Gå til innhold

Skravletråd

MonThe

Anbefalte innlegg

God formiddag, jenter. Jeg har også noen kilo for mye, men når jeg er gravid føler jeg meg fin når endelig gravidemagen kommer. :fnise:

Godt å høre :)

Kan ikke skryte av å være superslank jeg heller, og nå er jeg bare ekstremt oppblåst, særlig på kveldene :gjeiper:

Jeg er sikker på at jeg kjenner antydninger til "noe" helt nederst på magen (rett over skam-benet) - er det noe av livmoren, eller fantaserer jeg? :klø:

Ellers ganske dårlig form på morningene nå med kvalme og hodepine + forkjølelse :dåne: *Æsj!

Noen som vet hvilke uker som statistisk sett er værst mht symtomer/plager?

Også er det jo så strålende vær i dag :sol: Må virkelig prøve å komme meg litt ut i dag.... :filer: skal ikke se bort i fra at formen stiger med litt frisk luft heller :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min sier 12 uker i dag, men må vel strengt tatt vente til å morgen i følge lege-termin.. Men en liten forskuddsfeiring er vel lov! Hurra! :popcorn:

:duskedame: 12 UKER :duskedame:

---------------------------------------------

Jeg skal på UL i morgen!! :danser:

Da er jeg 12+5!!

Jeg har også noen kilo ekstra og føler meg i grunn bare feit og oppblåst for tida... Gleder meg til det blir baby-kul :rødme:

Været er strålende i dag så tror det er på tide å komme seg ut en tur!

Ha en flott søndag jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for 12 uker Myzia! :nigo:

:hoppe: :hoppe:

Da er jeg 12+5!!

Jeg har også noen kilo ekstra og føler meg i grunn bare feit og oppblåst for tida... Gleder meg til det blir baby-kul :rødme:

Takk for det - den magiske grensen er passert! Jeg har liksom ikke helt klart å slippe løs gleden fram til nå - har tenkt at det er innbilt svangerskap (hoho!! :fnise: ), men nå begynner det å bli virkelig!

Fikk endelig fortalt det til to nære venninner denne uken - og de ble begge veldig glade! I tilegg kjøpte jeg en liten body - og mannen måtte "prøve" den i rapestilling over skulderen :rødme:

Jeg har også litt ekstra mage-kilo fra før, men den siste uken har magen "formet" seg fint! Har gått ned 2kg, så føler at kiloene har omfordelt seg mer enn at jeg har lagt på meg.. :) Føler meg også fin!

Nå blir det hjemmelaget grønnsakssuppe i heimen, har vært litt husmor i dag, før jobbstria setter inn igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke skryte av å være superslank jeg heller, og nå er jeg bare ekstremt oppblåst, særlig på kveldene :gjeiper:

Jeg er sikker på at jeg kjenner antydninger til "noe" helt nederst på magen (rett over skam-benet) - er det noe av livmoren, eller fantaserer jeg? :klø:

Ellers ganske dårlig form på morningene nå med kvalme og hodepine + forkjølelse :dåne: *Æsj!

Også er det jo så strålende vær i dag :sol: Må virkelig prøve å komme meg litt ut i dag.... :filer: skal ikke se bort i fra at formen stiger med litt frisk luft heller :sjenert:

Det er de første 12 ukene som skal være verst. For meg slapp det veldig i uke 10, da forsvant kvalmen sakte men sikkert og jeg fikk tilbake energien :)

Jeg har vært på årets (og sesongens) første skitur. :) 3,5 time ble det og jeg er helt utslitt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommer til dere nye og velkommen tilbake NiChia - det var jaggu koselige nyheter :)

Apropos mage: jeg kjenner definitivt livmoren min over skambenet og "magen" (det ser vel egentlig ut som om jeg bare har lagt på meg et par kilo) er der særlig om kveldene :rødme:

Leste på nett at man kunne stimulere fosteret ved å dulte borti livmoren, så i går lekte vi med mini før vi sovnet :fnise:

Forøvrig er jeg så sliiiiiiten for tiden, orker nesten ingenting på kveldene jo...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh, ikke si det engang. Formen er så elendig at jeg akkurat nå føler jeg har grunn til å klage :sjenert: Denne kvalmen burde vært forbudt :kjefte:

Lurer på om det er frem til uke 14 som er hvor det gir seg, husker ikke helt hvor jeg har det fra men (?)

Jeg kan iallefall si at jeg holdt på frem til uke 16 med lillemann. Hadde kvamle og noe oppkast fra uke 9-12, deretter gav det seg frem til uke 14 og holdt på i to uker til.

Livmoren kjenner man fra ca uke 12, husker ikke tid jeg kjente den forrige gang men det varierer også fra person til person.

Da er jeg 12+5!!

Kos dere masse på ul :)

:fnise: Et par 10 ekstra kilo her også, men snart kommer babymagen og da kan vi skylde på den og ikke kiloene :)

-----------

Bare klaging på meg for tiden, ikke meningen det :sjenert:

Nå har jeg ligget rett ut i to dager med feber og noe oppkast, men ikke nok til å kalle det spysyken. Tror vel heller det er graviditeten som gjør det. Begynner på jobb igjen til onsdag og kan ikke si jeg gleder meg, kan ikke la være å fortelle dem det pga kvalmen. Blir nok en del hjemmekontor de dagene det er som verst. Kvalmen holder seg liksom ikke bare til morran men brer seg utover hele dagen og kvelden.

Skulle ut å kjøpe meg bukse idag, men den gang ei. Godt lillemann er i barnehagen i dag så mor bare kan slappe av hjemme :)

Jeg tenkte å kjøpe meg en doppler i dag, tenkt på det lenge men nå må jeg få fingeren ut. Er altfor spent på om alt er som det skal der inne.

Velkommen tilbake Nichia, til tross for at det skulle vært to er det jo en fantastisk nyhet :) Godt dere får god oppfølging.

Da er vi 3 fra den gamle termingruppa her enda da :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er hardt med første dag etter ferien ja :Gjesp: Heldigvis slutter jeg om 45 min, og akkurat nå er det rolig så jeg har litt KG-tid :nigo:

I dag har jeg på meg sort trang kjole som viser magen :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er hardt med første dag etter ferien ja :Gjesp: Heldigvis slutter jeg om 45 min, og akkurat nå er det rolig så jeg har litt KG-tid :nigo:

Så koselig :rødme:

Har alltid syntes at gravidmage er så fint.

Husker jeg veide svimlende 103 kilo før fødselen med lillemann, til og med da følte jeg meg som den mest sexy dama på gata :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker jeg veide svimlende 103 kilo før fødselen med lillemann, til og med da følte jeg meg som den mest sexy dama på gata :briller:

Fantastisk! :sexy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå, babymage :rødme: bilde?

:fnise:

Men gravidmager er fint, det er jeg helt enig i :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen! :sol:

Hvordan føler du deg akkurat nå?

Jeg er i toppform i dag etter tidenes mest ødelagte dag i går. La meg 2130 og har sovet sikkert 8 timer i natt! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God morgen til deg også Line, så deilig at formen er på topp :)

Her er formen fortsatt dårlig, kvalme og brekninger. Lurer på om det er graviditeten eller om det er kvalme pga graviditeten.

Ellers så er at topp :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen! :vinke:

Håper dere har en flott dag så langt!

Jeg har vært på fysio med skulderen og gleder meg til å fortsette med det og bli kvitt smertene!

I går kveld var jeg og mannen på UL. :rødme:

Så knøttet vårt for andre gang, og som det har vokst siden uke 9+5!

Vi kunne se hodet med hjernen, veivende armer og bein som sparket og sparket. Jeg håper virkelig ikke sparkingen skal gjøres like intensivt når h*n blir større :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser faktisk frokost nå :ler: Begynner ikke undervisning før til uka, så nyter et par dager med ferie :)

Formen er bra!

Dere som er forbi uke 12, har dere sluttet med folat? Kom på at jeg spiser det fortsatt jeg... De anbefaler det jo bare de 12 første ukene, men merker jeg kvier for å slutte :sjenert:

Og så er jeg ferdig med 1. trimester i dag :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg spiser faktisk frokost nå :ler: Begynner ikke undervisning før til uka, så nyter et par dager med ferie :)

Formen er bra!

Dere som er forbi uke 12, har dere sluttet med folat? Kom på at jeg spiser det fortsatt jeg... De anbefaler det jo bare de 12 første ukene, men merker jeg kvier for å slutte :sjenert:

Og så er jeg ferdig med 1. trimester i dag :strix:

Kos deg med noen feriedager til ;)

Jeg spiser fortsatt folat... Begynte litt sent så har fortsatt noen piller igjen. Mannen som kjøpte og han fikk beskjed om at det bare var og ta alle pillene selv om 12 uker var passert - så da spiser jeg resten jeg :)

Men kommer nok ikke til å kjøpe noen nye :)

:danser: GRATULERER MED ENDT 1. TRIMESTER :danser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos deg med noen feriedager til ;)

Jeg spiser fortsatt folat... Begynte litt sent så har fortsatt noen piller igjen. Mannen som kjøpte og han fikk beskjed om at det bare var og ta alle pillene selv om 12 uker var passert - så da spiser jeg resten jeg :)

Men kommer nok ikke til å kjøpe noen nye :)

:danser: GRATULERER MED ENDT 1. TRIMESTER :danser:

Så koselig med UL :) Målte de den lille? Det står så masse forskjellig rundt omkring på lengde, og jeg er så nysgjerrig på hvor lang mini er :gjeiper:

Da kjøper jeg ikke mer folat etter at dette brettet er spist opp, alt er jo ferdig dannet, så det går sikkert bra uten, man sier jo bare at man skal spise de 12 første ukene også så :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sluttet med folat. Jordmor sa jeg ikke trengte det siden jeg begynte en god stund før jeg ble gravid. Men jeg har begynt med Omega 3 i stedet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med UL :) Målte de den lille? Det står så masse forskjellig rundt omkring på lengde, og jeg er så nysgjerrig på hvor lang mini er :gjeiper:

Hun forsøkte å måle, men ikke så lett å måle lengden, for knøttet her liker å ligge å ligge i fosterstilling...!

Hodet ble målt til ca 22mm som vil si ca uke 12+4.

Kroppen m/bein (så godt det lot seg gjøre) målte 56mm som tilsier ca uke 12+1.

Men hun sa at den nok er noen mm lengre men pga liggestillingen så var det det beste målet hun fikk tatt. Så beregning fra forrige gang skulle stemme bra og da er jeg i dag 12+6! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...