes og ikke minst være komfortabel og passende for det mest dyrebare i verden (og bilen og boligen). Både glad og ikke glad for at vi slipper vognjungelen igjen. Men barnevognguiden.no var til veldig god hjelp sist. God helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshine Skrevet 28. januar 2011 #743 Del Skrevet 28. januar 2011 Men hva gjør man når man vil ha to tette? Da trenger man vel flere vogner? Hva slags vogn bør man egentlig satse på først? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kiri Skrevet 28. januar 2011 #744 Del Skrevet 28. januar 2011 Men hva gjør man når man vil ha to tette? Da trenger man vel flere vogner? Hva slags vogn bør man egentlig satse på først? Får du to tette trenger du søskenvogn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 28. januar 2011 #745 Del Skrevet 28. januar 2011 Vet ikke om våre blir å regne som to tette jeg, men vi tenker bare å ha en vogn( blir 2 år mellom våre). Bruker ikke vognen veldig mye til i dag, bare turer på butikken og i byen noen ganger. I barnehagen sover de inne, så vi trenger ikke vogn der. Lillegutt liker ikke å sitte lenge i vogna lenger, og vil heller gå mer og mer selv nå. Ser for meg at det bare blir mer av det fremover. Tenkte å bruke vogn på minsten, og ha bæretøy til eldsten når han ikke orker å gå selv. Bagen på Bugabooen er stor og lang (90 cm) så i verste fall kan han sikkert hvile litt der om han må. Når vi går over til sportsdel, kan de bytte litt på om det er nødvendig. Vi har også en god reisetrille som kan brukes om vi føler at vi må ha vogn til begge, men da kreves det selvsagt at vi er to voksne da. Kommer ikke til å kjøpe tvillingvogn hvertfall, alt for stor og tung. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshine Skrevet 28. januar 2011 #746 Del Skrevet 28. januar 2011 Søskenvogn er ikke noe jeg kommer til å kjøpe med en gang i allefall. Jeg tror som flickan sier at man sjelden har behov for å trille begge samtidig. Men hva bør jeg satse på i første omgang? Duo, kombi, bag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VirreVapp Skrevet 29. januar 2011 #747 Del Skrevet 29. januar 2011 Var på UL i går.. Alt så bra ut, og venter en liten gutt til sommeren Glaaaaad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Møffi Skrevet 29. januar 2011 #748 Del Skrevet 29. januar 2011 Var på UL i går.. Alt så bra ut, og venter en liten gutt til sommeren Glaaaaad Så koselig Gratulerer med gutt i magen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 29. januar 2011 #749 Del Skrevet 29. januar 2011 Var på UL i går.. Alt så bra ut, og venter en liten gutt til sommeren Glaaaaad Åååååå! Gratulerer! Så gøy å se og vite :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mjau-mjau Skrevet 30. januar 2011 #750 Del Skrevet 30. januar 2011 Var på UL i går.. Alt så bra ut, og venter en liten gutt til sommeren Glaaaaad Gratulerer!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshine Skrevet 30. januar 2011 #751 Del Skrevet 30. januar 2011 Så herlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Myzia Skrevet 30. januar 2011 #752 Del Skrevet 30. januar 2011 Var på UL i går.. Alt så bra ut, og venter en liten gutt til sommeren Glaaaaad gratulerer! Gleder meg sånn til UL! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sanmal Skrevet 30. januar 2011 #753 Del Skrevet 30. januar 2011 gratulerer! Gleder meg sånn til UL! Jeg og :-) neste mandag sitter jeg å ser sprelleknøttet på skjermen :-) gleeeeder meg! Elsker den voksende magen min og bevegelsene inni :-) Når det gjelder innkjøp av ting , så venter jeg med det til etter ultralyd :-) for å se om det er en eller to og om det er gutt eller jente. Har kjøpt stellebord og bleiebøtte da, for de fikk jeg for slikk og ingenting :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 30. januar 2011 #754 Del Skrevet 30. januar 2011 Åh, så moro å vite at det er en gutt inni der allerede, Virrevapp. Gleder meg sånn til vi skal på UL. Akkurat nå føles det som en evighet til, og det er det jo og, i forhold til mange har inne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 31. januar 2011 #755 Del Skrevet 31. januar 2011 Gratulerer med en liten pjokk i vente, dere har mye å glede dere til. Utrolig koselig med gutt Gleder meg sånn til vi får vite kjønn på lille, mange uker igjen enda men det går fort Har vært på første ordentlige legekontroll i dag, er nå 100% sykemeldt i 3 uker foreløpig. Er altså så sliten og kan sove og sove hele dagen. Aldri opplevd liknende, er ganske høyt oppe på tretthetsskalaen for tiden. Nå skal jeg prøve å kose meg og hente meg inn gjen de neste ukene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mjau-mjau Skrevet 2. februar 2011 #756 Del Skrevet 2. februar 2011 (endret) 17 uker i dag!! Og i morgen er det UL! Så om dere vil være med å tippe kjønn jenter, så er siste mulighet i dag (forhåpentligvis )!! Dere kan se listen her Håper dere alle får en herlig dag i !! Jeg skal på jobb, men føler meg iallefall i bedre form enn på lenge så her er alt bar fryd og gammen! Endret 2. februar 2011 av mjau-mjau Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Møffi Skrevet 2. februar 2011 #757 Del Skrevet 2. februar 2011 Håper sykemeldingen gjør deg godt da, minnimusepus Hvordan står det til med dere da, jenter? Her telles det ned dager til ultralyd, har begynt å få en liten kul på magen også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mjau-mjau Skrevet 2. februar 2011 #758 Del Skrevet 2. februar 2011 Tror kanskje jeg kjente et spark i natt Våknet av et hardt dunk nederst i magen, kan det være et spark? Har lest at de første tegnene til liv skal være som sommerfuglvingeslag eller luftbobler, men dette var mye hardere... Så er ikke helt sikker.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 2. februar 2011 #759 Del Skrevet 2. februar 2011 På ul-en kan du se om babyen sparker, så da kan dere prøve å vekke han/hun til live ved å klemme litt. Da kjenner du fort om det er spark du kjenner Masse lykke til på ultralyden idag. Ååå, blir spennende å se hva alle skal ha Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Møffi Skrevet 2. februar 2011 #760 Del Skrevet 2. februar 2011 Tror kanskje jeg kjente et spark i natt Våknet av et hardt dunk nederst i magen, kan det være et spark? Har lest at de første tegnene til liv skal være som sommerfuglvingeslag eller luftbobler, men dette var mye hardere... Så er ikke helt sikker.... Jeg er også veldig usikker på dette med bevegelse. Har også merket noen "dunk", men har tenkt at det kan jo være luftbobler som sprekker i tarmene også da... Ikke kjent så mye til sommerfugler enda Spennende med ultralyd, men hvorfor har du fått nesten to uker før meg når jeg er lengre på vei enn deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå